Учора, 11 серпня, у приміщенні Прес-клубу проходив Kropyvnytskyi Smart City Day. День розумного міста відбувся за підтримки Програми національних обмінів за фінансової підтримки Європейського Союзу та Національного фонду підтримки демократії (США). Мешканців знайомили із бренд-буками інших міст, ситуацією у Кропивницькому, пригощали прохолодним лимонадом та різними видами “Нового варення”.
Під час Дня розумного міста учасників заходу знайомили з різними проектами та бренд-буками інших міст. Бренд-бук – це офіційний документ, де міститься історія бренду, його атрибутика, методи іміджмейкінгу та інші відомості. Проте у Кропивцицькому бренд-бук наразі – у процесі розробки. Організатори зустрічі розповідали про те, як за допомогою звичайних дрібничок (наприклад, білборди з брендом міста, туристичні вказівники), можна зробити місто цікавим, привабливим, більш атмосферним.
“Щодня ми крокуємо Кропивницьким, тому було б дуже круто створити білдорди із соціальною рекламою міста, історичні туристичні вказівники, зручні “машини” різної атрибутики. Нам треба робити місто кращим для мешканців, а не для туристів”, – розповідає організатор Ірина Ткаченко.
Аби побачити, як подібні бренд-буки працюють в інших куточках України і зуміти створити “програму” у Кропивницькому, активісти започаткували проект “Мости до міста”. Кропивничани відвідали Івано-Франківськ, Рівне, Ужгород, Чернівці, Маріуполь, Чернігів, Суми, Луцьк.
До прикладу, в Івано-Франківську бренд-бук міста створювався 3 роки. Активісти організації “Тепле місто” розробили логотип, атрибутику, громадський ресторан, урбаністичне радіо, облаштували сквер, площу та інше. Лише цього року бренд-бук став офіційним на рівні влади:
“Лагідно та повільно активісти йшли до своєї мети. Зараз мешканці та туристи знають логотип Івано-Франківська та із задоволенням купують різноманітну продукцію, ходять вулицями міста та насолоджуються змінами”.
Координатор проекту Ірина Ткаченко разом із активістами Артемом та Ольгою Луценками починають розроблювати власний візуальний код міста, аби в інших куточках країни про нас знали:
“Усе відбувається інтуїтивним шляхом. Бренд міста – це люди, атмосфера та дрібнички. Лагідними кроками ми показуємо, що Кропивницький має позитивні сторони: розробляємо власну атрибутику, організовуємо зустрічі, знайомимо мешканців з історією міста”, – розповідає організатор Ірина Ткаченко.
Спочатку вони розроблюють елементи візуального стилю: футболки, ручки, листівки, об’ємні хештеги, наліпки тощо. Вже до Дня Незалежності можна буде зробити попереднє замовлення цих предметів.
Вперше логотип цієї продукції активісти презентували на місцевому півмарафоні, який показав, що кропивничани готові до нового образу міста. Також в Іnstagram з’явилася сторінка нашого міста: kroplife, де підписники можуть побачити Кропивницький з іншого ракурсу. За словами засновників сторінки, головна фішка профілю – авторський контент. На відміну від багатьох однотипних пабліків, які уже існують, kroplife показуватиме місто красивим та справжнім. Це допомагатиме побачити незвичне у буденності.
“Головне – шукати деталі та позитив у Кропивницькому. Повірте, вони є, варто лише придивитись”, – із посмішкою розповідає учасник проекту Сергій Ткаченко.
На учасників Kropyvnytskyi Smart City Day очікував конкурс на отримання подушки-олівчика від Ані Ліщини. У Facebook під подією у коментарях треба було поставити номер, а на заході виберуть переможця за допомогою Random. Щасливою обраницею призу стала Юлія Ярова.
Подібні заходи змушують задумуватись над звичними речами, розвитком та реалізацією своїх проектів. Під час Kropyvnytskyi Smart City Day панувала цікава та пізнавальна атмосфера разом із абрикосовим варенням. наліпками та прохолодним лимонадом. До речі, “Нове варення” також можна вважати частинкою бренду селища Нового. Адже люди започаткували цей бренд для того, щоб з продажу “Нового варення” зробити своє селище більш привабливим та сучасним. У першу чергу, воно має бути комфортним і цікавим для мешканців, а не туристів.
Летиція Курята для Першої електронної