У Кропивницькому встановили перші 20 клінбоксів для роздільного збору сміття. Це стенди з трьома рекламними площинами, та урнами для роздільного збору сміття: паперу, пластику та скла. У майбутньому на клінбоксах планують розміщати соціальну рекламу.
Проте вже зараз активісти Кропивницького обурюються нововведеннями. Оскільки, на думку Максима Сінченка, клінбокси носять не стільки соціальний, скільки комерційний характер.
“Ідея здається чудовою, адже чим більше сміттєвих контейнерів, тим чистіше місто. Крім того клінбокс передбачає по-європейському роздільне збирання сміття. Але все це на перший погляд…
Коли починаєш розглядати місце встановлення, помічаєш дрібниці.
Так один з клінбоксів встановлений на перехресті вулиць Дворцової та Шульгиних прямісінько… Ні, не біля іншого смітника. Це ще півбіди… Біля дорожнього знаку, і повністю його закриває! Інший клінбокс встановлений на перехресті вулиці Велика Перспективна та проспекту Студенського (Комуністичного) прямісінько на пішохідному переході!
Чому обрані такі місця стає зрозумілим, коли дізнаєшся призначення клінбокса. Його призначення – не роздільне збирання відходів, а розміщення реклами. Тому вони й встановлені на перехрестях, де реклама найбільш озора. І це не зважаючи на пряму законодавчу заборону розміщення реклами у таких місцях… І це незважаючи на відсутність дозволу на встановлення рекламних конструкцій…
Цікаво, що це питання розглядалось в середині літа на одному з засідань комісії по рекламі, яку очолює Олександр Грабенко. Тоді відбулась презентація цих “клін-боксів”. Висновок комісії був чіткий: доопрацювати конструкцію (збільшити розмір щілини, адже в неї не кожна бутила пролізе) та винести питання встановлення на чергове засідання. Після подальшого обговорення на черговому засіданні можливе встановлення клінбоксів в центральному сквері та ковалівському парку. Наголошувалось: ні в якому разі не на центральних вулицях! Можливе встановлення клінбоксів біля супермаркетів на землі, яку орендують супермаркети без отримання дозволу міськвиконкому по домовленості з супермаркетом. Інших рішень ані комісія, ані виконком, який дає дозвіл на встановлення реклами, не приймали. Таким чином клінбокси встановлені самовільно. Конструкцію клінбокса ніхто не переглядав. Як виявилось, рекламне агентство і не збиралось міняти конструкцію, адже воно вже отримало готові «вежі», які планували встановити в іншому місті.
А ще це рекламне агентство пропонувало встановити великі екрани на зупинках по вулиці Великій Перспективній…
І наостанок контрольний… До встановлення клінбоксів причетний колишній депутат міськради та кандидат… Хоча знову почнуть писати про політичне замовлення… Можливо ГО “Перспектива міста” трохи прояснить ситуацію?..
В мене лишаються питання: чи потрібні місту смітники, які своєю присутністю засмітили місто?
Чи можна надавати дозволи рекламному агентству, яке не дотримується попередніх домовленостей?”,- розмірковує кропивницький активіст Максим Сінченко.