Важливо

Відтепер – 4,5 грн: пенсіонери сплачуватимуть повну вартість проїзду у кропивницьких маршрутках

Дмитро Васильєв
Громадський транспорт, житлово-комунальне господарство, торговельні кіоски, інфраструктура міста, державні закупівлі, спорт, місцева політика, - це перелік тем, на які я, як журналіст, звертаю особливу увагу. Але цей перелік не є вичерпним! Для мене важливо усе, що хвилює наших читачів і потребує висвітлення.
Контакт: Facebook Telegram

Пенсіонери за віком у Кропивницькому відтепер не мають права на безоплатний проїзд у маршрутних таксі. Тема, яка вже декілька днів обговорюється у соцмережах та на зупинках громадського транспорту, знайшла своє законне підтвердження – у замовленні на перевезення, в переліку пільгових категорій громадян, які мають право на безоплатний проїзд, пенсіонери не значаться. Тобто маршрутники цілком законно мають право вимагати повну вартість проїзду з таких людей.

Про це Першій електронній газеті розповів начальник управління транспорту міськради Кропивницького Олександр Вергун.

ЧОМУ ПЕНСІОНЕРИ ВІДТЕПЕР ПЛАТИТИМУТЬ 4,5 ГРН ЗА ПРОЇЗД У МАРШРУТКАХ

За його словами, перевізники ще з березня цього року мали повне право відмовляти у пільговому проїзді пенсіонерам. Саме тоді була затверджена “Програма розвитку міського пасажирського транспорту та зв’язку у м. Кропивницькому на 2017 рік“, де і прописали замовлення на безоплатне перевезення у маршрутних таксі лише 10 категоріям громадян, серед яких пенсіонерів за віком немає. А якщо пільга надається – за неї треба компенсовувати.

Олександр Вергун

“У перевізників немає замовлення. Пільгові перевезення здійснюються відповідно до замовлення, яким визначається обсяг перевезень та перелік пільгових категорій громадян.
У нас у місті автомобільний транспорт працює у двох режимах: звичайний режим руху (середні та великі автобуси, які зупиняються лише на зупинках, – ред.) і маршрутне таксі.
Відповідно до Програми на 2017 рік, перелік пільгових категорій громадян, які користуються громадським транспортом у звичайному режимі руху, і за яких передбачена компенсація, містить 14 категорій. У їх числі й пенсіонери за віком. А от у режимі маршрутного таксі – цей перелік налічує лише 10 категорій. Пенсіонерів за віком там немає”, – розповів Олександр Вергун.

Начальник управління транспорту роз’яснив, що це переліки осіб, за яких, при наявності бюджетних коштів, може здійснюватися компенсація. Посилаючись на статтю 37 Закону України “Про автомобільний транспорт“, не передбачивши маршрутникам компенсацію за перевезення пенсонерів, міська рада фактично не замовила їх пільгове перевезення.

У статті 37 Закону це звучить так:

“Види та обсяги пільгових перевезень установлюються замовленням, у якому визначається порядок компенсації автомобільним перевізникам, які здійснюють перевезення пасажирів на маршрутах загального користування, збитків від цих перевезень”.

НА БЕЗОПЛАТНЕ ПЕРЕВЕЗЕННЯ 53 ТИС. ПЕНСІОНЕРІВ ПОТРІБНО ВИДІЛЯТИ ДОДАТКОВО ПОНАД 80 МЛН ГРН З МІСЬКОГО БЮДЖЕТУ

За словами Олександра Вергуна, у нас в місті налічується 79,5 тис. пільговиків з 220 тис. загальної кількості населення. 53 тис. – це пенсіонери за віком.

“Для того щоб забезпечити їх пільговий проїзд в усіх режимах руху, потрібно виділяти дуже велику суму з міського бюджету. На 2017 рік лише для комунального підприємства “Електротранс” передбачено близько 30 млн грн компенсації за перевезення пільговиків. Аби забезпечити цією компенсацією усіх перевізників, потрібно передбачити, за попередніми підрахунками, ще близько 80 млн грн. Наш бюджет міста точно цього не потягне”, – констатує начальник управління транспорту.

Олександр Вергун стверджує, що у більшості населених пунктів України у маршрутних таксі пенсіонери за віком не їздять безоплатно. Є навіть такі міста, де у режимі маршрутного таксі передбачено лише 3 пільгові категорії – учасники бойових дій, чорнобильці та діти-сироти.

За словами начальника транспортного управління, така ситуація сталася через те, що припинилися компенсації за перевезення пільговиків з держбюджету. Цей значний фінансовий тягар передали місцевим владам.

“Згідно із постановою Кабміну “Про безплатний проїзд пенсіонерів на транспорті загального користування” раніше передбачалася компенсація з державного бюджету. Тобто держава надавала пільги і держава передбачала компенсації за них. З 2016 року цю компенсацію з держбюджету вже не надають. Тепер перевізникам її повинен надавати місцевий бюджет. Зокрема у Кропивницькому – з міського бюджету. Відтак міська рада сама визначається за яку пільгову категорію компенсувати”.

ЩО РОБИТИ ПЕНСІОНЕРАМ?

Начальник управління транспорту закликає пенсіонерів за віком користуватися послугами комунального транспорту – тролейбуси та автобуси МАЗ. Там, переконує Олександр Вергун, за умови пред’явлення пенсійного посвідчення, ніхто пасажиру не відмовить у перевезенні.

