Ірина Ткаченко: Проект «Я-Медіа» зближує жінок із різними долями і життєвими досвідами

На Кіровоградщині триває освітній проект «Я-Медіа», що реалізовується Фундацією прав людини» за підтримки Robert Bosch Foundation. До кінця травня 2018 року відбуватимуться тематичні блог-кав’ярні, на яких жінки міста та області можуть поглибити свої знання про силу блогів та соціальні медіа.

Про те, як просувається проект та які його результати на цьому етапі, зокрема про візит до Світловодська, Першій електронній газеті розповіла Ірина Ткаченко, координаторка Агенції сталого розвитку «Хмарочос».

Про ідею проекту

Головною метою проекту є посилення голосу внутрішньо переміщених жінок на місцевому рівні через системне використання сили блогерства та соціальних медіа. Плануючи заходи, організатори дотримуються принципу доступності до інформації всіх жінок без винятку.

«Трапляється так, що жінка-ВПО не відвідає подібний захід, бо він чітко орієнтований на цільову групу ВПО. Особливість нашого підходу в його консолідаційній та інтеграційній силі – через залучення до міжрегіональних та регіональних заходів учасниць та учасників з різних соціальних та професійних сфер, регіонів. Доцільним є відкривати нові погляди на медіависвітлення жіночих доль, пов’язаних з війною, життєвими викликами. Проект «Я-Медіа» зближує жінок зі різними долями і життєвими досвідами», – говорить Ірина Ткаченко.

«Я-Медіа» багатокомпонентний і охоплює три регіони: Львівська, Кіровоградська та Черкаська області. Він спрямований на те, аби допомогти громадським активісткам, блогерам-початківцям, жінкам з різних сфер опанувати такі необхідні сьогодні інструменти як блогінг та соціальні медіа. Це все кроки для того, аби посилювати свою громадську діяльність та розбудовувати сталі спільноти. Проект відкриває нові погляди на блогінг як інструмент адвокації та правозахисту. Важливий компонент проекту – просвітницька робота по впровадженні Резолюціїї ООН 1325: «Жінки. Мир. Безпека», тема якої активно не піднімається в регіональних ЗМІ.

«Так, цей проект має жіноче обличчя – він для жінок і про жінок, та заходи є відкритими і для чоловіків, аби вони мали бажання долучатися», – додає координаторка Агенції сталого розвитку «Хмарочос».

Серед інноваційних розробок проекту – менторський компонент. Ірина Ткаченко говорить, що це запорука успіху блогерів-початківців. Ментори або наставники можуть стати добрими помічниками та мотиваторами для тих жінок, які відважилися створювати блоги чи йти в журналістику. В рамках проекту організовано 10 менторських пар, які працюватимуть над створенням медіапроектів.

Про результати сьогодні

«Із грудня 2017 року до цього часу ми долучилися до трьох всеукраїнських блогерських шкіл, які відбувалися в Києві та Тренінг-центрі «Mama Cares» (cело Кип’ячка Миронівський р-н). Із Кіровоградської області участь в школах взяли 27 учасників. Зокрема, освітній компонент з онлайн-інструментів для блогерів та медіа-активістів було розроблено Агенцією сталого розвиту «Хмарочос».

Регіональна освітня програма розпочалася з кінця лютого 2018 року. Стартувала вона з круглого столу, де презентували проект та зібрали ті спільноти в місті, які працюють з темами медіа, гендеру, медіадвокації та внутрішньо переміщеними особами.

Успішно пройшов дводенний семінар «Сила блогу в розвитку громади», на який запросили Андрія Приймаченка (режисера студії «Peredova»), експерта з мультимедійних історій, Наталю Зикову з Новомосковська, з яою учасники опановували метод соціальної візуалізації Loesje: учасники вчилися створювати агітаційні, просвітницькі та мотиваційні меседжі-плакати. Тему журналістики даних та важливість знати, як їх використовувати блогерам та громадським активістам, розкрили через свій досвід Світлана Дубина та Павло Лісниченко, «Центр медіарозслідувань «Прозоро» з Кропивницького.

Тепер систематично проводяться освітні блог-кав’ярні для жіноцтва, де учасниці поглиблюють знання про різні аспекти блогерства та медіа, вчаться розробляти медіа-проекти на платформі Tilda. Анонси подій можна знайти на сторінці Агенції сталого розвитку «Хмарочос» у Фейсбуці

«Проект дійсно регіональний. Завдяки Фундації Роберта Боша ми маємо можливість їздити в інші куточки нашої області і вчити жінок основам блогерства та медіа-адвокації, підвищувати рівень їхньої медіаграмотності. 24 березня наша тренерська команда з Кропивницького завітала до Світловодська з мандрівною блог-кав’ярнею на тему «Я-МЕДІА: ОНЛАЙН-ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ ПОСИЛЕННЯ ЖІНОЧОГО ЛІДЕРСТВА ТА АДВОКАЦІЇ». Захід відбувся в гостинному просторі Громадська організація “Майбутнє без меж».

