Новоукраїнська об’єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Кіровоградській області звернулася з позовом до Новоукраїнського житлово-комунального підприємства про стягнення податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 279 375,32 грн. Кіровоградський окружний адміністративний суд відмовив підприємству у задоволенні звернення про розстрочення боргу.
Про це йдеться у Єдиному державному реєстрі судових рішень.
Далі ухвала суду:
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Момонт Г.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Кропивницькому заяву Новоукраїнського житлово-комунального підприємства про розстрочення виконання постанови у справі
за позовом: Новоукраїнської обєднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області
до відповідача: Новоукраїнського житлово-комунального підприємства
про стягнення податкового боргу,
за участю:
секретаря судового засідання Гловацької М.О.,
представників:
позивача ОСОБА_1,
відповідача ОСОБА_2,
ВСТАНОВИВ:
Новоукраїнська обєднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Кіровоградській області звернулася з позовом, у подальшому уточненим, до Новоукраїнського житлово-комунального підприємства про стягнення податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 279 375,32 грн.
Постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 13.10.2016 р., позов задоволено частково, стягнуто з Новоукраїнського житлово-комунального підприємства на користь Державного бюджету України в особі Новоукраїнської обєднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області податковий борг в сумі 272 178,85 грн.
07.11.2016 р. до суду надійшла заява Новоукраїнського житлово-комунального підприємства про розстрочення виконання постанови Кіровоградського окружного адміністративного суду, від 13.10.2016 р. у справі №П/811/673/16 строком на 36 місяців, шляхом сплати суми заборгованості з листопада 2016 року по вересень 2019 року рівними частками по 7 560,00 грн. щомісяця та в жовтні 2019 року в розмірі 7 578,85 грн. (а.с.1-2).
У судовому засіданні представник Новоукраїнського житлово-комунального підприємства вказала, що станом на 15.11.2016 р. податковий борг підприємства зменшився на 75 211,23 грн., а тому просить розстрочити виконання постанови Кіровоградського окружного адміністративного суду від 13.10.2016 р. у справі №П/811/673/16 про стягнення з Новоукраїнського житлово-комунального підприємства на користь Державного бюджету України в особі Новоукраїнської обєднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області податковий борг в сумі 196 967,62 грн. строком на 24 місяці, шляхом сплати суми заборгованості з грудня 2016 року по жовтень 2018 року рівними частками по 8 206,00 грн. щомісяця та в листопаді 2018 року в розмірі 8 229,62 грн. (а.с.29).
Заява про розстрочення виконання постанови мотивована складним фінансовим становищем, що ускладнює виконання постанови.
Відповідно до ч.1 ст.263 КАС України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
З огляду на ч.2 ст.257 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.
Згідно з чч.1, 3 ст.254 КАС України постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Таким чином, під час вирішення питання про відстрочення виконання судового рішення підлягає зясуванню наявність обставин, що ускладнюють виконання такого рішення. Водночас такі обставини повинні існувати саме на час виконання судового рішення.
При цьому суд враховує, що стадія виконання судового рішення розпочинається після набрання таким рішенням законної сили.
Оскільки постанова Кіровоградського окружного адміністративного суду від 13.10.2016 р. у справі №П/811/2422/15, виконання якої заявник просить розстрочити, оскаржена позивачем в апеляційному порядку (а.с.28) та, як наслідок, не набрала законної сили станом на час розгляду заяви про розстрочення, що унеможливлює встановлення наявності обставин передбачених ч.1 ст.263 КАС України, як підставу для розстрочення виконання судового рішення, тому відповідна заява Новоукраїнського житлово-комунального підприємства задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, –
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви Новоукраїнського житлово-комунального підприємства про розстрочення виконання постанови у справі №П/811/673/16 відмовити в повному обсязі.
Розяснити заявнику право повторного звернення із заявою про розстрочення виконання постанови.
Ухвала може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 5-денний строк з дня її проголошення.