Сьогодні, 12 травня, на засіданні постійної комісії Кіровоградської обласної ради з питань власності було затверджено проект рішення про закриття Шостаківської загальноосвітньої спеціальної школи-інтернату І-ІІ ступенів. Рішення повинні затвердити на засіданні сесії облради, яке відбудеться 20 травня.
На Кіровоградщині зараз функціонує 5 шкіл-інтернатів для дітей з вадами розумового розвитку: Бобринецька, Новопразька, Рівнянська, Шостаківська та Піщанобрідська школи-інтернати. Розраховані вони на 760 місць, але навчається і мешкає там 602 дитини з вадами розумового розвитку.
Як повідомив на початку засідання директор департаменту освіти та науки облдержадміністрації Володимир Таборанський, у Шостаківській школі-інтернат, яка знаходиться у Кіровоградському районі, фактично немає нормальних умов для утримання дітей, тому її треба реформувати. Крім того на 85 вихованців (із 100 можливих) там працює 62 особи, з яких 12 – пенсійного віку.
«На балансі обласного бюджету зараз перебуває 5 шкіл-інтернатів для дітей з вадами розумового розвитку. Школи різні. Уже не перший рік постає питання про закриття деяких шкіл, які мають значні проблеми. Мається на увазі зокрема Шостаківська школа-інтернат, яка має суттєві проблеми з матеріально-технічною базою. Це заклад, який фактично не має каналізації, проточної води, спортивної зали, – розповідає Володимир Петрович. – Загалом ці 85 дітей ми переводимо до інших чотирьох закладів цього ж типу. Таким чином автоматично покращуються умови утримання цих дітей. Насамперед більшість цих дітей може прийняти Новопразька школа-інтернат, але все йде на розгляд батьків – це можуть бути й інші подібні школи. Таким чином ми збільшуємо контингент інших шкіл подібного типу, а також автоматично змінюється розмір освітньої субвенції з державно бюджету на ці заклади».
Комісія вирішила до 1 липня перевести вихованців Шостаківської школи-інтернату до навчальних закладів подібного типу, а до 31 серпня – звільнити працівників закладу, забезпечити їх працевлаштування, а також забезпечити охорону майнового комплексу та подати обласній раді пропозицію для подальшого його використання
«Фактично від рішення ліквідувати/закрити ми переходимо до поетапного процесу, де всі учасники розуміють, де будуть їхні діти, як вони житимуть і що про працівників школи-інтернату ми подбаємо», – підсумував виступ Таборанський.