На Кіровоградщині триває ремонт автомобільної дороги державного значення М-04 Знам’янка-Луганськ-Ізварине протяжністю 33 км. Виконувати роботи на цих ділянках почали ще рік тому і до кінця червня їх мають повністю завершити.
Принаймні так обіцяє начальник відділу експлуатації Служби автомобільних доріг Кіровоградщини Олексій Донченко. Сьогодні, 6 червня, він разом із журналістами оглянув ділянки, де виконують ремонтні роботи.
33 кілометри дороги Знам’янка-Луганськ-Ізварине ремонтують дві підрядні організації: ДП “Кіровоградський облавтодор” (11 км) та ТОВ “Дор-Строй” (22 км). Загальна вартість робіт становить 187,8 млн грн. Ремонт одного кілометра обходиться держбюджету у 5,7 млн грн.
За словами Олексія Донченка, станом на 1 червня на двох об’єктах вже триває останній етап – влаштування верхнього шару із щебенево-мастичного асфальтобетону, а на третій ділянці залишилось лише облаштувати узбіччя та дорожні знаки.
“На вибраних ділянках (16 км з 33-ох км – ред.), які були визначені Науково-дослідним інститутом, ми робили укріплення основи із органо-мінеральної суміші товщиною 18 см. Далі, на усіх без виключення ділянках, ми робили нижній вирівнювальний шар товщиною 10 см, і зверху клали фінальний шар із щебенево-мастичного асфальтобетону товщиною 5 см”, – розповів начальник відділу експлуатації Служби автомобільних доріг.
Гарантія на дорожнє покриття, де робили укріплення основи, складає 8 років, а на ділянки дороги, де клали два шари – 3 роки.
Саме процес укладання верхнього шару із щебенево-мастичного асфальтобетону на двох ділянках дороги показали кропивницьким журналістам сьогодні, 6 червня.
Представники преси на власні очі побачили, як на ділянках дороги між Знам’янкою та Олександрією техніка і фахівці «Облавтодору» та “Дор-Строю” укладають верхній шар суміші температурою 140 °C.
Проте, як говорить начальник відділу експлуатації Служби автомобільних доріг Кіровоградщини Олексій Донченко, навіть 33 см якісно укладеного дорожнього покриття, як правило, не витримають вагу перевантажених грузових автомобілів.
“В Україні діє обмеження на завантаженість – не більше 40 тонн. Автомобілі завантажені на 60-80 тонн, як у нас дуже часто буває, руйнуватимуть ці дороги, що б ми не робили. Під таке навантаження навіть не проектується дорога. Вони повинні їздити по спеціалізованим технологічним дорогам”, – констатує фахівець Служби автомобільних доріг області.
Не дивлячись на це, дорожники вже зараз планують ремонтувати нові об’єкти. Як розповів Олексій Донченко, зараз тривають тендерні процедури по ремонту цієї ж дороги М-04 Знам’янка-Луганськ-Ізварине на ділянці за Олександрією, у сторону кордону з Дніпропетровською областю; а також дороги від Олександрії до Кременчука.
“Поки Кабміном виділені кошти на створення проектно-кошторисної документації для цих ділянок. Сподіваємось, що коли ми визначимо підрядника, нам виділять кошти, щоб ми уклали основу доріг у цьому році, а в наступному лише поклали верхній шар”.
А кошти на якісний ремонт дороги потрібні чималі. Приміром, на ремонт дороги від Олександрії до кордону з Дніпропетровською областю, за словами Олексія Донченка, потрібно 360 млн грн.
Довідка з Вікіпедії: Автошлях М 04 (Знам'янка — Луганськ — Ізварине (державний кордон з Росією) — автомобільний шлях міжнародного значення на території України. Пролягає територією Кіровоградської, Дніпропетровської, Донецької та Луганської областей. Починається у Знам'янці (Кіровоградська область), проходить через Олександрію, П'ятихатки, Дніпро, Новомосковськ, Павлоград, Покровськ, Селидове, Донецьк, Дебальцеве, Луганськ і закінчується на контрольно-пропускному пункті «Ізварине», далі до Волгограда в Росії. Ділянка від Знам'янки до Дебальцевого відноситься до європейського автошляху E50 (Брест — Париж — Прага — Ужгород — Донецьк — Ростов — Махачкала), від Дебальцевого до Ізвариного — до маршруту E40 (Кале — Брюссель — Краків — Київ — Волгоград — Ташкент — Алмати — Ріддер). Через Війну на Сході України рух автошляхом залишається частково заблокованим