Питання закупівлі для Кропивницького 20 нових тролейбусів є одним з пріоритетних для міської влади. Воно вже розглядалося на засіданні виконкому міської ради, а днями обговорювалось і на засіданні постійної депутатської комісії з питань промисловості, транспорту, зв’язку, торгівлі, сфери послуг, захисту прав споживачів.
Саме оновлення технічного стану тролейбусного парку, на думку багатьох спеціалістів, може дати поштовх розвитку та успішному функціонуванню новоствореного комунального підприємства “Електротранс” й значно поліпшить ситуацію з пасажирськими перевезеннями у Кропивницькому. Депутати із цим погоджуються, але спочатку вимагають представити їм стратегію розвитку підприємства.
Зокрема, голову комісії Михайла Бєжана цікавило питання фінансових показників та вихід на рентабельність підприємства. А член комісії Валентина Яремчук хотіла зрозуміти перспективу розвитку сфери пасажирських перевезень, адже депутати мають бути поінформовані, на що вони виділяють 80 мільйонів гривень з міського бюджету.
Як пояснив начальник управління розвитку транспорту та зв’язку міської ради Олександр Вергун, на сьогодні КП “Електротранс” має власних 11 тролейбусів, один учбовий та два – технічної допомоги. Тобто на лінії щоденно виїздять 5 – 6 машин. Для того, щоб повноцінно обслуговувати три тролейбусних маршрути (1-й, 4-й та 10-й), необхідно 18 машин. Тож доводиться орендувати 15 тролейбусів у приватного підприємства.
“Мало того, що у місті не вистачає транспортних засобів, так вони ще й технічно та морально застарілі, – сказав посадовець. – Та найголовніше – це безпека руху. Придбання нових машин дозволить її значно підвищити. Це одна з найголовніших відповідей на питання, навіщо нам потрібно оновити рухомий склад підприємства. А утримання старих тролейбусів? Вони часто виходять за ладу, тож доводиться витрачатися на закупівлю запчастин. Також ці транспортні засоби “беруть” електроенергії на 30 відсотків більше, ніж сучасні. Ми промоніторили продукцію п’яти вітчизняних підприємств, які випускають цей вид транспорту, і відзначили, що сучасні значно економніші. Якщо тролейбусний парк споживає 180 – 200 кіловат електроенергії, то якщо відняти 30 відсотків – буде значна економія. Нам конче необхідно придбати для міста нові тролейбуси. І повірте, вони не будуть простоювати. Передусім, ми зможемо покрити всі наявні тролейбусні маршрути та відновити решту, про які містяни вже забули.
Нові машини виїдуть на 1-й, 4-й та 10-й маршрути. Також ми плануємо відновити 9-й маршрут – до залізничного вокзалу. Є необхідність відновити тролейбусне сполучення по проспекту Винниченка, щоб сполучити Ковалівку із центральною частиною міста. Там тролейбусна лінія є, вона щоденно обстежується та утримується в належному стані. Словом, жодна придбана машина простоювати не буде”.
– Ми також вивчали питання прокладання нових транспортних електроліній, – продовжив Олександр Вергун. – Але, це дороге задоволення. Тому наступним кроком вирішення цієї проблеми стане придбання електробусів або тролейбусів з автономним ходом. Вигідніше придбати 5 – 10 саме таких машин, ніж прокладати нові лінії. Так, тролейбусна лінія від Лісопаркової до селища Молодіжного коштуватиме 20 мільйонів гривень, а чотири електробуси чи три тролейбуси з автономним ходом обійдуться у 10 мільйонів гривень.