Маловисківська ОТГ отримала доповнення до свого бренду. З нагоди 5-річчя створення громади допрацювали бренд «Мала Виска – місто, що окрилює» та створили бренд Маловисківської окриленої громади.
Про це для порталу “Громадський Простір” пише кураторка проєкту з розробки бренду Ірина Ткаченко, повідомляє Перша електронна газета.
Маловисківська ОТГ – перша в Кіровоградській області, що долучилася до процесу децентралізації ще в 2015 році. Відтоді в громаді почали активно працювати над її розвитком, зокрема, брендуванням та промоцією. Аналізуючи цю історію, можна побачити рецепти успіху створення маловисківського бренду і його впізнаваності.
Спрацював ефект спільнодії
Розробка бренду тривала 3 роки. За цей час образ літачка поріднився з жителями. Адже у громаді вже відбувався двічі впізнаваний Авіафестиваль “Вись”, саме Мала Виска отримала статус фестивального містечка у 2019 році, яке гостинно приймало масштабний “Фестиваль добрих практик” за участю громад-партнерів Програми DOBRE з Кіровоградщини.
“Важливо, що до розробки концепції логотипу долучалися жителі громади. Допомагали майстерні, на яких відбувалися пошуки, навчання, аналіз успішних кейсів, фотодослідницькі прогулянки. Потім картування та аналіз сильних історій, навколо яких можна вибудувати бренд. Історії авіаконструктора Кудашева, дослідника і автора “Завоювання міжпланетних просторів” Юрія Кондратюка, для якого Мала Виска стала місцем другого народження, героїчного льотчика Іван Сухомлин тут розповідають усі. До нашої першої зустрічі з робочою групою було проведено дослідження, як школярі відчувають і бачать свою громаду, і аналіз великої кількості дитячих малюнків теж співпав з поглядами дорослих”, – ділиться спогадами Ірина Ткаченко, кураторка проєкту з розробки бренду Маловисківської ОТГ.
Також розроблено іміджево-туристичний портал “Мала Виска Інкогніта“, який є своєрідним мультимедійним сторітеллінгом про це місто, а також є стратегія брендингу, якою можна керуватися, аби Мала Виска посилювала свій бренд як “міста, що окрилює”. Поради про подієвий туризм та арт-події на території маєтку спрацювали.
Доповнювали концепцію окрилення системна робота над розробкою туристичного кластеру громади, творча активізація жителів навколо цієї ідеї. Так, Громадською організацією молодих освітян “ДієVO” створено серію промоційних відео та відеопоезії про маєток Кудашевих, де народився відомий авіаконструктор Олександр Кудашев, відбуваються тематичні екскурсії та започатковано Школу гідів для молоді (ГО “Простір ідей”), з’явилася традиція арт-подій на території маєтку.
Розвивати бренд вдається, через співпрацю громадськості та влади. Відбуваються цікаві проєкти та ініціативи, які допомагають втілювати і стратегію розвитку громади, в якій особливе місце займає розвиток туристичної впізнаваності. За два роки громаді вдалося зробити багато зрушень у розбудові туристичного кластеру у партнерстві з Програмою DOBRE: важливо, що ці зміни відбуваються з думкою про жителів, із залученням жителів до спільнотворення, партнерства з громадськими організаціями, які створюють ініціативи та проєкти, спрямовані на посилення бренду громади.
ГО “Простір ідей” у партнерстві з місцевими істориками та Маловисківською міською радою створили інформаційні стенди “Авіаційні містки між минулим та сучасним, які були виготовлені за підтримки Програми DOBRE.
“Запорукою успіху нашої громади є те, що ми співпрацюємо разом. Громадські організації, які є в Малій Висці, і міська рада. У нас є стратегія Маловисківської громади, у якій прописаний розвиток туристичної галузі. Ми прислухались до цієї стратегії і втілили проєкт “Авіаційні містки”. Ми створили інфостенди, які коротко розповідають про історію Малої Виски, але на цьому ми не зупинилися: наша ГО ”Простір ідей” взяла участь в Бюджету участі, поданий нами проєкт “Дворик Кудашева” отримав підтримку жителів. Спільно продовжуємо облагороджувати територію маєтку, яка стане улюбленої рекреаційною зоною для жителів і туристів”, – Інна Коваленко, голова ГО “Простір ідей”.
«Для мене досвід співпраці з Маловисківською громадою став доброю історією про те, як активні і творчі люди громади можуть співдіяти разом, генерувати ідеї і втілювати їх в життя. Бренд «Мала Виска – місто, що окрилює» виріс до бренду окриленої громади чи Громади окрилених людей. Тішуся, що маловисківський літачок став впізнаваним символом, з яким поріднилися жителі громади. Спочатку був запит на логотип міста, та ми побачили, як народжується глобальніше розуміння і усвідомлення себе як частинки громади окрилених людей”, – говорить Ірина Ткаченко, кураторка проєкту з розробки бренду Маловисківської ОТГ.
