Нещодавно на Кіровоградщині облаштували пересувний пункт габаритно-вагового контролю на автодорозі Недогарки-Світловодськ на межі Полтавської та Кіровоградської області. Втім, перевізники знайшли вихід, як його оминути – просто почали їздити через село Власівка. Втратять вони, щонайбільше, 15 кілометрів, а виграють на штрафах, які не сплатять за перевантаження.
Про це повідомляє прес-служба САД у Кіровоградській області.
Начальник відділу експлуатаційного утримання Служби автодоріг у Кіровоградській області Олексій Донченко та старший інспектор відділу безпеки дорожнього руху управління превентивної діяльності обласного ГУНП Максим Огороднік виїхали на місце роботи пункту, щоб особисто ознайомитися з ситуацією.
Працівники Укртрнсбезпеки та Облавтодору, які забезпечують діяльність пункту зважування, підтвердили, що як тільки встановили ваги, водії практично перестали їздити даною дорогою. Варто зазначити, що місцезнаходження пункту саме у цьому місці зумовлене тим, що під загрозою руйнування знаходиться гребля Кременчуцької ГЕС, через яку і прямує транспорт. Та хоча вантажних машин їздити стало менше через ваги, буквально в перші години роботи вдалося виявити порушника – 62 тонни замість допустимих 40-ка. Як пояснив сам перевізник, по дорозі одна з його машин нібито зламалася і довелося перевантажити іншу, найближчу його вантажівку, саме тому і порушив норми. Та, як показує практика, такі відмовки звучать з вуст водіїв найчастіше. Дійшло навіть до того, що зерновози почали маскуватися, аби не привертати увагу працівників Укртрансбезпеки.
Говорячи мовою чисел, з початку року було виявлено порушень на більш ніж мільйон гривень, фактично ж виплата становить лише чверть мільйона.
Проблема розбитих доріг України в цілому та Кіровоградщини зокрема,полягає не тільки в багаторічному тотальному недофінансуванні дорожньої галузі, а й в колосальному збільшенні навантаження доріг транспортом. Особливо великої шкоди завдають перевізники-аграрії, що не дотримуються рекомендованих норм навантаження.
Хоча на українських дорогах і працюють стаціонарні та пересувні пункти вагового контролю, по-перше, їх недостатньо, по-друге, дуже недосконала законодавча база, що регулює їх діяльність. Механізм начебто є, але ж законодавчі прогалини зв’язують руки і дорожникам, і транспортникам, залишаючи лише питання совісті та честі самих перевізників.