У Кропивницькому асфальт кладуть на сніг. Дорожники запевняють – це сучасні технології

дорожники кладуть асфальт у Кропивницькому, по вул. Академіка Корольова, грудень 2016 р. / фото із соцмережі

У Кропивницькому в грудні активізувалися роботи по ремонту доріг та тротуарів. Не дивлячись на мороз та сніг дорожники продовжують працювати.

Зокрема, асфальт кладуть по вул. Академіка Корольова (на ілюстрації до статті), а по вул. Преображенській, на розі з вул. Олександрійською, проводять підготовчі роботи до ремонту  тротуару.

дорожники ремонтують тротуар по вул. Перображенській, грудень 2016 року / фот із соцмереж
дорожники ремонтують тротуар по вул. Перображенській, грудень 2016 року / фото із соцмереж

Кропивничани, побачивши таке, обурилися. Соціальні мережі вибухнули гнівними коментарями в сторону міських чиновників і дорожників. Містяни впевнені – така укладка покриття є нічим іншим, як розбазарюванням бюджетних коштів, і тротуари та дороги покладені на сніг, незабаром знову зруйнуються.

А от дорожники Кіровоградщини запевняють – класти асфальт у мороз на сніг можна. Зокрема, Служба автомобільних доріг Кіровоградщини на своїй сторінці у соцмережі Фейсбук поширила ось таку інформацію:

Осінньо-зимовий період – нелегкий для дорожників час. Часті опади, перепади температур, скорочення світлового дня, все це ускладнює роботу. Особливо нелегко дається аварійний ямковий ремонт.
Нарікання з боку населення на дорожників, мовляв, працювати з асфальтом в холодну пору – марна трата державних грошей та звичайне окозамилювання, на жаль, не рідкість. Та мало хто з пересічних громадян знає, що сучасні технології дозволяють працювати при знижених температурах повітря практично без зниження якості робіт та значного їх здорожчання.
Дорожники користуються спеціальною технологією, що дозволяє витримати ті ж якісні властивості асфальтних сумішей, що й при високих температурах. Нещодавно спеціалісти лабораторії Служби автомобільних доріг у Кіровоградській області отримали підтвердження якості застосовуваної підрядними організаціями добавки при виготовленні асфальтобетонних сумішей.
Технологічно можна пояснити сам принцип дії бітуму в асфальтобетоні наступним чином. Нагрівання бітуму та його подальше перемішування з мінеральним матеріалом при високих температурах призводить до підвищення в’язкості бітуму, що в свою чергу знижує рухомість асфальтобетонної суміші. Як відомо, умови виконання робіт та якість майбутнього покриття багато в чому визначаються зручністю обробки асфальтобетонної суміші при укладанні та ущільненні. Довговічне покриття можна отримати, якщо суміш досить легко укладається шаром заданої товщини, добре розрівнюється та ущільнюється. Цьому сприяють високі температури.
Втім, в останні роки в Європі та США з’явились технології, що дозволяють знизити температуру приготування гарячих асфальтобетонних сумішей на 20-50 °С без погіршення характеристик міцності покриття. За такими сумішами закріпили абревіатуру WMA(WarmMixAsphalt).
Найбільш ефективним напрямком вирішення проблеми зниження температур приготування і укладання гарячих асфальтобетонних сумішей є технології з використанням спеціальних хімічних добавок. В цьому випадку використовують різні набори хімічних речовин. Як правило туди входять емульгатори, поверхнево-активні речовини, полімери та добавки для покращення обволікання, зручності укладання та ущільнення суміші. Діапазон зниження температури залежить від використаного комплексу речовин. Хімічні речовини можуть вводитись у вигляді емульсії на мінеральний матеріал, або ж додаються до бітуму під час приготування суміші. До таких добавок належить енергозберігаюча добавка ITERLOW-T.
Призначенням енергозберігаючої добавки ITERLOW-T компанії «ITERCHIMICASri» (Італія) є виробництво та укладання асфальтобетонних сумішей за знижених температур без погіршення властивостей влаштованих дорожніх покриттів.
Використання добавки дозволяє:
– знизити на (15 – 30) % енерговитрати виробничого процесу;
– уповільнити охолодження суміші (теплі суміші охороняють повільніше, ніж гарячі), що забезпечує транспортування їх на довгі відстані;
– зменшити шкідливі викиди в атмосферу;
– подовжити будівельний сезон за рахунок поліпшення зручності укладання суміші та можливості її ущільнення при знижених температурах повітря;
– зменшити старіння бітуму,і тим самим підвищити строк служби покриттів.
Дослідне впровадження енергозберігаючої добавки ITERLOW-T показало наступне.
Асфальтобетонні суміші, приготовані на бітумі, модифікованому ITERLOW-T», можна укладати за знижених температур навколишнього середовища та транспортувати на більшу відстань.
Бітум, модифікований 0,3%ITERLOW-T, відзначається високою адгезією до мінерального матеріалу (показник зчеплення зі щебенем становить 100 %) та за всіма показниками відповідає вимогам ДСТУ 4044.
Зниження температури ущільнення асфальтобетонної суміші на бітумі, модифікованому 0,3 % ITERLOW-T, призводить до деякого зниження міцності асфальтобетонних зразків на стиск за температури 20° С та 50° С, але при цьому асфальтобетон відповідає вимогам ДСТУ Б В.2.7-119. Коефіцієнти водостійкості та тривалої водостійкості є стабільно високими.
Асфальтобетони на бітумі, модифікованому 0,3 % 1TERLOW-T, що отримані з асфальтобетонної суміші, приготованої на АБЗ, у порівнянні з асфальтобетонами на цьому ж бітумі, але отримані з асфальтобетонної суміші, приготованої в лабораторних умовах, мають трохи вищу міцність на стиск за температури 0°С та 20°С, коефіцієнти водостійкості та тривалої водостійкості є дещо нижчими.
На основі проведених лабораторних випробувань можна припустити, що температура ущільнення асфальтобетонної суміші на бітумі, модифікованому добавкою 1TERLOW-T, може бути знижена до 60° С.
Отже, добавка ITERLOW-T дозволяє знизити температуру ущільнення асфальтобетонних сумішей без суттєвого погіршення його характеристик міцності та якості.

Поширити:

Залишити коментар:

коментар

1 Comment on У Кропивницькому асфальт кладуть на сніг. Дорожники запевняють – це сучасні технології

Comments are closed.