Рік без перевірок: Як жилось кіровоградським магазинам без Держспоживінспекції

Люблю писати про хороші, мотиваційні, цікаві історії. Пишу про людей, які хочуть і вміють робити важливі речі. Слідкую за оновленнями в сфері реформ і намагаюся писати про складне простими словами)
Контакт: Facebook Telegram

Придбали не якісний товар, виробник/продавець не повертає гроші за гарантійний прилад. Куди йти? До Державної інспекції з питань захисту прав споживачів. Але не факт, що винуватець буде покараний.

Майже рік Державна інспекція з питань захисту прав споживачів не мала права здійснювати перевірки. У серпні минулого року, коли активізувались воєнні дії на Сході, прем’єр Арсеній Яценюк запропонував встановити мораторій (заборону). Це було зроблено для того, щоб дати можливість бізнесу працювати, адже ледь не щодня заходили з перевірками різні контролюючі органи.

Майже вдвічі (З 1032 до 680) скоротиться число контролюючих функцій державних органів на першому етапі адмінреформи. Як зазначають у Кабміні, Держспоживінспекція дублює функції ряду інших відомств, що створює додатковий тиск на бізнес і вимагає зайвих витрат на утримання апарату держоргану. Тому скорочення торкнеться і цієї структури, яка стане складовою частиною Міністерства економічного розвитку і торгівлі.

вірно правильноЛише сьогодні стало відомо, що Кабмін дав дозвіл на проведення перевірок суб’єктів господарювання.

Як пройшов рік без інспекцій розповіла першій електронній заступник начальника Держінспекції в Кіровоградській області Віра Сухопарова.

Без перевірок, але з консультаціями.

Фактично Держінспекція лише консультує кіровоградців, зв’язується з суб’єктом господарювання по телефону, щоб залагодити конфлікт. Якщо суб’єкт господарювання йде назустріч, то такі питання вирішується миттєво і без клопоту. Бувають і випадки, коли юрист інспекції допомагає скласти позов.

Лимон«Є, звісно, і складні випадки, – розповідає Віра Сухопарова, –  Тим паче, що зараз дуже багато не якісної продукції. У більшості випадків це непродовольчі товари (побутові прилади та мобільні телефони ) – 85%. Окрім того, у цьому півріччі, порівняно із попередніми півроку, дуже пожвавились звернення на погану якість продовольчих товарів. Раніше було менше».

 Віра Сухопарова вважає, що збільшення кількості порушень в певній мірі пов’язано з введенням мораторію: «Ось нещодавно випадок був у Знам’янському АТБ. Чоловік купував лимон, приблизно 52 грн за кілограм. Він зважив лимон на різних касах маркету. Вага була різною: 182, 184, 180 г. Такого не повинно бути. Він порахував різницю у вартості товарів. Там від 50 копійок до гривні коливалось різниця, але ж на інших продуктах більше. Ми зателефонували до керіючої мережею АТБ районного рівня. Вона сказала, що таке в них буває і запевнила, що вони зараз відкоригували ваги. Коли кошти на контрольну закупку виділялись, ми перевіряли точність вагів, якість товарів».

Все перевірити просто не реально, тому основна відповідальність лежить все ж на совісті суб’єкту господарювання. Проте раніше погроза того, що перевірка може нагрянуть у будь-який момент, в певній мірі тримала під контролем халатність суб’єктів господарювання.

Але відтепер перевірки знову можливі. Як стало нещодавно відомо, в Чернівцях уже провели кілька перевірок після року тиші. Невдовзі черга дійде і до Кіровограда.

Поширити:

Залишити коментар:

коментар