Активісти закликають нову Кіровоградську міськраду до співпраці

Кілька громадських організацій звернулись з пропозиціями до кіровоградського міського голови Андрія Райковича та депутатів міської ради стосовно бюджету міста на 2016 рік. Відповідне відкрите звернення активісти розмістили в мережі. Підписатись під зверненням мають можливість усі бажаючі.

Відкрите звернення до Кіровоградського міського голови та депутатів Кіровоградської міської ради

Трохи більше місяця залишається до прийняття бюджету міста м. Кіровограда. Громадська організація «Територія успіху», Одеська обласна організація «Комітету виборців України», Фундація «Відкрите суспільство» та громадська організація «Інститут Громадської Експертизи» як учасники громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!», що об’єднує громадських активістів та незалежних журналістів у 15 містах України, звертається офіційно та через ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ щодо важливості вчасного та повного вчасного оприлюднення проекту рішення про бюджет міста на наступний рік. Також пропонуємо провести повноцінні консультації щодо проекту рішення про міський бюджету на 2016 рік. Аби консультації не перетворилися на односторонній рух, важливим є оприлюдненням їх результатів та забезпеченням повноцінного зворотного зв’язку щодо наданих пропозицій.
Пропозиція 1. Опублікувати проект бюджету у визначений Законом термін, у повному обсязі, з усіма додатками. Цього року вперше в історії України прийняття бюджету на місцевому рівні є незалежним від прийняття державного бюджету. Проект рішення про місцевий бюджет, має бути оприлюднений за 20 робочих днів до дати його розгляду. Важливо оприлюднити не лише прогнозні показники надходжень та витрат, але й пояснювальну записку із зазначенням об’єктів та бази формування прогнозних показників надходжень та всі додатки, як того вимагає Бюджетний кодекс України.Проект рішення про місцевий бюджет повинен містити:
– пояснювальну записку з інформацію про соціально-економічний стан міста;
– оцінку прогнозу доходів та аналіз пропонованих обсягів видатків. Кожна цифра прогнозних надходжень до міського бюджету має ґрунтуватися на переконливих та чітких розрахунках.
– перелік інвестиційних програм (проектів) на плановий бюджетний період та наступні за плановим два бюджетні періоди (дасть змогу дізнатися що і де буде побудовано чи відремонтовано);
– пояснення головних розпорядників бюджетних коштів чому конче необхідно витрачати кошти на той чи інший об’єкт та чому пріоритети витрачання коштів сформуванні саме таким чином.
Міська влада зобов’язана гарантувати громадянам можливість в повній мірі та завчасно ознайомитися із проектом рішення про міський бюджет на 2016 рік.
Пропозиція 2. Задля підвищення довіри до місцевої влади та її рішень, пропонуємо після оприлюднення проекту рішення про місцевий бюджет 2016 ініціювати та провести консультації щодо його змісту. Передбачити:
1. надсилання та реєстрацію пропозицій у письмовій формі на визначену електронну пошту;
2. проведення публічного громадського обговорення;
3. проведення експертного обговорення найбільш проблемних статей надходжень та видатків бюджету;
4. проведення публічних зустрічей з зацікавленими сторонами (ініціативні групи громадян та бізнес об’єднання) щодо конкретних проблемних питань місцевої політики (наприклад, незаконні забудови, тимчасові споруди, об’єкти капітального ремонту та будівництва, утримання та благоустрій парків, скверів, міських пляжів та прилеглих до водойм територій тощо).
Пропозиція 3.  Налагодити двосторонній зворотній зв’язок із громадянами
Консультації можуть бути ефективними, а громадяни та бізнес були впевненими, що міська влада готова не лише до консультування, але й до співпраці та реагування на наданні пропозиції, коли буде забезпечено:
1) оприлюднення всіх наданих пропозицій в рамках консультацій на веб-сайті міськради;
2) оприлюднення звіту про результати консультацій із громадськістю на веб-сайті міськради. Це стане свідчень того, що наданні пропозиції громадян в рамках консультацій були використанні у проекті рішення про місцевий бюджет. У звіті про результати консультацій зазначити стан та причини врахування, часткового врахування чи відхилення отриманих пропозицій та зауважень, а також зазначити яким чином це відобразилося на проекті рішення про місцевий бюджет;
3) звіт про проведення консультацій із громадянами та бізнесом та інформацію про його результати буде додано у формі окремого додатку до рішення про місцевий бюджет на 2016 р.Наслідком виконання пропозицій стане зростання довіри до того, що міський голова та міська рада хочуть робити в місті. Адже саме участь громадян у бюджетному процесі є чи не найкращою можливістю впливати на міську владу у проміжках між виборами, а міській владі краще зрозуміти потреби та інтереси громадян, які з різних причин не були враховані в проекті головного фінансового документу міста.Відповідь на питання «Чи пройде команда нового міського голови Кіровограда тест на відкритість, прозорість та готовність до співпраці із громадянами?» залежить від відповіді на ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ громадських експертів та активістів щодо оприлюднення та консультування щодо проекту міського бюджету на 2016 р.
Поширити:

Залишити коментар:

коментар