Новини про те, що традиційне купання на Водохреща у джерелі святого Даниїла в Кропивницькому супроводжувалося піснею на музику радянського маршу «Прощання слов’янки», викликали бурхливе обговорення та обурення у користувачів Фейсбук.
«Ждут победы России святые,Отзовись, православная рать!Где Илья твой, и где твой Добрыня?Сыновей кличет Родина-мать!Под хоругвии встанем мы все,Крестным ходом с молитвой пойдем.За российское правое делоКровь мы русскую честно прольем.»
До розмови приєднався Andrey Shimanovich (у профілі якого вказано, що він священник УПЦ МП) – додав до обговорення офіційну заяву прес-служби Кіровоградської єпархії УПЦ. У цьому документі, який розміщено і на головній сторінці офіційного сайту єпархії, що священники УПЦ МП не мають ніякого відношення до цих подій. Більше того, джерело святого Даниїла було лише збудовано єпархією, але територія належить не їй і вона не відповідають за те, що там відбувається.
“Дане джерело не перебуває у підпорядкуванні Кіровоградської єпархії Української Православної Церкви, а знаходиться у приватній власності невідомих громадян”, – йдеться у заяві.
Проте до цієї заяви коментатори поставилися скептично:
Журналістка “1+1” звернула увагу на заяву єпархії на тому ж таки офіційному сайті, де у матеріалі про святого Даниїла чітко сказано, що зусиллями священників та парафіян було зведено капличку над джерелом старця Даниїла:
“На доброхотные пожертвования людей над могилкой старца была возведена деревянная часовня… Но революция и последующие годы воинствующего атеизма наложили свой негативный отпечаток. Большевистская власть приложила все усилия, чтобы уничтожить это святое место: в 1930-е годы разрушили часовню, в 1971 году сровняли с землей могилку старца. И только стараниями духовенства и прихожан Кировоградской епархии святыню удалось возродить: была возведена часовня над источником старца Даниила, облагорожена территория возле этого святого места, собраны архивные документы к жизнеописанию этого угодника Божьего. И как итог – канонизация старца Даниила в лике местночтимых святых. И что знаменательно, будучи первым подвижником в нашем родном городе, он первым и прославлен”, – йдеться у статті про старця Даниїла.
Тож обговорення продовжилося на тему того, чому Кіровоградська єпархія УПЦ не знає, хто відповідає за джерело, яке ними було збудовано: