Кіровоградський регіональний прес-офіс ПриватБанку спільно з керівництвом відділу протидії кіберзлочинам в Кіровоградській області Придніпровського управління Департаменту кіберполіції НПУ провели прес-конференцію для представників регіональних ЗМІ на актуальну для кожного тему: “Шахрайство з банківськими картами. Види і запобіжні заходи”.
“Ми запросили журналістів на прес-конференцію, об’єднавши зразу декілька свят, – розповідає Анжела Дзінзюра, керівник регіонального прес-офісу Кіровоградської філії ПриватБанку. – Сьогодні ми відкрили оновлений, після редизайну middle-office, до того ж Кіровоградській філії ПриватБанку саме сьогодні виповнюється 20 років та звичайно, це переддень новорічних свят. Та найголовніший меседж зустрічі банкірів, поліцейських та журналістів – донести інформацію до усіх жителів області аби ніхто не став жертвою пройдисвітів”.
“Проведення такої прес-конференції надзвичайно актуально у передсвятковий період, коли чесні городяни заклопотані святковими клопотами, та не дуже уважні щодо своїх карткових рахунків, – розповідає Ігор Загородній, керівник служби безпеки Кіровоградської філії ПриватБанку. – Адже це, так званий, “зірковий час” для шахраїв усіх мастей. Святкові клопоти, метушня та витрати значних коштів на новорічні та різдвяні свята притупляють пильність та граютьна руку тим, хто бажає збагатитись за рахунок довірливості інших”.
Присутнім журналістам було наглядно та детально розказано про 12 простих, але водночас надзвичайно важливих правил убезпечення себе від шахраїв:
- ніколи і нікому не розголошуй свої секретні дані (паролі, кодові слова, коди та персональні дані);
- ніколи і нікому не передавайте свої банківські картки, зберігайте значні суми на окремих картках та майте додаткові карти для щоденних витрат зі встановленим невеликим лімітом витрат;
- не залишайте жодних шансів пройдисвітам – ПАМ”ЯТАЙТЕ, співробітники Банку НІКОЛИ не запитують персональні дані та паролі;
- якщо ваш телефон несподівано став популярний у невідомих осіб: прийшло поповнення телефонного рахунку від невідомої особи, чи несподівано стали помилятися номером телефону – ЗАБЛОКУЙТЕ карткові рахунки, не бійтесь блокувати карткові рахунки – це не смертельно і легко поправимо;
- ніколи не виконуйте ЖОДНИХ незрозумілих вам операцій у банківських терміналах чи банкоматах – під диктовку по телефону “добрих” покупців чи продавців;
- ніколи не заходьте у смартфоні на невідомі вам посилання чи сайти – вони несуть небезпеку вірусів, які стануть у нагоді пройдисвітам;
- будьте уважні при отриманні коштів у банкоматі, якщо виникають будь-які проблеми – НЕ ВІДХОДЯЧИ від банкомату телефонуйте на 3700 та повідомляйте про проблеми;
- фішінг – одни із різновидів шахрайства. Ніколи не заходьте на сайти Приват24, чи ПриватБанку із посилань, які надходять на вашу електронну пошту. Правильне посилання має починатися з https і мати назву: privatbank.ua, pb.ua или privat24.ua.;
- не бійтесь купувати в інтернеті, лишень оформіть ІНТЕРНЕТ-КАРТКУ, яка стане рятувальним колом у інтернет вирії;
- пам”ятайте! Для отримання грошового переказу на вашу картку потрібний ЛИШЕ номер картки;
- будьте ЗАВЖДИ на зв”язку з ПриватБанком. В усіх підозрілих ситуаціях телефонуйте на цілодобову клієнтську підтримку 3700.
Співробітники відділу протидії кіберзлочинам в Кіровоградській області Придніпровського управління Департаменту кіберполіції НПУ: майор поліції Олександр Ляпун, майор поліції Євген Павлов та керівник служби безпеки Кіровоградської філії ПриватБанку Ігор Загородній відповіли на численні запитання журналістів.
Що робити, щоб не стати жертвою шахраїв? Банківські працівники вкотре закликають – будьте пильні. Шахраї винахідливі, їхні методи витончені й змінюються часто, проте ці афери однозначно дадуть збій, якщо потенційна жертва не буде керуватися виключно емоціями. Щоб не увійти в число потерпілих, знайте: кожен шахрай розраховує на необізнаність тих, хто має бути обдуреним.
Якщо ж шахраї таки скористались вашою довірливістю та необізнаністю, потрібно ТЕРМІНОВО зателефонувати на номер 3700 (безкоштовна цілодобова лінія підтримки клієнтів ПриватБанку) і повідомити, що Ви не проводили даної операції, і необхідно заблокувати останній платіж. Якщо зробити дзвінок в лічені хвилини, операцію можна зупинити. Якщо час втрачено, необхідно терміново зателефонувати (3700) і заблокувати карту, щоб запобігти зняття більшої суми. Потім слід звернутися із заявою про факт шахрайства в банк і в міліцію. Якщо шахрай буде спійманий, а факт злочину буде доведений, клієнт через суд може отримати свої гроші. Пам”ятайте, що довести факт шахрайства і повернути вкрадене дуже складно, якщо клієнт сам, добровільно назвав свої персональні дані. Тому завжди слід пам’ятати про заходи безпеки користування банківськими картами.
Фото – Ігор Токар та Олена Карпенко