Досить часто зловмисники намагаються ошукати довірливих громадян, використовуючи мережу Інтернет – розміщують оголошення про продаж неіснуючих товарів, висувають умови передоплати. Також вдаються до телефонних шахрайств, так само під виглядом «продавців», або «працівників» банківських установ.
Поліцейські рекомендують громадянам дотримуватись наступних порад, аби не потрапити «на гачок» аферистів:
- будьте пильними при здійсненні покупок через Інтернет, обирайте тільки перевірені веб-ресурси, уникайте купівлі з попередньою оплатою;
- не варто користуватися небанківськими системами Інтернет-розрахунків;
- якщо під час телефонної розмови у вас під будь-яким приводом намагаються дізнатися конфіденційні платіжні дані (пін-код, термін дії чи номер картки, тризначний код безпеки на зворотному боці, sms-паролі) – у жодному разі не повідомляйте їх;
- у випадку втрати (крадіжки) картки, для її блокування негайно телефонуйте до банківської установи. Так само необхідно діяти, якщо картка залишилась у банкоматі та не видається;
- підключіть ,,SMS-банкінг” та відслідковуйте всі операції;
- у разі несанкціонованого списання коштів із карткового рахунку, негайно повідомте про це банківську установу та правоохоронні органи;
- не публікуйте в Інтернет, наприклад, на сторінках у соцмережах, номеру телефону, який «прив’язаний» до ваших банківських рахунків та карток. Цим також можуть скористатися шахраї.
“У разі вчинення стосовно вас шахрайських дій, негайно зверніться до поліції з письмовою заявою, або якнайшвидше телефонуйте за номером «102».
Також повідомте про скоєння злочину адміністрацію чи службу безпеки веб-ресурсу або банківської установи”, – додають поліцейські.