Продавці шин добре розуміються на задоволенні потреб ентузіастів, від любителів бездоріжжя та гонщиків автокросу до водіїв надпотужних та розкішних автомобілів. Але є одна група, яка особливо зросла за останні роки, яка може здатися більш екстремальною, ніж більшість.
Оверлендинг — самостійні далекі подорожі до віддалених місць, набув розвитку в роки пандемії, коли популярність активного відпочинку зросла, але з того часу цей нішевий сегмент продовжує розширюватися.
Справжні любителі подорожей бездоріжжям зосереджені на самостійності, виживанні, пригодах і відкриттях. Вони шукають добре обладнані транспортні засоби, які є не тільки транспортом, а й життєвим простором у подорожі. Цим любителям пригод потрібні шини, які забезпечують довговічність, зчеплення, міцність боковин та якість їзди.
Зростання сегмента та тенденції
В останні роки зростаючий інтерес споживачів до того, щоб з’їжджати з траси та вирушати на своїх транспортних засобах у більш масштабні пригоди, підвищив привабливість подорожей суходолом.
Згідно з індексом Hankook Tire Gauge Index за листопад 2023 року, регулярного опитування, що вивчає ставлення та думку про керування, 50% споживачів зацікавлені у позашляховому досвіді. Більше того, 48% цієї групи найбільше зацікавлені у керуванні бездоріжжям.
Поряд із зростаючим інтересом споживачів до пригод на суші автовиробники продовжують диверсифікувати свої компактні та середньорозмірні повнопривідні позашляховики та вантажівки. Диверсифікація також поширюється на постачальників та гравців на вторинному ринку, які підтримують категорію товарів для активного відпочинку. У міру зростання популярності зростала кількість типорозмірів гуми, які споживачі можуть розглянути.
Зростаюча популярність «життя у фургоні», викликана змінами в тому, як і де люди працюють і живуть, спочатку викликана пандемією, стала суттєвим стимулом для категорії пригод та подорожей суходолом, оскільки споживачі шукали можливості безпечно дослідити нові місця.
Коли багато людей люблять покращувати або модифікувати свої серійні автомобілі за допомогою аксесуарів для вторинного ринку, самі автомобілі — це глина, з якої люди, які шукають пригод, ліплять, щоб відповідати своїм цілям. Ми бачимо, що все більше і більше виробників оригінального обладнання звертаються до простору для любителів подорожей та активного відпочинку, що очевидно за популярністю Jeep та відродження Bronco. Ми бачимо, як Hyundai з його рестайлінговим Sante Fe поповнює ряди брендів, які ми звикли бачити в цій галузі, наприклад Subaru.
У зв’язку зі зростанням популярності активного відпочинку та збільшенням числа концептуальних позашляховиків у найближчі кілька років очікується зростання попиту на шини для бездоріжжя.
Шини Overlanding стають все більш популярними не тільки для пікапів та джипів, а й для звичайних позашляховиків та фургонів. Цей сегмент вимагає передових технологій для балансу як на дорозі, так і поза дорогами, і виробники коліс реагують, пропонуючи ряд спеціалізованих шин для задоволення цих потреб.
Задоволення потреб у продуктивності
Загалом, позашляхові умови можуть сильно відрізнятися від коротких швидкісних заїздів на непрохідну гору до одноденних, або навіть тижневих, неспішних, але технічно складних поїздок бездоріжжям. Для вирішення поставлених цілей першочергове значення мають зчеплення та стійкість до проколів.
Автошини повинні забезпечувати впевнене зчеплення та довговічність, а також тривалий термін служби протектора як на дорозі, так і на бездоріжжі. Оскільки транспортні засоби для бездоріжжя часто їздять шосе, доцільно розглянути гуму, яка поєднує в собі позашляхові можливості та комфорт на дорозі.
З точки зору експлуатаційних характеристик, автошини матиме більш агресивний малюнок протектора для додаткових кромок зачеплення, а також різноспрямовані канавки та ламелі.
Ці два аспекти забезпечать зчеплення в різних погодних умовах, а також на дорожніх покриттях, які зазвичай більш пухкі, такі як пісок, гравій або сніг, які часто зустрічаються при русі бездоріжжям. Колеса в цій категорії також матимуть більш агресивні боковини та покращену конструкцію плечей, щоб забезпечити додаткове зчеплення та захист від потенційних проколів на трасі або поза нею.
Залежно від рівня інтересу та активності споживача в поїздках по суші або легкому бездоріжжю, ходові якості автомобіля на дорозі можуть мати значення.
Позашляхові шини (A/T) поєднують у собі продуктивність на бездоріжжі з комфортом на дорозі та довговічністю для тривалих поїздок шосе.
Гума з підвищеною прохідністю (R/T) збереже частину свого комфорту на дорозі, але буде більшою мірою орієнтована на бездоріжжя за рахунок глибших протекторів та жорсткої структури блоків. На самому краю позашляхового спектру знаходиться категорія для бездоріжжя (M/T), де водії шукають максимальну силу зчеплення в ситуаціях з низьким зчепленням та поза розвалом, а також посилення в критичних зонах уздовж боковини шини, де можливі проколи».
У порівнянні з літні шини для шосейних доріг, колеса для бездоріжжя включають більше виражені блоки протектора та глибокі канавки, що допомагають відводити воду, сніг та елементи бездоріжжя. Структура блоків також буде багатоспрямованою, часто полігональною та посиленою, щоб забезпечити додаткову силу зчеплення на нерівних і зазвичай обмежених по тязі поверхнях.
Іншим примітним атрибутом стане захист боковини автошини та конструкція плеча, яка виходить із основного малюнка протектора. Ця технологія служить двом цілям: захищати від стирання та можливих проколів на боковині шини та забезпечувати інший кут сили зачеплення та тяги у глибших або позаосьових дорожніх ситуаціях, таких як бруд або пісок.
Також поширеними атрибутами гуми для їзди бездоріжжям є виштовхувачі бруду та каміння, розміщені всередині канавок протектора.