Сьогодні, 26 липня, відбулася презентація результатів роботи Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області впродовж I півріччя 2017 року.
Про це повідомляє Перша електронна.
За словами начальника обласного органу юстиції Вадима Гуцула, постановка конкретних завдань із чіткими термінами та цілеспрямована робота за кожним із напрямків дали можливість реалізувати усі заплановані завдання.
Під час звітної прес-конференції начальник ГТУЮ у Кіровоградській області Вадим Гуцул довів до відома присутніх інформацію про реалізацію низки проектів, які здатні зробити життя та взаємодію громадськості з державою більш комфортними.
«Управління стало абсолютно відкритою структурою для кожного жителя Кіровоградщини. І це можна вважати одним із найголовніших досягнень усіх територіальних органів Міністерства юстиції. Була проведена чимала робота, щоб перетворити Мін’юст із його закритою бюрократичною системою на відомство, діяльність якого в дійсності можна назвати справедливою та неупередженою. Наразі двері Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області відкриті для всіх громадян. Спеціалісти обласного органу здійснюють правороз’яснювальну роботу серед жителів міста та готові робити все для того, щоб громадяни відчували, що держава піклується про них.
Працівники обласного органу юстиції та я особисто готові надати консультативну допомогу населенню у вирішенні проблемних ситуацій. Звернутися за допомогою мешканці обласного центру можуть у будь-який час, незважаючи на встановлений графік прийому громадян, адже управління – відкрите для людей», – відзначив керівник обласної юстиції Вадим Гуцул.
Окрім того, у розряд загальнонаціональних перейшов проект «Онлайн-будинок юстиції». Це платформа, де кожен українець може в електронному форматі без контакту з чиновником отримати понад 20 послуг Міністерства юстиції. За словами начальника управління, сьогодні завдяки сервісу є можливість подати заявку про втрату документа й отримати його дублікат у відділі ДРАЦС. І все це було зроблено для того, щоб громадяни отримували послуги в сфері юстиції максимально швидко й у зручний для них час.
Активно продовжується реалізація не менш важливих ініціатив, розпочатих у 2016 році.
Як відзначила заступник начальника відділу державної реєстрації актів цивільного стану Яніна Дебела, у розряд постійно діючих перейшов сервіс із видачі свідоцтв про народження дитини безпосередньо у пологових будинках. Отримати перші документи дитини, не виходячи з медичного закладу, можна в 23 медичних установах на Кіровоградщині. За звітний період було видано 2001 свідоцтво про народження безпосередньо в пологовому Окрім цього, на Кіровоградщині активно реалізується пілотний проект щодо видачі довідок про місце проживання новонароджених. Працівниками ДРАЦС безпосередньо в пологових будинках області у I півріччі 2017 року видано 456 довідок про місце реєстрації немовлят у медзакладах.
«Потрібно відзначити й про запуск пілотного проекту «Шлюб за добу», що стартував у Кропивницькому 31 березня поточного року. Відтепер молодятам не треба чекати щонайменше місяць для того, щоб зареєструвати свої стосунки. У Кропивницькому послуги надають 2 суб’єкти господарювання: обласна філармонія та обласний художній музей. За новою пришвидшеною процедурою одружилося 57 пар», – повідомила під час прес-конференції Яніна Дебела.
Не менш важливим напрямком роботи управління є захист громадян і бізнесу від рейдерських захоплень.
Як зауважив начальник відділу розгляду звернень та забезпечення діяльності комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації обласного органу юстиції Віталій Секмедін, після проведення реформування територіальні управління не мають відповідних повноважень реагувати на таке ганебне явище як рейдерство. Розгляд скарг на діяльність держреєстраторів входить до компетенції Мін’юсту. Натомість територіальні управління мають право розглядати скарги лише на відмову чи бездіяльність держреєстраторів. Отже, якщо говорити суто про роботу Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації у Кіровоградській області, впродовж минулого року від населення надійшло 20 скарг, за результатами розгляду яких було прийнято 3 рішення щодо тимчасового блокування доступу до Єдиного державного реєстру трьом реєстраторам у зв’язку з порушеннями порядку реєстрації.
«Окрім цього, фахівці управління юстиції активно проводять правороз’яснювальну роботу серед власників фермерських господарств із метою попередження випадків рейдерства на території області. Круглі столи зокрема були проведені у Добровелицківці, Малій Висці, Новгородці, Долинській, Бобринці, Новоукраїнці, Петрово, Світловодську, Олександрії, Новомиргороді. Завдяки цьому громадяни отримують змогу дізнатися, як ефективно можна захистити своє майно від шахраїв та як потрібно діяти в разі рейдерського захоплення», – відзначив Віталій Секмедін.
