На шляху до Європи аграрна галузь є без перебільшення локомотивом для України. Сьогодні агропромисловий комплекс становить майже п’яту частину ВВП України і орієнтований на експорт, забезпечуючи більше 27% від загального обсягу поставок за кордон.
За даними Мінагрополітики, частка ЄС у загальній структурі зовнішньоторговельного обороту сільгосппродукції складає 35%. І в міру лібералізації торгівлі після вступу в силу угоди про асоціацію з ЄС, посилення сектора АПК сприятиме зміцненню української економіки.
Сьогодні Україна стабільно утримує лідерство по вирощуванню соняшнику і експорту соняшникової олії, забезпечуючи більше половини від обсягів світового експорту.
«Кілька років тому Група Креатив прийняла стратегічне рішення орієнтуватися на експорт, і як ми переконалися сьогодні, було взято правильний курс, – розповідає Максим Березкін, голова Наглядової ради Групи Креатив. – На сьогодні у нас вже налагоджений збут бутильованої олії, соєвого масла, а також соняшникового шроту і біопаливної продукції в країни Європейського Союзу. Частина нерафінованої олії також надходить до Європи через трейдерів».
Група Креатив з великою перспективою дивиться на європейські ринки з точки зору продажу бутильованої олії, жирів і маргаринів. Для українських виробників вже знято 2% мито на нерафіновану олію, завдяки чому олії і жири від Креативу на європейському ринку конкурентніші, ніж, наприклад, російські.
«Це відкриває додаткові можливості, особливо для тих компаній, які можуть здійснювати прямі поставки олії в Європу. – зазначає Максам Березкін. – Скасування мита на бутильовану олію в розмірі 6,1% зрівнює ціни на нашу продукцію з європейськими виробниками. Це означає, що європейці будуть мати рівний доступ до якісної продукції нашого виробництва нарівні з продукцією інших виробників. Якщо раніше ми здійснювали поставки бутильованої олії на ринки Європи невеликими партіями, то тепер плануємо вийти на рівень стабільних відвантажень в 500-700 тонн продукції на місяць».
Щоб посилити економічні перспективи українських виробників у Європі, важливі вагомі підтвердження того, що їхня продукція відповідає жорстким вимогам до якості. Причому мова йде не тільки про сертифікацію підприємств за системою ISO, але й окремих видів продукції. Наприклад, всі ОЕЗи Групи Креатив мають сертифікати ISO 9001 та ISO 22000. Це дозволило налагодити стабільний збут соняшникового шроту в Європі: компанія відвантажує 85% від загального виробленого обсягу в Польщу, Латвію, Литву, Францію, Норвегію та інші країни.
«Цього року ми сертифікували соняшниковий шрот, вироблений на найбільшому МЕЗ Групи Креатив, за системою GMP + В1. Це дає можливість вже не тільки зміцнити відносини з партнерами на існуючих ринках, а також вийти на нові ринки Бельгії, Італії та Швейцарії і наростити обсяги експорту, – пояснює голова Наглядової ради Групи Креатив. – Розвиваючи перспективне європейський напрям, ми все ж дотримуємося диверсифікованого підходу в побудові мережі збуту».
До речі, саме завдяки виваженим рішенням і незначній частці експорту до Російської Федерації (1,5-2%,) складності в економічних відносинах з цією країною суттєво не вплинули на бізнес Групи Креатив і вона впевнено себе почуває на зовнішніх ринках.
Сьогодні, поряд з європейськими ринками, Група Креатив активно розвиваємо поставки продукції в Азію і країни Близького Сходу. Величезні перспективи відкривають для українських виробників Китай (як один з найбільш динамічних ринків) та Індія (як найбільший світовий споживач соняшникової олії).
«Для успішної конкуренції на світових ринках українським аграріям необхідно бути максимально ефективними, впроваджувати нові технології на підприємствах, щоб мати більш низьку вартість переробки, отримувати достатню маржу і володіти необхідним запасом міцності. Необхідно інвестувати в логістику, починаючи від елеваторів і закінчуючи транспортним парком, а також вибудовувати довгострокові відносини з партнерами», – підсумував Максим Березкін.
Ірина Попова для Першої електронної газети