Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавчої бази щодо пожежної безпеки є документом, що дозволяє розпочати роботи на щойно утворених підприємствах, а також на передачу в експлуатацію суб’єктом господарювання різних видів нерухомості (виробничих споруд, адміністративних будівель тощо). Нежитлові приміщення, будівлі та споруди що вводяться в експлуатацію після завершення будівництва чи капітального ремонту зобов’язані відповідати стандартам законодавчої бази, що регламентує пожежну безпеку.
Хто зобов’язаний подавати декларацію
На сьогоднішній день декларація пожежної безпеки реєструється суб’єктами господарювання в наступних ситуаціях:
- При започаткуванні нового бізнесу.
- Перед початком використання нових споруд та приміщень.
Не потрібно подавати документ:
- У випадку використання кіоску, контейнер, торгового місця на ринку згідно схемі, затвердженої в органах пожежного нагляду.
- В ситуації, коли нерухомість використовується на основі цивільно-правового договору, в якому не передбачено зміну розпорядника майна. Це можливо лише за умови, що власник раніше вже зареєстрував декларацію на об’єкт.
- При експлуатації будівель, котрі передають у використання згідно описаному в законодавстві механізму, по завершенню будівельних робіт, реставрацій, капремонту.
Подача декларації відбувається через портал ДСНС і через Єдиний державний веб-портал електронних послуг. Для ідентифікації необхідно мати електронний цифровий підпис.
Що важливо знати про документ
Є ряд важливих тонкощів роботи з документом:
- Оформлення декларації передбачено для усіх нежитлових об’єктів незалежно від форми власності та підпорядкування. Документ не є обов’язковим до оформлення для приватних житлових об’єктів(квартири. Будинки, присадибні будиночки).
- Юридична особа – власник об’єкту захисту зобов’язана надати у визначеному порядку декларацію пожежної безпеки. Її складанням займається забудовник чи особа, що готує проектну документацію.
- Власник будівлі або особа, що володіє об’єктом на іншій основі, передбаченій законом, несе відповідальність за повноту й правдивість інформації, що вказана в документі.
Реєстрація декларації в ДСНС відбувається безкоштовно протягом 5 днів. Документ необхідно уточнювати або розробляти знову з нуля у випадку, якщо змінилась інформація, що в ньому міститься, а також при коригуванні вимог щодо пожежної безпеки.