Сьогодні, 4 квітня, рівно через рік після делегуванння місцевим органам повноважень у сфері реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання громадян про об’єми виконаної роботи відділом реєстрації місця проживання особи міськради Кропивницького та плани на майбутнє на прес-конференції розповіла начальник відділу Катерина Струк.
За словами очільниці відділу реєстрації місця проживання особи, щоб розпочати свою діяльність, ще до отримання повноважень, фахівці підрозділу прийняли картотеки від ЖЕО та територіальних підрозділів міграційної служби. Загалом – понад 150 тис. карток.
Далі, для зручності громадян, відділом було створено 8 пунктів прийому, де кожен бажаючий може отримати потрібні йому послуги.
Ці пункти охоплюють території багатоквартирних житлових будинків. А мешканці приватного сектору не мають територіальної привя’зки, адже вся потрібна інформація знаходиться у домових книгах громадян і вони можуть звернутися за потрібною послугою до будь-якого інспектора.
Катерина Струк наголосила, що згідно зі статтею 11-1 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» за реєстрацію місця проживання та зняття з реєстрації місця проживання сплачується адміністративних збір, який складає 13,60 грн, а у разі порушення строків внесення змін – 40,80 грн.
Для покращення обслуговування громадян планується встановлення терміналів, які будуть знаходиться у кожного інспектора відділу реєстрації місця проживання. Тобто громадянин, який звернувся до інспектора, не повинен буде ходити і шукати банки, в яких можна заплатити за відповідну послугу.
Новацією, яка почала діяти лише нещодавно, є реєстрація новонароджених дітей. Місце проживання немовлят віднедавна реєструють відразу, протягом 3 місяців після їх дня народження.
За словами Катерини Струк, у середньому за місяць до відділу звертаються 1 тис. громадян з метою реєстрації місця проживання, чи зняття з реєстрації. Найбільше таких людей було у вересні (1,5 тис.), що пов’язано із поселенням студентів у гуртожитки.
Кропивничани найчастіше звертаються до відділу з метою зміни реєстрації місця проживання при заміні паспорту, внесенні змін пов’язаних з декомунізацією, тощо.
Видача довідок про реєстрацію місця проживання громадян здебільшого вимагається працівниками паспортної служби при отриманні паспорта нового зразка. У 2016 році таких довідок було видано 3860, а в січні-березні 2017 року – 5354 довідки.
Також відділ реєстрації місця проживання з червня 2016 року уповноважений проставляти штамп про місце реєстрації для внутрішньо переміщених осіб. За цією послугою протягом 13-17 червня звернулось 377 осіб.
Крім того, Катерина Струк розповіла, що у Кропивницькому наразі видають лише паспорти нового зразка, так звані електронні паспорти. Щоб міський відділ реєстрації місця проживання особи мав змогу вносити зміни у такі паспорти, у Програмі інформатизації та електронного самоврядування “Електронне місто” на 2016-2018 роки заплановано 295,9 тис. грн на придбання відповідного обладнання.