Бельгійський блоґ. Як пробивати електронний квиток.

Іноді в Олександрії я їздила на роботу автобусом.

Ну, як їздила – спочатку, коли автобуси були менші, мене в них тупо заносила юрба таких же пасажирів, потім тією ж хвилею і виносили.

Коли автобуси змінили на більші, я заходила у них уже сама, іноді навіть були вільні місяця щоб посидіти, але одна прикрість, яка щоразу не давала мені спокою, це те, що навіть якщо ти знаєш розклад руху, не факт що ти поїдеш, бо автобуса може й не бути.

І це реально так. Приходиш ти, як розумна людина, за розкладом на зупинку, 9:20, автобуса нема, 9:40, нема, проходить година – нема. Ти плюєш на це все і йдеш пішки.

І от якраз, як ти тільки відійшов, їде автобус, а ти розумієш, що лох бо вже далеко відійшов і бігти сенсу нема. Так годину прочекавши, зло йдеш додому пішки. Ну, це я так, згадалось…

Розклад

Блін, тут навіть в транспортному сполученні ми відстаємо від Європи років так на 100. Тут абсолютно прості правила – вроді все як і в нас, сідай і їдь, а нє. Ну, по-перше тут дуже класне табло з розкладом, все зрозуміло навіть недалекому. Графік, скажу я вам, виконується не як я описала вище.

По-друге, просто так у транспорт ти не сядеш, треба мати квиток завчасно.

І тут у винахіддивих європейців є свої нюанси. Якщо купувати квиток в терміналі автобуса, він буде коштувати 3 € на одну поїздку, якщо у спецмагазині – 14 €, але їхати ти можеш 10 раз. Тобто одна поїздка вартуватиме1.4 €. Але цікаво, що сплачуєш ти ці кошти не за поздку, а за час в дорозі. І можеш їхати рівно 1 годину, наприклад, спершу на автобусі, а потім на трамваї і без сплат за пересадки.

Білет

Система, значить, така. Заходиш у транспорт, біля кожних дверей розміщені електронні контрольні прилади, вміщуєш у цей прилад картку і обираєш кількість поїздок. Наприклад,  якщо ти їдеш один, тиснеш 1, якщо ти з компанією, то обираєш цифру, відповідну до кількості людей і на квитку автоматично пробивається час закінчення вояжу. Стандартно це 1 година. Смішно було, коли я зі знанням справи вструмила картку в автомат, «авотвєттішина», ну хто ж знав, що ще кількість поїздок вказати треба. Мої очі реально збільшились в розмірі від здивування і несподіванки, чого це картка не фіксується, я судорожно почала тиснути на всі відомі мені цифри. Добре що європейці поблажливі, допомогли. Сміялась я з власної тупості потім довго.

Цікаво, що водій без квитка гроші у вас не візьме, немає тут і контролерок, як у нас, а ввічливо запропонує купити квиток через термінал. От вам і реальний облік пасажиропотоку, контроль за коштами, які надходять від поїздок. Зазначити менший потік, як це часто роблять у нас, тут не вийде. Звідси і соціальні гарантії. Якщо ти малозабезпечений, маєш знижку на проїзд 50%.

Думаю, про електронний збір коштів та контроль пасажиропотоків знають і наші чиновники, але ж навіщо сплачувати реальні податки. Готівка – то така справа, хто її рахує, тільки той і знає справжні суми доходу. А держава, держава зачекає.

P.S. Хочу електронний обіг коштів у транспорті і реальну фіксацію пасажиропотоків, ми ж європейці, ми ж можем.

Поширити:

Залишити коментар:

коментар