Важливо

Чотири з п’яти пасажирів кропивницьких тролейбусів не платять за проїзд

Дмитро Васильєв
Громадський транспорт, житлово-комунальне господарство, торговельні кіоски, інфраструктура міста, державні закупівлі, спорт, місцева політика, - це перелік тем, на які я, як журналіст, звертаю особливу увагу. Але цей перелік не є вичерпним! Для мене важливо усе, що хвилює наших читачів і потребує висвітлення.
Контакт: Facebook Telegram

У Кропивницькому за 8 місяців 2017 року в тролейбусах безоплатно проїхали понад 8 млн пільговиків. Це понад 80% від загальної кількості перевезених пасажирів, або чотири з п’яти.

Таку інформацію, сьогодні, 9 жовтня, під час апаратної наради у міськраді озвучив начальник управління транспорту Олександр Вергун.

Зокрема, доповідаючи про роботу КП “Електротранс” за період 8 місяців 2017 року, Олександр Вергун повідомив, що тролейбусами за вказаний період перевезено 9 млн 875 тис. 868 чоловік. З них – 1 млн 805 тис. 960 платних пасажирів і 8 млн 69 тис. 908 чол. пільгової категорії, які мають право на безкоштовний проїзд.

За реалізацію квитків у цей період підприємство отримало дохід – 4,5 млн грн. За перевезення пільговиків КП “Електротранс” отримало з міського бюджету компенсацію у розмірі 18 млн 52 тис. грн.

Шляхом простих арифметичних розрахунків можна визначити, що частка пільговиків у загальній кількості перевезених у тролейбусах пасажирів становить 81,7%. А це – 20 млн 174 тис. грн прибутку підприємства за реалізацію квитків. Увесь цей пільговий тягар упав на плечі міського бюджету, з якого Електротрансу виділяють компенсацію.

Олександр Вергун говорить, що ситуація з величезною кількістю пільговиків є проблемною. Через це комунальне підприємство є збитковим та дотаційним.

“У нас у місті 80 тис. пільговиків, з них 54 тис. – пенсіонери за віком. Вони реально їздять – хто на роботу, хто просто моніторити ціни на ринках. Тролейбуси і в години-пік, і в денний час “забиті” пільговиками”, – розповів керівник транспортного управління.

За його словами, перевіряючи рух так званих “нічних тролейбусів”, він виявив, що навіть у пізню пору часу, знаючи вже, що від залізничного вокзалу у час прибуття-відправлення столичних поїздів їздять тролейбуси, у них групами їздять пенсіонери:

“О 23:00 біля колишнього пологового будинку на вул. Ганни Дмитрян стабільно сідають 5 пенсіонерів. Куди вони в нічний час їдуть – невідомо”.

Як пояснив очільник транспортного управління, держава законом надала право безкоштовного проїзду, але раніше на це надавали компенсацію з держбюджету. Оскільки субвенції з держбюджету вже давно немає, місцеві бюджети мають розпоряджатися своїми коштами у питаннях компенсацій за проїзд пільгових категорій населення. Через величезну кількість осіб, які входять до числа пільгових категорій, деякі регіони пішли у цьому питанні радикальним шляхом, відмовившись безоплатно перевозити пенсіонерів.

“Так як компенсація виділяється з місцевих бюджетів, на місцях всі ради визначаються з переліком пільгових категорій, за які вони можуть надавати компенсації. У Вінниці, наприклад, пенсіонерів за віком у комунальному транспорті не возять безкоштовно. У прикінцевих положеннях одного із законів, підписаних у 2015 році, є перелік пільгових категорій. Там пенсіонерів за віком немає. Тому у Вінниці вважають, що “свіжий” закон має сильнішу дію, ніж постанови 1990-их років, і з посиланням на цю норму відмовилися возити пенсіонерів за віком безкоштовно”, – розповів Олександр Вергун.

Поширити:

Залишити коментар:

коментар

Будьте першим, що прокоментував

Залишити коментар

Адреса вашої електронної пошти не буде опублікована.


*