В Україні заборонили рекламу пристроїв для куріння й електронних сигарет

Від завтра, 11 липня, на Кіровоградщині та по всій Україні починає діяти повна заборона реклами пристроїв для куріння (Айкоси, Гло та інші), електронних сигарет, рідин та контейнерів до них.

Зміни в рекламному законодавстві відбуваються завдяки вступу в силу Закону №1978-ІХ. , повідомляє Перша електронна газета.

Також в Україні більше не вироблятимуть для внутрішнього ринку ароматизовані сигарети та рідини до е-сигарет зі смаками. Ще рік продавці мають право розпродавати залишки, тому поступово, але не пізніше, ніж через рік ароматизовані сигарети або рідини до е-сигарет зі смаками повністю зникнуть з продажу. З 11 липня 2024 року в Україні буде повністю заборонений продаж цих товарів.

Такі нововведення покликані захистити здоров’я дітей, уберегти їх від початку куріння та зменшити поширеність куріння серед молоді.

“Саме внаслідок ароматичних добавок та агресивної реклами електронних пристроїв для куріння в Україні кожна п’ята дитина у віці від 13 до 15 років курить е-сигарети. Це катастрофічні цифри!”- наголошує Дмитро Купира, експерт антитютюнового руху, виконавчий директор ГО “Центр громадянського представництва “Життя”.

Разом з рекламою забороняється:

  • стимулювання продажів е-сигарет, рідин до них та пристроїв для нагрівання тютюну, а їхні виробники не зможуть бути спонсорами жодних заходів чи спільнот,
  • безоплатна роздача та обмін таких виробів, адже такі дії мають на меті покращення пізнаваності брендів.
  • продаж електронних пристроїв для куріння у наборах з іншими товарами.
  • реклама під час розважальних заходів, на транспорті, в інтернеті тепер також поза законом.

Порушення вимог закону каратимуться штрафом 30 тисяч гривень за кожен факт реклами на окремому рекламному носії або кожний окремий захід з метою стимулювання продажу.

У разі повторного порушення протягом року — штраф сягатиме 50 тисяч гривень.

Щодо продажу ароматизованих сигарет або рідин до е-сигарет зі смаками, то через рік штраф за це становитиме 20 тисяч гривень.

Контроль щодо дотримання заборони реклами та правил маркування тютюнових виробів покладено на Держпродспоживслужбу. Повідомити про порушення може кожен за допомогою електронної форми.

Щорічно від хвороб, спричиненим курінням в Україні помирає близько 130 тис. осіб. В масштабах світу цифра сягає восьми мільйонів. Посилення антитютюнових норм має на меті збереження людських життів. Крім того, варто пам’ятати, що транснаціональні тютюнові корпорації, безпосередньо допомагають країні-агресору продовжувати війну.

Читайте також:

Поширити:

Залишити коментар:

коментар