У Кропивницькому нагородили редакційні колективи, які стали переможцями конкурсу на краще висвітлення матеріалів на гендерну тематику.
Конкурс тривав з 15 травня по 15 листопада. Участь у ньому взяли 20 видань, які подали близько 50 матеріалів. Переможцями обрано 10 редакційних колективів.
«Матеріалів було багато. Кожне видання подавало від 4 до 20 публікацій, – розповідає одна з організаторів конкурсу, регіональний координатор проекту «Жінки – 50% успіху України» Любов Лук’янцева. – Рекордсменом по подачі матеріалів стала газета «Знам’янські вісті», яка подала для участі у конкурсі 20 робіт на гендерну тематику. Для того, щоб ці публікації були цікавими, редакторка видання Надія Коленченко їздила у ВРУ, де брала інтерв’ю у депутаток, які входять у міжфракційне об’єднання «Рівні можливості». Вона спілкувалася з депутаткою Світланою Залещук, Іриною Сусловою. Це були наскільки цікаві речі, що вони відкрили у своїй газеті постійну рубрику «Рівність та повага». Ця рубрика викликала і соціальний резонанс, і створила зворотній зв’язок між редакцією та читачами».
Як розповідає Любов Лук’янцева, основні помилки регіональних (і не тільки) ЗМІ полягають у стереотипному висвітленні гендерних питань:
«Перше, що кидається в очі – це не використання фемінітивів (слова жіночого роду, альтернативні або парні аналогічним поняттям чоловічого роду, що належать до всіх людей незалежно від їхньої статі – ред.). Наприклад, членкиня, політикиня, радниця. Прогресивні ЗМІ давно використовують ці фемінітиви. Друге, що кидається в очі – це вживання сексизмів – гендерних стереотипів, які переконують, що дівчатка повинні робити одне, а чоловіки – інше. А сьогодні треба ламати ці стереотипи. Також варто дбати про табуювання сексизмів у рекламі. Зокрема, мене обурює одна реклама у Кропивницькому. Думаю, ви бачили білборди з майже оголеною жінкою, де написано: «Не купиш шубу, буду ходити так». Тут два моменти, які викликають відразу. Перше – жінки не можуть собі самостійно купити шубу, вони неповносправні і лише чоловік може їм купити цей предмет гардеробу. Друге – відвертий сексизм – оголена жінка. У цивілізованому суспільстві, де поважають один одного, таке недопустимо».
Лук’янцева наголошує, що гендерні проблеми стосуються не лише жінок, а й чоловіків. Наприклад, гендерний стереотип про те, що чоловік має забезпечувати жінку, що це опора, стіна і т.п. – віджили себе.
«Ми живемо в інформаційну епоху, коли стираються традиційні гендерні межі. Вимагаючи від чоловіка бути сильним, ми ламаємо його як особистість. Не всі чоловіки від природи сильні, не всі жінки – слабкі. Тому для того, щоб у медіа був більший інтерес до написання матеріалів на гендерну тематику, ми вирішили провести конкурс на краще висвітлення матеріалів на дану тему. Спочатку ми провели дводенний тренінг, потім оголосили конкурс. І те, що на нього надійшла така кількість робіт говорить, що це питання важливе для нашого суспільства», – говорить пані Любов.
Переможцями конкурсу стали:
- Олександрійська районна газета «Сільський вісник»
- Районна газета «Вісті Світловодщини»
- Міська газета «Знам’янські вісті»
- Бобринецька районна газета «Честь хлібороба»
- Інформаційний Інтернет-портал Кіровоградщини «Перша електронна газета»
- Кропивницький обласний тижневик «Нова газета»
- Знам’янська районна газета «Сільське життя»
- Онуфріївська районна газета «Придніпров’я»
- Вільшанська районна газета «Зорі над Синюхою»
- Голованівська районна газета «Чисте джерело»
Голова регіонального осередку НСЖУ Петро Мельник та журналіст Ольга Веснянка вручили переможцям дипломи та статуетки «Лицар слова».
Приєднуюсь до щирих привітань, та найкращих побажань, так тримати!!!!