Протягом січня 2016 року КОО «Асоціація Політичних Наук» провела серію тренінгів для небайдужих громадян на тему медіаграмотності. В ході тренінгів учасники навчались розрізняти інформування та пропаганду, ознайомились зі стандартами роботи журналістів, з поняттями цензури та самоцензури, з’ясували, хто власники найбільших українських та кіровоградських медіа, і як це впливає на їх контент.
Небайдужі громадяни, що виявили бажання взяти участь у тренінгах, отримали змогу:
- зрозуміти головні принципи роботи медіа, проаналізувати свій медіапростір і навчитися свідомо підходити до питань медіаспоживання;
- усвідомити механізми впливу медіа і перейти до вибіркового сприйняття інформації;
- навчитися чіткіше виявляти пропаганду, фейки та маніпуляції в медіа, щоб не підпасти під їхній вплив, а також вони ознайомились із практичними маркерами та інструментами, які їм у цьому допомагатимуть;
- розвинути навички критичного мислення та аналізу інформації, що надходить з різних видів медіа;
- дізнатися про механізм і наслідки використання стереотипів і мови ненависті в медіа, навчитися розпізнавати такого роду маніпуляції.
«Якщо навчити громадян простих і корисних навичок аналізу інформації, то вони самі зможуть встановлювати надійність своїх джерел новин, а також формуватимуть попит на правдиву інформацію, тому зможуть самостійно протистояти пропаганді, брехні та маніпуляціям. А цього «добра», на жаль, вистачає у всіх без виключення вітчизняних ЗМІ», – пояснив організатор тренінгів, голова АПН Дмитро Сінченко.
Тренінги відбувались у приміщенні Центру коворкінгу KOWO за адресою пров. Василівський 10, 5 поверх. В організації тренінгів також допомагали Молодіжна мережа «Творці майбутнього» та Кіровоградська ФРІ.
Для довідки: Проект «Програма медіаграмотності для громадян» виконується за підтримки Міністерства закордонних справ та міжнародної торгівлі Канади (DFATD Canada), у партнерстві трьох організацій: Академія української преси, IREX та StopFake. Метою проекту є посилення стійкості громадян перед дестабілізуючою силою впливу неправдивої інформації. Проект виконується в 14 областях України.