“Наша громада, як окрилена, має свої традиції, свою культуру, яку активно розбудовуємо на території нашої громади. Наприклад, ми проводимо велику кількість заходів біля маєтку Кудашева, на набережній зоні: це дає поштовх для розвитку бізнесу на території таких невеликих містечок, як наше місто. Дає поштовх, щоб рухатися далі і дає також великий посил для того, щоб нашу громаду взнавали не тільки на території нашої Кіровоградської області, а і поза її межами. Кожен із місцевих підприємців має свій унікальний продукт, який можна асоціювати з нашою громадою. Наприклад, в нас виробляються смачні пряники з логотипом. Також пасічники мають свій медовий продукт, який ми популяризуємо та активно просуваємо на нашій території і поза межами її. Співпраця з нашою владою дуже ефективна, адже завжди ми маємо таку підтримку, як від керівництва, так і від простих громадян нашого міста. Це дуже окрилює і дуже дає сил працювати далі”, – Ірина Кудря, Бренд “Бджола і Ше” (Маловисківська ОТГ).
Сюжет про те, як Маловисківська громада, що на Кіровоградщині, робить перші кроки задля розбудови туристичного кластеру. Навколо маєтку Кудашевих, що у Малій Висці, серці Маловисківської громади, вирує культурне життя. Туристичні баркемпи, тематичні екскурсії, музичні вечори – події, які об’єднують громаду, владу бізнес навколо ідеї створення туристичного кластеру. Будинок Кудашевих – це не тільки цікава архітектурна пам’ятка, яка збереглася до нашого часу, та привертає увагу мандрівників та туристів. Це родинний маєток, в якому народився Олександр Кудашев – відомий авіаконструктор, першовідкривач повітроплавання. Громада працює над новою стратегією розвитку туризму.
Це не просто візуальний код, це шлях
“На початку роботу по брендуванню ми вже мали прапор та герб. І виникали питання навіщо бренд, коли є прапор та герб. Але, дякуючи тому, що з нами працювали фахівці. Нас переконали в користі спільного результату для всіх, зокрема для мешканців громади. Сам по собі бренд сам по собі привабливий. Поєднуються присутній символізм та природні кольори, які розповідають історію громади, ініційованими самими мешканцями. Наші визначні постаті стали не тільки уособленням нашої історії, а і нашого майбутнього громади. Шлях був не тільки націлений на результат. Крім того ми отримали можливість згуртувати громаду в одному спільному пориві над одним проєктом. Це не просто візуальний код, це шлях. Відчути поступальний рух, куди прагне рухатись громада. Почути, зрозуміти кожного, зібрати та створити. Бренд громади – це те підґрунтя що має стати об’єднуючим для всієї громади. Бренд – це та робота, щоб люди відчули творцями своєї громади та просувати її далі”, – розповідає Леся Постолюк, секретар Маловисківської ОТГ.
Дизайн логотипу та візуальний стиль громади розробив Артем Луценко (Frame Studio Graphic Design). Експертний супровід у розробці бренду громади здійснювала Агенція сталого розвитку «Хмарочос» в рамках проєкту «Голос громади у місцевому самоврядуванні» Програми «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» DOBRE, регіональними партнерами якої на Кіровоградщині є Громадська спілка “Громадські ініціативи України” та Агенція сталого розвитку «Хмарочос».
“Розробка брендів громади – один з напрямків діяльності Агенції сталого розвитку “Хмарочос”. Все почалося з ідеї допомогти Маловисківській ОТГ розробити логотип Малої Виски. Наший скромний досвід сподобався громаді і Програмі DOBRE. І вже сьогодні ми бачимо результати цієї спільної роботи. У нашому портфоліо ще один розроблений бренд “Великогаївська громада. Місце твого зростання”, теж за підтримки Програми DOBRE. Нині працюємо над брендом Бобринецької ОТГ “Громада сильних людей”, – розповідає Артем Луценко, дизайнер.
Про успішні рішення та приклади залучення громадян до брендування та промоції громади можна більше дізнатися з панельної розмови за участю представників від Маловисківської та Великогаївської громад, що відбувалася під час Онлайн/офлайн форуму “Хвилі добрих практик-2020”.
Стаття створена Спілкою “Громадські ініціативи України” та Агенцією сталого розвитку “Хмарочос” в рамках проєкту “Голос громади в місцевому самоврядуванні” Програми USAID “Децентралізація приносить кращі результати та ефективність” (DOBRE), що виконується міжнародною організацією Глобал Комьюнітіз (Global Communities) та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).