Тут, у Світловодську, до події долучилися учасниці з Олександрії:

«Відвідати Світловодськ як місто для популяризації блогерських, медійних та онлайнових інструментів, які можуть посилювати жіночі голоси, захищати інтереси тих, хто потребує цього захисту та опіки, ми запланували в рамках проекту «Я-Медіа» після знайомства з Анна Курусь. Вона переїхала до Світловодська зі Сходу і активно включилася в життя громади. Ми маємо можливість реагувати на запити про освітні блогерські програми від активного жіноцтва, зокрема внутрішньо переміщених жінок. Ми раді знайомству з надзвичайними жінками з Світловодська та Олександрії, які теж знайшли час приїхати в сусіднє місто на цей захід. Позитивна атмосфера навчання створювалася завдяки кожній з них – дивувала справжність учасниць, неприховане здивування від інформації та онлайн-інструментів, відкритість, щирість. Сподіваємося, що цього запалу учасницям вистачить для реалізації своїх адвокаційних та блогерських задумів. Цінуємо ці якості і з радістю продовжимо співпрацю. Хочу наголосити, що частина учасниць були внутрішньо переміщені жінки».

Учасниці познайомилися з можливостями проекту «Я-Медіа», відкрили для себе адвокаційну силу блогосфери та соціальних медіа. У модулі «Медіа та адвокація: як блоги та соціальні медіа допомагають посилювати голос жінки» закріпили теоретичні знання практичним завданням, розробивши проект інформаційно-адвокаційного хештегу. На прикладі кейсу хештегу #ЯнеБоюсьСказати розглянули дієві шляхи і формати для інформаційно-адвокаційних кампаній.

У другій частині зустрічі учасниці познайомилися з платформою для створення лонгрідів, блогів та лендінгів Tilda Publishing, здійснили огляд кейсів, розглянули шляхи монетизації проектів, а також познайомилися з функціоналом Tilda Publishing для створення цілісних медіа-проектів. Тренери розкрили типові правила/секрети роботи на платформі Tilda та окреслили сутність проектного підходу до роботи на платформі Tilda. Інформаційні бонуси зустрічі: знайомство з онлайновими дизайн-платформами Canva, Crello, а також з всесвітньо відомою (не)конференцією TED-Ed/TEDx».

«Ми мали честь приймати надзвичайну команду в нашому місті з загальноукраїнським проектом «Я-Медіа», вивчали онлайн-інструменти для посилення жіночого лідерства. Для жінок нашого міста це надзвичайна подія, зустріч закінчилася о 15:00, а ми не могли розійтися до 17:00, і це у вихідний день, коли всі мають плани, спілкуються з сім’єю, «підганяють» домашню роботу. Всі зійшлися на тому, що хочемо продовження, хочемо більшого розкриття теми, хочемо практики і порад фахової команди. Дякуємо за неймовірний, насичений тренінг і сподіваємось на його продовження», поділилася враженнями активістка з Світловодська Анна Курусь.

«Цікаво зараз з відстані декількох днів і сотні кілометрів прочитувати за фотографіями з тренінгу у Світловодську десятки проговорених ідей, історій, часто потрясінь, відвертих розмов з жінками – а таких було дуже багато. І я переконуюся у силі медіа і у силі слова», – додає наостанок Ірина Ткаченко.

Фото від Frame Studio Кропивницький

Довідково: «I am Media: Empowerment Advocacy Programme for Internally Displaced Women» – проект, що реалізовується Громадською організацією «Фундація прав людини» за підтримки Robert Bosch Foundation.

У Кіровоградській області регіональним партнером проекту є ГО «Агенція сталого розвитку «Хмарочос».

Платформа для блогерів-початківців Community-Blog Platform створена ГО “Фундація прав людини” як віртуальний простір для навчання, обміну досвідом та менторської комунікації між учасниками проектів «Фундації прав людини», зокрема, для проекту «Я-Медіа».

Про ідею блогерського компоненту в правозахисних проектах «Фундації прав людини» розповідається в цьому відео (автор проекту Євген Фомін, голова «Фундації прав людини»).

Хештег проекту #IamMedia
Поширити:

Залишити коментар:

коментар