Кропивницькі студенти провели анкетування щодо того, якою має бути стипендія

Люблю писати про хороші, мотиваційні, цікаві історії. Пишу про людей, які хочуть і вміють робити важливі речі. Слідкую за оновленнями в сфері реформ і намагаюся писати про складне простими словами)
Контакт: Facebook Telegram

Студенти КДПУ ім. В. Винниченка спеціальності статистика провели анкетування на фізико-математичному факультеті і з’ясували, якою має бути стипендія і чи навчалися б студенти у виші, якби її не було.

Результати дослідження оприлюднено на сайті фізико-математичного факультету.

Що таке стипендія? Подейкують, що так у Давньому Римі називали кошти, що видавалися легіонеру на утримання. Тобто стипендія не була платнею за виконану роботу. У такому ж сенсі маємо її і зараз. Але розміри студентської стипендії та її купівельна спроможність у різні роки змінювалися. Так, за матеріалами одного з українських інтернет-видань можна співставити зміну протягом останніх 25 років розміру студентської стипендії та вартості звичайного хлібного батону.

2

А якою має бути стипендія на думку наших студентів? – З цим запитанням звернулися до студентів факультету магістранти спеціальності «Статистика». І ось, що з’ясувалося…

До анкети було включено такі запитання:

1. Яку мінімальну стипендію ви хотіли б отримувати?

  • до 800 грн.;
  • 800-1000 грн.;
  • 1000-1200 грн.
  • 1200-1500 грн.;
  • Ваш варіант:____________

2. Чи навчалися б Ви у ВНЗ, якби відмінили стипендію?

  • Так;
  • Ні;
  • Байдуже;

3. Як Ви ставитесь до того, що стипендію будуть отримувати лише відмінники?

  • Позитивно;
  • Негативно;
  • Байдуже.

4. На Вашу думку, на скільки має відрізнятись підвищена стипендія від звичайної?

  • +100 грн;
  • +300 грн;
  • + 500 грн.

5. Чи плануєте Ви вступати до магістратури/спеціалітету?

  • Так;
  • Ні.

6. Чи вступатимете Ви до магістратури/спеціалітету, якщо навчання буде платним?

  • Так;
  • Ні.

7. Ваше ставлення до того, що у всіх ВНЗ однакова стипендія?

  • Позитивно;
  • Негативно;
  • Байдуже.

8. Чи працюєте Ви, паралельно з навчанням?

  • Так;
  • Ні.

9. Якщо працюєте, то основною причиною є:

  • Напрацювати стаж;
  • Замала стипендія;
  • Практичний досвід.

10. Чи потрібно вивчати непрофільні предмети?

  • Так;
  • Ні.

Для проведення опитування була сформована одностадійна кластерна вибірка з семи груп, обраних випадковим чином із загального переліку. Так вдалося опитати 94 студенти, що становить 15% від поточного складу студентів факультету (точність отриманих оцінок трохи гірша за результати, які були б отримані при простому випадковому відборі).

Номер групи 16 33 36 37 41 43 64 Разом
Жінки 6 10 2 5 3 13 1 40
Чоловіки 15 6 12 4 7 6 4 54
Разом 21 16 14 9 10 19 5 94

 Результати опитування виявилися такими:

На питання «Яку мінімальну стипендію ви хотіли б отримувати» найбільша кількість опитаних (46 студентів) обрала варіант 1200-1500 грн. (за купівельною спроможністю такий результат близький до 2013 р.). Двадцятьох студентів влаштувала б стипендія в розмірі 1000-1200 грн. 13 студентів вказали бажану суму стипендії: п’ятеро написали 3000 грн., інші варіанти були 1500, 2000, 2500, 3200, 5000 та 5050. В середньому таким чином отримується 2942 грн. Дана сума є логічною: вона наближається до середньої заробітної плати по Кіровоградській області.

Бажаний ромір степендії (грн.) \Групи 16 33 36 37 41 43 64 Разом
до 800 1 2 2 5
800-1000 3 2 2 3 10
1000-1200 3 3 4 4 1 5 20
1200-1500 12 10 3 3 7 7 4 46
своє (в середньому 2942) 2 1 3 2 2 2 1 13

Дуже актуальним і проблемним на сьогодні є питання навчання у ВНЗ у разі відміни стипендії. Більшість опитаних (54%) згодні отримувати освіту і без стипендії, 30% опитаних без стипендії не навчалися б, а ще 16% – байдуже:

 image001

На питання «Як Ви ставитесь до того, що стипендію будуть отримувати лише відмінники?» більшість з опитаних, а саме 59%, ставляться негативно:

 image002

 На питання: «На скільки має відрізнятись підвищена стипендія від звичайної» більшість студентів (55%) вважає, що різниця має складати не менше 500 грн, 36% згодні на різницю в 300 грн і 9% згодні на +100 грн. Середній показник таким чином становить 394 грн.:

 image003

82% опитаних планують вступати до магістратури (спеціалітету), але лише 49% не змінять своїх планів, якщо магістратура стане платною:

 image004

На питання «Ваше ставлення до того, що у всіх ВНЗ однакова стипендія?» 37% опитаних студентів вказало, що відносяться до цього позитивно, 27% – негативно, а 36% студентів на це байдуже.

image005

На питання «Чи працюєте Ви, паралельно з навчанням?» 41% опитаних студентів відповіли, що працюють, а 59% – що не працюють.

 image006

Основними причинами, які примушують студентів працювати 63% студентів назвали необхідність підвищити своє матеріальне становище, бо замала стипендія, 31% – працюють аби отримати практичний досвід, 6% – для напрацювання стажу.

Варіант відповіді\ Групи 16 33 36 37 41 43 64  Разом %
а) Напрацювати стаж 1 2 1 4 6%
б) Замала стипендія 8 11 5 5 5 5 1 40 63%
в) Практичний досвід 6 2 6 4 2 20 31%
Разом 15 13 13 5 6 9 3 64

На питання «Чи потрібно вивчати непрофільні предмети?» більшість студентів (69% опитаних) відповіли «Ні», інші 31%  вважають, що викладання непрофільних предметів потрібне.

Варіант відповіді\Групи 16 33 36 37 41 43 64 Разом %
Потрібно 6 7 6 4 1 4 1 29 31%
Не потрібно 15 9 8 5 9 15 4 65 69%
Разом 21 16 14 9 10 19 5 94

 Отже більшість студентів на сьогодні не влаштовує розмір стипендії (заради підвищення матеріального становища 41% опитаних студентів паралельно з навчанням працюють), тим не менше можливість відміни стипендії не стає на заваді отримання якісної освіти: 56% опитаних навчалися б і без стипендії. Але на повністю платне навчання у магістратурі погоджується лише половина опитаних.

Більшість студентів ставляться негативно до того, щоб стипендію отримували лише відмінники. Сума, на яку мала б відрізнятися підвищена стипендія від звичайної, за результатами опитування становить у середньому 384 грн.

Дослідження провели студенти 67 групи (Напрям підготовки 112 Статистика): Боженко Альбіна, Іванченко Дар’я, Іванченко Олександра, Кухаренко Анастасія, Лисенко Наталія, Лиходід Денис, Татьяненко Марина під керівництвом доцента кафедри інформатики Лупан Ірини Володимирівни

Поширити:

Залишити коментар:

коментар