ОСББ у Кіровограді: що чекає на жителів багатоповерхівок після 1 липня

З моменту оприлюднення Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирних будинків» від 29.11.2001 р. № 2866-111 у Кіровограді було створено 31 ОСББ. Здавалося б, за 14 років 21 ОСББ – це небагато, але от за останні 3 місяці, коли створено ще 10 ОСББ, досить непоганий показник.

Процес створення ОСББ у Кіровограді пришвидшується і набирає нових обертів. Рушійною силою для нього є Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирних будинках», який пришвидшив створення ОСББ в Україні та Кіровограді зокрема. Згідно цього закону, здійснювати управління будинком будуть тепер не ЖЕКи-монополісти, а самі мешканці багатоповерхівок. І до 1 липня вони мають визначитися з тим, хто і яким способом буде управляти їхнім будинком.

ХачатурянПро особливості створення ОСББ у Кіровограді та про те, як буде відбуватися управління житловим фондом після 1 липня (після того, як вступить у силу Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирних будинках»)  Першій електронній газеті розповів начальник головного управління житлово-комунального господарства Кіровоградської міської ради Олександр Хачатурян.

Для чого треба кіровоградцям ОСББ?

За словами Олександра Сергійовича, на сьогоднішній день у більшості випадків жителі багатоповерхівок вже є власниками будинку. Але не всього… Наприклад, мешканці є співвласниками усього суміжного майна – сходового майданчику, підвалу, покрівлі, горища і т. п., а от сам будинок знаходиться на балансі житлово-експлуатаційних організацій або відповідних органів місцевого самоврядування, які є виконавчими органами міських чи сільських рад. Створення ж ОСББ і потрібне для того, щоб мешканці стали повноправними власниками всього будинку, самостійно його утримували, приймали відповідні рішення щодо капітальних та поточних ремонтів, мали змогу самостійно визначати порядок та черговість цих ремонтів.

Загалом у Законі прописано три способи управління житловим фондом:

1. створення ОСББ;

2. мешканці обирають на загальних зборах відповідальну особу, яка буде представляти інтереси мешканців цього будинку і підписувати відповідні угоди між організаціями, які надають послуги;

3. визначення управителя або підрядної організації, яка надаватиме послуги. Після цього мешканці визначають граничний тариф, який вони готові сплачувати цій організації. Потім підписується угода між представником цього будинку, чи управителем і тим, хто надаватиме послуги. Якщо мешканці до 1 липня 2016 року не обирають самостійно особу, яка представлятиме їх інтереси, то міські органи самоврядування на конкурсних засадах мають визначити управителя чи управляючу фірму будинком.

«Хочу зазначити, що наразі й досі немає затвердженої Кабінетом Міністрів програми проведення даного конкурсу. Крім того, ми неодноразово зверталися до обласної державної адміністрації про надання роз’яснення про те, як буде відбуватися управління після 1 липня в житлово-будівельних кооперативах та об’єднаннях. На нараді у Києві, яку проводив заступник міністра житлово-комунального господарства України Едуард Кругляк, нам пояснили (але знову ж таки – лише усно), що всі об’єднання ЖЕО будуть надалі працювати до тих пір, поки мешканці не визначаться з формою управління їхнім будинком», – розповідає Олександр Хачатурян.

Читайте також: У Кіровограді ЖЕО не зникнуть з 1 липня

Тобто, ЖЕКи і ЖЕО поки не ліквідовуються. Вони працюватимуть у звичайному режимі та надаватимуть звичні послуги. Але якщо жителі багатоповерхівок не визначаться з управителем після того, як будуть проведені усі законодавчі акти щодо процедури призначення управителя, міська рада на конкурсних засадах назначить їм його самостійно (або управляючу фірму). Житлово-експлуатаційні організації теж мають право виконувати функції управляючих фірм.  Але згідно законопроекту, мешканці, визначившись самостійно з управляючою компанією або створивши ОСББ, мають за 2 місяці відмовитись від послуг тієї організації, яка надавала їх до цього.

Скільки часу займає створення ОСББ

Створення ОСББ – це певний період, який включає у себе проведення установчих зборів, створення ініціативної групи, письмові повідомлення власників житла (не пізніше ніж за 2 тижні), отримання інформації реєстру. Приблизно цей процес займає не менше ніж 1,5 місяця, якщо немає ніяких інших негараздів.

«Коли мешканці згуртовані, націлені на хазяйнування у своєму будинку, мають бажання привести свій будинок до ладу та жити в нормальних умовах, то тут ніяких перешкод немає. Тим паче, що вже прийнята програма, яка спрямована на співфінансування цих видатків», – зазначає голова управління ЖКГ Олександр Хачатурян.

Підтримка об’єднання співвласників

Головне управління житлово-комунального господарства на виконання доручення міського голови розробило програму підтримки об’єднань співвласників «Сприяння створення та підтримки функціонування «Об’єднань співвласників багатоквартирних будинків» у Кіровограді на 2016-2018 роки».

У Законі України «Про об’єднання співвласників багатоквартирних будинків» була прописана норма про те, що та організація, на балансі якої знаходився будинок, спершу повинна зробити капітальний ремонт, а потім передати його у власність ОСББ. Але цю норму прибрали, коли вносили зміни до Закону.

«На жаль, не все житло у Кіровограді знаходиться в придатному до експлуатації стані і потребує капітального ремонту. Ми, у свою чергу, розуміючи цю ситуацію, розробили програму підтримки об’єднань співвласників. За цією програмою видатки на капітальний ремонт будинку будуть здійснюватись лише за умови співфінансування мешканців і органів міського самоврядування. З іншими умовами цього проекту можна ознайомитися на сайті Кіровоградської міської ради», – повідомив Олександр Сергійович Хачатурян.

Детально з Програмою ознайомитись можна ТУТ.

Крім того Олександр Хачатурян повідомив, що ОСББ  можуть отримувати кредитування від державних банків України на ремонт, технічне та матеріальне оснащення. Часткова компенсація суми кредиту можлива в разі участі ОСББ в соціальних та грантових програмах. З міського бюджету частково компенсуються лише відсотки по кредиту, відповідно до законодавства.

Читайте також: Як жителі Кіровоградщини за допомогою ОСББ утеплюють житло

Також ОСББ самостійно укладають угоду з теплоенергетичними та електроенергетичними організаціями про надання послуг. Кіровоградська міська рада надаватиме мешканцям допомогу в ремонті та поліпшенні фізичного стану будинків та умов проживання у них згідно програми «Сприяння створення та підтримки функціонування «Об’єднань співвласників багатоквартирних будинків» у Кіровограді на 2016-2018 роки».

Процес створення ОСББ у Кіровограді

У Кіровограді процес створення ОСББ почався ще у 2002 році. За попередні 14 років сформувалося 21 об’єднання, а за останні 3 місяці – ще 10. Тобто, зараз у Кіровограді функціонує 31 ОСББ. Крім того, багато жителів багатоквартирних будинків подають документи на створення ОСББ до управління ЖКГ. Наприклад, з початку червня на обліку вже значиться 112 мешканців. Також було скликано 29 зборів, на яких працівники головного управління ЖКГ пояснили мешканцям систему створення ОСББ та було проведено  депутатський день щодо залучення депутатів міської ради до заохочення мешканців на створення ОСББ та реалізації Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирних будинків».

«Тобто, ми намагаємося максимально широко висвітлювати нашу діяльність. Також ми надаємо консультації мешканцям для підвищення їх компетентності у житлово-комунальних питаннях. На жаль, проводити лекції чи тренінги з цієї теми ми поки що не можемо, адже на це потрібен законодавчий дозвіл та ліцензовані тренери. Проте щопятниці ми проводимо семінари для обєднань співвласників. Ми завжди готові надати консультацію і все розяснити. Єдине, що я хочу порадити мешканцям – це  прочитати два Закони України: 1) «Про об’єднання співвласників багатоквартирних будинків» (від 29.11.01 р. № 2866-111) та 2) «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирних будинках» (від 14.05.2015 р. № 417), сформулювати свої питання і з’ясувати, яку інформацію їм треба пояснити. Таким чином, ми будемо працювати більш цілеспрямовано і продуктивно», – Олександр Хачатурян.

Читайте також: ОСББ по-кіровоградськи: житловий рай чи комунальне пекло?

Малоквартирні будинки, кредитування та фінансування

Щодо ситуації з малоквартирними будинками Олександр Сергійович пояснює, що вже майже місяць як введено порядок, згідно якого всі малоквартирні будинки будуть списані з балансу міської ради і стануть повною власністю мешканців – функціонуватимуть як особняк чи приватний будинок, який налічує декілька співвласників.

І наостанок…

Тож поки жителі Кіровограда можуть бути  спокійними – з 1 липня житлово-експлуатаційні організації не припиняють повністю свого існування і продовжують надавати свої послуги. До тих пір, поки кіровоградці самостійно не визначаться з формою управління своїм будинком.

Айнура Алієва для Першої електронної газети

Поширити:

Залишити коментар:

коментар