За словами Вадима Гуцула, у I півріччі спостерігається інтенсивність у роботі державного нотаріату. За звітний період державними нотаріусами Кіровоградської області за надання додаткових послуг правового та технічного характеру отримано коштів на суму 2 769 693 грн. За аналогічний показник минулого року показник становив 2 507 000 грн. Наявний приріст надходжень складає 9,5%. Окрім цього, обласне управління юстиції здійснило 47 перевірок організації нотаріальної діяльності державних і приватних нотаріусів, за результатами яких 3 приватним нотаріусам тимчасово зупинено нотаріальну діяльність до закінчення строків проходження курсів підвищення кваліфікації, діяльність 1 приватного нотаріуса зупинена у зв’язку з необгрунтованою відмовою надання документів для перевірки організації нотаріальної діяльності та виконання правил нотаріального діловодства, 1 державного нотаріуса притягнуто до дисциплінарної відповідальності. Варто відзначити, що впродовж I півріччя обласним управління юстиції не було направлено жодного подання про анулювання свідоцтва про право на заняття нотаріальною діяльністю.
За безпосередньої ініціативи й участі Міністерства юстиції було здійснено реформи примусового виконання рішень. Зокрема було введено інститут приватного виконавця. Такий крок сприятиме подоланню корупції, виключить можливість адміністративного впливу, скоротить строки стягнення заборгованостей та створить конкурентне середовище.
Як зазначила заступник начальника управління ДВС – начальник відділу організації та контролю за виконанням рішень Юлія Секмедін, наразі вже 2 особи з Кропивницького отримали посвідчення приватних виконавців. Ще 3 особи пройшли стажування на базі обласного управління юстиції і готуються до здачі кваліфікаційного іспиту.
При цьому досить активно проводить діяльність по стягненню заборгованості державна виконавча служба.
«Упродовж I півріччя фактично виконано 12 786 виконавчих документів на суму 71 286 228 грн, із яких 2 612 проваджень (74,5%) стосувалися стягнення заборгованості по заробітній платі на суму 7 815 046 грн (32,4%)», – відзначила Юлія Секмедін.
Окрім цього, державна виконавча служба паралельно проводить роботу по стягненню заборгованості по аліментам:
«Упродовж I півріччя поточного року кількість документів, за якими сума заборгованості перевищує суму платежів за три місяці, складає 3 855 проваджень. За звітний період державними виконавцями було направлено 7 519 повідомлень щодо притягнення боржників до кримінальної відповідальності. Окрім цього, ними було направлено 3 657 подань про обмеження боржників у праві виїзду за кордон (1 478 задоволено), і 701 подання про оголошення розшуку боржників (631 задоволено)».
Варто відзначити й про налагодження ефективної роботи системи електронних торгів арештованим майном «СЕТАМ».
«Упродовж звітного періоду на Кіровоградщині органами державної виконавчої служби на реалізацію передано 456 лотів на суму 55 420 925 грн та реалізовано майно по 146 лотам на суму 3 497 053 грн. Також упродовж звітного періоду органами державної виконавчої служби проведено опис 60 земельних ділянок, із яких на реалізацію передано 9 земельних ділянок на загальну суму 1 121 640, 55 грн», – узагальнила результати роботи державної виконавчої служби за перше півріччя Юлія Секмедін.
Насамкінець, начальник управління Вадим Гуцул відзначив про те, що команда обласного органу юстиції й надалі буде притримуватися принципів і філософії відкритості, оскільки громадяни мають відчувати, що держава піклується про них. Більш того, завдяки цьому можна значно підвищити рівень правової культури громадян, адже, як показує практика, незнання власних прав, приводить лише до негативу у суспільстві.
«Фахівці обласного управління завжди готові надати правову допомогу всім, хто цього потребує. Це питання є надзвичайно важливим, тому хочеться відзначити про запуск загальнонаціональної програми «Я маю право» на всеукраїнському рівні. Завдяки цьому, я впевнений, суспільна правосвідомість підвищиться. Ми зі свого боку зробили ще кілька кроків на зустріч громадянам. Відтак кілька тижнів тому на вулицях Кропивницького почав діяти інформаційний намет, завдяки чому кожен перехожий має змогу отримати фахову правову допомогу. На цьому ми ні в якому разі не будемо зупинятися, адже основним завданням юстиції є надання своєчасних і компетентних правових роз’яснень. І завдяки наполегливій роботі ми вже бачимо перші результати. У першому півріччі поточного року до обласного управління юстиції та підпорядкованих йому територіальних органів надійшло 531 звернення, що на 28% менше, ніж за аналогічний період минулого року», – підсумував Вадим Гуцул.