Скандально відомий перевізник з Кропивницького, ФОП Шевченко, одне з авто якого встановило “рекорд”, зламавши ваги на зерновому терміналі в Миколаєві, знову попався на перевантаженні зерновоза. Цього разу фуру піймали під Суботцями працівники Укртрансбезпеки. Проте точно визначити скільки саме зерна насипали понад норму, поки що не змогли – через “цирк” водія і власника автомобіля.
Про це повідомляє Перша електронна з посиланням на Златопіль.
Близько 9 години ранку співробітники Укртрансбезпеки поблизу села Суботці Знам’янського району зупинили фуру первізника ФОП Шевченко, що мала явні ознаки перевантаження і, як виявилося згодом, неправильно оформлену транспортну накладну. Фура, імовірно перевантажена більш, ніж в 2 рази, уже проїхала половину України, прямуючи з Сумської області до Миколаєва.
Зупинивши і дослідивши авто, представники контролю та нагляду за безпекою на транспорті запропонували водієві пройти перевірку автомобіля на сертифікованому пункті вагового контролю, однак водій відмовився і, за “дивовижним збігом обставин”, його авто різко зламалося.
– На даному відрізку автошляху ми чергували з восьмої години ранку. Близько 9-9:10 нами було помічено транспортний засіб DAF з великими нарощеними бортами. У нас виникли сумніви щодо того чи реальна вага, яку перевозить дане авто, співпадає з дозволеною вагою, зазначеною в товарно-транспортній накладній. При зупинці авто водій передав нам реєстраційні документи, посвідчення водія та транспотну накладну, у якій була лише одна печатка відправника і зазначена вага в 44 тонни. Мій колега заглянув за борт авто – насіння соняшника було насипано, можна сказати, по вінця. Зрозуміло, що реальний обсяг вантажу суттєво перевищує обсяги, зазначені в транспортній накладній, – коментує Олег Зотов, старший державний інспектор відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті Управління Укртрансбезпеки в Кіровоградській області.
На місце події співробітники Укртрансбезпеки викликали слідчо-оперативну групу.
– Ми запропонували водієві, який слідує з Сумської області до Миколаєва, заїхати на ваговий контроль, на що той відповів відмовою і заявив, що йому потрібно дочекатися “хазяїна” транспортного засобу і, ймовірно, даного вантажу: мовляв, якщо гоподар дасть команду, тільки тоді він поїде на ваговий контроль. Якщо ж, зазначив водій, “команди” їхати на ваги не буде, авто нікуди не поїде. Власник авто приїхав на місце пригоди, де намагався переконувати нас, що дане авто перевозить 44 тонни, що і вказано в накладній. На нашу пропозицію заїхати на сертифікований ваговий контроль в нашому супроводі, що не є відхиленням від маршруту, власник відмовився. Потім він попросив “почекати 20 хвилин”, сказав “я все вирішу” і більше не з’явився, – коментує Олег Зотов.
Працівники Укртрансбезпеки зауважують досить дивний збіг: у водіїв, яких вони ловлять на перевантажених авто, одразу виникають якісь поломки і часто авто з місця не може зрушити. От і водій фури скандально відомого перевізника заявив поліції і трансбезпеці, що авто зламалося, а, отже нікуди далі вирушити не може. На жодні аргументи правоохоронців чи транспортників водій не реагував і просто зачинився в кабіні вантажівки, де і провів час до 3 години дня.
Представники облавтодору, які прибули на місце конфлікту, також далеко не в захваті від ситуації.
– Дане авто заванатжено орієнтовно 60-ма тоннами вантажу, при максимально допустимій кількості вантажу для цього автомобіля в 24 тонни. Ця дорога на такі перевантаження не розрахована, у результаті чого виникає руйнація аж до основ. Якщо отакий транспорт буде продовжувати їздити, то доріг в Україні взагалі не лишиться. Треба перевізникам дотримуватися того нормативу, який є – 40 тонн для вантажних автомобілів і 44 тонни для контейнеровозів. Дане авто – контейнеровіз. Усі дороги побудовані на навантаження в 13,5 тонн на вісь. Величезна кількість доріг в нашій країні побудована за радянськими стандартами, які розраховані на ще менщші навантаження, – коментує представник Облавтодору.
Лише близько 15-00 водій погодився прослідувати з представниками “Укртрансбезпеки” до пункту вагового контролю, однак одразу своєю поведінкою показав, що їхати туди не збирається: ванатажівка демонстративно “не могла” зрушити з місця, рухаючись взад-вперед, а потім, увімкнувши аварійку, поїхала зі швидкістю в 10 км/год, зупиняючись при кожній нагоді. Таким способом авто проїхало Суботці і, з потугами здолавши підйом, зупинилося на обочині при виїзді з села. Водій демонстративно закрив шторки в кабіні, а згодом не поспішаючи виставив знак авірйної зупинки позаду фури і знову зачинився в кабіні.
Цікаво, що глибина колії в обочині, залишена за документами не перевантаженою автівкою, склала більше 10 сантиметрів (на фото).
На даний момент, станом на 18-00, авто ФОП Шевченка так і залишається на виїзді з Суботців. З моменту зпинки вантажівки пройшло близько 9 годин. Скільки часу займе такий “режим очікування”, в Укртрансбезпеці прогнозувати не беруться.
Перевізнику, у разі доведення перевантаження, світить штраф у декілька тисяч євро.
Ну да, а потім всі дивуються, чого в Україні погані дороги. Ясно, що їх ремонтувати ніколи не спішать, однак, якщо по ним гасають такі вантажівки, то там яку дорогу не побудуй – вже через пару місяців почне розвалюватися.