“Щодо пенсіонерів за віком, то у нас тролейбусні маршрути забезпечують мікрорайони Жадова, Попова, Юрія Коваленка, Лісопаркову, Полтавську, центральну частину міста, Ковалівку та Беляєва. Нові автобуси курсують на Стару Балашівку, Велику Балку, до Телецентру, а з понеділка підуть на Арнаутове. Тобто, майже всі мікрорайони охоплені звичайним режимом руху. Пенсіонер, який не працює, зможе спокійно безоплатно доїхати куди йому треба, маючи на це законні підстави”.

Зазначимо, що згідно із “Програмою розвитку міського пасажирського транспорту та зв’язку у м. Кропивницькому на 2017 рік“, право на безоплатний проїзд у комунальному транспорті мають 14 категорій громадян.

“Програма розвитку міського пасажирського транспорту та зв’язку у м. Кропивницькому на 2017 рік”


  Дмитро Васильєв, Перша електронна газета

Поширити:

Залишити коментар:

коментар

11 коментарів до Відтепер – 4,5 грн: пенсіонери сплачуватимуть повну вартість проїзду у кропивницьких маршрутках

  1. А как быть тем пенсионерам,кто проживает на Новониколаевка по следованию маршрутного такси 104? В наш район не ходят Великобритании автобуси?

  2. Не надо вешать лапшу – если в в городе 53000 пенсионеров по возросту и за их проезд надо платить по словам Вергуна 30000000+80000000= 110000000грн, єто 2075грн. за одного пенсионера что будет равно 2047/4,5=461поездка// делим на 30дней и получается 15 поездок в день. Вопрос кто єто ездит. Да з 53000 маршрутками пользуются максимум 20% и то с большей натяжкой. Так что, господа ви просто брешете. Никак не нажретесь ну жрите , жрите и пусть вам воздастся ПО ПОЛНОЙ ПРОГРАММЕ, ваше здоровье пусть будет эквивалентно пожеланию пенсионеров.

    • Підтримую вас Валерій!!!потрібно щось робити!!!Це всього – навсього програма розвитку транспорту. Це наміри. А ЗАКОН Є ЗАКОН!!!Потрібно розяснення Кіровоградської міськ ради…….

    • Расчет не верный, математически, 30000000+80000000= 110000000грн, это 2075грн. на одного пенсионера, делим 2075 грн. на 365 дней [количество дней в году] = 5,7 грн. в день на пенсионера…и еще можем делить на сумму проезда 4,5 грн. – 1,2 раза проехаться в день.
      Но брать в расчет только пенсионеров не верно, есть же еще и другие группы льготников.

  3. Великогабаритні автобуси пустили не дуже популярними маршрутами. І вже зробили ревізію – сам мерррр констатував недостатню завантаженість “великих МАЗів”. А спальні густонаселені райони так і “товчуться” у прибуткових:) маршрутках. Реформування в дії!!! Пане Валерію, з повагою ставлюсь до вашої позиції, впевнена, що ох як небагато знайшлося тих, хто прочитавши статтю, взявся за калькулятор чи олівець. Більшість сприймають на віру будь-які цифри, що нам оприлюднює “влада”. Та і про фінансування пільговиків написано досить туманно. Спочатку, що пенсіонерів 53 тис, а 30 млн. отримує лише одне підприємство цитую: “за перевезення пільговиків”. Це всіх 14 категорій? Тоді для чого виокремлювати пенсіонерів? І все ж,невелика поправочка – в статті озвучена сума 30 і 80 млн.грн. на рік, а ви до розрахунку взяли місяць.

    • Вибачаюсь – писав в стані гніву і нерозуміння, як можна приймати такі рішення. Виникає питання – хто Вас породив чинуші і чи ми живемо з вами в одній країні,
      мені здається взагалі – на різних планетах. Чи можете ви похизуватись хоть одним прийняти рішенням на благо простого люду, точно скажу НІ. Це Ваші маршрутки їздять по місту та збивають “БАБЛО” в ваші кишені, а ви все жирієте та все вам мало. Якщо на те пішло роздайте людям всім кошти – хай буде по 100грн, кожна людина буде знати , що про нею потурбувались і якщо вона пройде пішки то зекономить кошти, то буде мати змогу купить щось інше. А інша людина може геть не виходить з хати по хворобі, то поверне ці кошти на ліки – налоги платили ВСІ ПЕНСІОНЕРИ, А НЕ ТІЛЬКИ ПРЕВІЛЕГІЙОВАНІ. Тільки так можливо одержати вдячність від людей і тоді не прийдеться роздавати гречку на виборах. А так я можу сказати , що ви сповна подумали тільки про свої статки, починаючи від земельних ділянок (лісопаркова, телецентр, УТОГ, Аксьонкіна…….) закінчуючи магазинчиками , кавярнями пивними барами. парками. металобазами і т.д. МАйте совість і хоть раз поступіть по людські.
      Памятайте ” Краще їсти кожного дня потрохи, ніж один раз обїстися та померти від ДІАРЕЇ”
      Та дивлячись на Вас вірю , що колись ви лусните.

Залишити коментар

Адреса вашої електронної пошти не буде опублікована.


*