У Кропивницькому незабаром замінять дорожні знаки на 4 кругових перехрестях. Згідно з нововеденнями, які ухвалили депутати ВР, автомобіль, який їде по колу, матиме пріоритет руху.
Законопроект № 4246, яким змінили цей пункт правил дорожнього руху, нардепи прийняли 4 квітня. Статтю 41 ЗУ «Про дорожній рух» обранці доповнили новою частиною другою такого змісту: «Перевага в русі на перехрестях, де організовано круговий рух, надається транспортним засобам, які вже рухаються по колу».
Як розповів Першій електронній начальник головного управління ЖКГ міськради Віктор Кухаренко, у Кропивницькому є 4 перехрестя з круговим рухом, де необхідно змінювати знаки:
- на площі Дружби Народів;
- в районі аеропорту та автовокзалу №1;
- по просп. Інженерів;
- на в’їзді у місто зі сторони Умані (вул. Мурманська).
“Ми переглянемо дислокацію знаків згідно чинного законодавства. Питання про організацію дорожнього руху на кругових перехрестях у Кропивницькому, у зв’язку з цими змінами, ми розглянемо на засіданні комісії з безпеки дорожнього руху. Доручимо управлінню ЖКГ замовити зміни до дислокації. Після виготовлення нової дислокації її має затвердити виконком та депутати міськради”, – розповів Віктор Кухаренко.
Процес виготовлення та заміни дорожніх знаків міська влада розпочне після набрання чинності Закону. Змінювати будуть знаки пріоритетості руху – кільце буде основною дорогою, а шляхи, які прилягають, другорядними.
Раніше в Україні не було єдиного правила перетину перехресть з круговим рухом. На думку нардепів, прийняття цого законопроекту дозволить знизити аварійність на перехрестях, де організовано круговий рух.
“Складна соціально-економічна ситуація в Україні призвела до відсутності дорожньої розмітки та дорожніх знаків на автомобільних шляхах. Також у кожному місті діє своє правило перетину перехрещень з рухом по колу, що спричинює аварійність на таких ділянках. Тому сьогодні у суспільстві затребувані зміни, якими б запроваджувалися єдині правила перетину транспортними засобами перехресть, де організовано круговий рух.
Одним з перших кілець, розроблених вже власне по схемі Roundabout – це збудоване в 1907 році архітектором Джоном Мак Лареном (John McLaren) кільце для руху автомобілів і трамваїв Hanchett Residence Park в місті Сан Хосе, Каліфорнія.
У країнах Європи на перехрестях, де організовано круговий рух, діє єдина схема руху “Roundabout”. Як свідчить офіційна статистика, кожного разу після введення в дію схеми “Roundabout”, аварійність на перехрестях зменшувалася приблизно на 80%.
Прийняття такого законопроекту зменшить аварійність на перехрестях, де організовано круговий рух”, – йдеться у обґрунтуванні необхідності прийняття акта.