Студентка фізико-математичного факультету Оля Єкименкова поділилася з нами своїми враженнями від навчання в Поморській академії (Польща).
Фізико-математичний факультет КДПУ передає привітання Ольги прямою мовою.
«Ось уже й завершується навчальний семестр, який я провела, вивчаючи фізику за програмою студентського обміну у Поморській академії в місті Слупську. Лекції викладачів, спілкування з ровесниками, нові друзі – це все так захоплює і не залишає тебе байдужим. Мабуть, найцікавішим у плані навчання було виконання лабораторних робіт з двох курсів: «Termografia w praktyce» і «Pracownia fizyczna I».
Перший курс термографії вивчається студентами спеціальності «фізичні методи в криміналістиці». І я теж долучилась. Цікавим є поєднання квантової фізики і оптики при поясненні теоретичних основ випромінювання світла, спектрів. Фізичні закони однакові, звичайно, що в Польщі, що в Україні, але що нового я вивчила, то це виведення формули Планка через числові ряди. Великий обсяг теорії переплітається з різними методами вимірювання температури тепловізором і плюс до того його будова – все це можливо на одному занятті.
Чіткого поділу між лекцією і лабораторним заняттям немає. Є пояснення і одразу практичні спроби вимірювання. Що мене дійсно шокувало – так це сам тепловізор, яким ми користувались. Його вартість 200 000 злотих! І далі буде ще цікавіше!
Наступний курс – звичайний лабораторний практикум. В одному кабінеті зібрані лабораторні роботи з різних розділів фізики. Заняття триває 2 години 15 хвилин. Цього цілком достатньо, щоб вивчити установку і виконати вимірювання. Методички з практикуму як такого немає, є тільки опис приладу і інформація про те, що потрібно визначити. Детальний розбір лабораторної можна знайти в книжці Henryk Szydłowski «Pracownia fizyczna» 1973 року, яка має більше 600 сторінок. Знайти можна абсолютно все. Будь-яку лабораторну з фізики, електроніки, крім того ще й всі потрібні фізичні таблиці.
Студент вважається готовим до заняття, якщо він має ćwiczenie, тобто звіт, теорію до лабораторної. Викладач перевіряє його і дозволяє виконання. Нас студентів п’ятеро на занятті. Є графік виконання. Викладач може підходити і допомагати в разі чого. Але немає ніякого ходу роботи, заготовлених таблиць де треба вписувати результати, а тим паче формули для похибки. Все самостійно. Двічі мені звіт повертали назад, я дороблювала. А так, все вдавалось здати з першого разу. Теорію не захищаємо.
Тепер найцікавіше – самі лабораторні роботи. З тих, які я виконувала і в рідному університеті – це «Електроліз – правила Фарадея», «Визначення сталої дифракційної решітки», «Визначення концентрації цукру за допомогою поляриметра». Новими і неймовірно цікавими були «Компенсаційний метод вимірювання електрорушійної сили» (щось на зразок містка Уітстона), «Визначення показника заломлення рідини за допомогою рефрактометра Аббего», «Дослідження спектрів поглинання органічний барвників. Закон Бера-Ламберта», «Залежність інтенсивності звуку від відстані і кута». Була одна робота яку я дуже хотіла виконати «Елементи якісного спектрального аналізу». У нас в лабораторії квантової фізики є така сама, але тільки дві трубки з воднем і неоном, і гоніометр. Тут трубок всього чотири: неон, водень, ксенон і ртуть. Заміри робляться не гоніометром, а за шкалою яка накладається на спектр в окулярі. В січні очікую ще щось цікаве.
Зараз почались двотижневі канікули, на яких запланувала подорожі Європою. Щасливих Вам свят, дорогі фізматівці!»