Кропивницькі депутати висловили свої претензії щодо технічних умов до тролейбусів, зазначених у тендерній заявці, які КП “”Електротранс” Кіровоградської міської ради” планує незабаром закупити.
Нагадаємо, 20 нових тролейбусів для Кропивницького закуплять через електронну система публічних закупівель ProZorro, яка прийшла на зміну паперовим держтендерам.
Свої претензії депутати міськради Кропивницького висловили начальнику управління транспорту Олександру Вергуну сьогодні, 11 серпня, під час засідання постійної депутатської комісії з питань промисловості, транспорту, зв’язку, торгівлі, сфери послуг, захисту прав споживачів.
Зокрема, депутат Олександр Цертій заявив, що технічні умови до тендерної пропозиції складені так, що не всі українські виробники, яких є небагато, зможуть взяти участь у торгах.
“Мені абсолютно незрозуміло яким чином ви сформували ці технічні характеристики. Для міського тарнспорту дуже важливо, з якого матеріалу зроблений кузов, чи це нержавіюча сталь, чи просто звичайний метал. Ці вимоги до кузова не зазначені. Чомусь сформували такі обмеження, такі технічні вимоги, які не дозволять частині виробників приймати участь частина виробників”, – заявив Олександр Цертій.
Крім того, він розкритикував обмеження висоти сходинки над рівнем дороги 340 мм, і вимоги до потужності двигуна у розмірі не менше 170 кВт. За словами депутата, такий потужний і поширений в Україні виробник тролейбусів, як “Богдан” не зможе взяти участь у тендері через ці вимоги. Як приклад він розповів про модель тролейбусу Богдан Т 701 10, у якого, за словами Цертія, висота сходинки над рівнем дороги 350 мм, а потужність двигуна 140 кВт. Тому, депутат стверджує, що такими умовами тендеру було обмежено коло виробників транспортних засобів, які могли б взяти участь у тендері.
Проте, якщо дослідити модельний ряд тролейбусів на офіційному сайті цього виробника, то ми бачимо, що висота сходинки над рівнем дороги у Т 701 10 все ж 340 мм. А от інша модель Богдан T 701 15 має і відповідну до умов тендеру висоту сходинки, і потужність та тип двигуна. Тобто, “Богдан” все ж зможе взяти участь у тендері.
Крім того, Цертій висловив претензії і до кількості сидячих місць зазначених у тендерних вимогах. На його думку, замість мінімум 25 треба було вказати 34-35 місць.
“Технічні вимоги до тролейбусів були взяті в середньому по всім виробникам, щоб не надавати перевагу комусь одному. Якщо взяти по кількості сидячих місць, ми у тендерній заявці пишемо “не менше 25”, адже такі українські виробники, як “Електрон”, “Богдан” випускають тролейбуси з 34 місцями, а дніпровський “Южмаш” – з 26 місцями. Тобто, ці вимоги взяті у середньому по всім виробникам тролейбусів. А висота сходинки над рівнем дороги у розмірі 340 мм передбачена державними правилами та вимогами”, – відповів на це очільник транспортного управління Олександр Вергун.
Зазначимо від редакції, що виробник найпоширеніших в Україні тролейбусів “Богдан” Т 701 10 на різних ресурсах декларує різну висоту сходинки над рівнем дороги.
Заступник міського голови Олександр Мосін запевнив депутатів, що всі виробники зможуть взяти участь у тендері, адже тендерна комісія уважно аналізувала ринок транспортних засобів і висунула технічні умови максимально вигідні для міста і середні по всім виробникам.
Пролунала також пропозиція змінити умови тендерної заявки на ProZorro, і закупити не 20 тролейбусів, а менше, але якісніших, які прослужать максимальний термін. Проте, змінити умови тендерної заявки у електронній системі публічних закупівель ProZorro, яка прийшла на зміну паперовим держтендерам, вже неможливо, адже роз’яснення по заявці можна було внести до 8 серпня.
Відтепер, залишилось чекати 17 години 18 серпня, коли у системі ProZorro завершиться подача тендерних пропозицій.