Важливо

Кіровоградська “автономна війна”: влада і тепловики відкидають звинувачення містян у змові

Заступник міського голови Кіровограда Олександр Мосін та представники ДП «Кіровоградтепло» відкидають звинувачення, з якими у їх сторону виступили активісти ініціативної групи кіровоградців, яким було відмовлено у наданні дозволів на відключення від централізованого опалення. Представники влади та теплогенеруючого підприємства заявляють, що дії міської влади законні.

Нагадаємо, 30 червня, представники ініціативної групи жителів Кіровограда, які бажають відключитись від централізованого опалення, звинуватили міську владу у лобіюванні інтересів теплових компаній, і змові з ними. А все це через те, що комісія з питань відключення від централізованого опалення (ЦО), головою якої є Олександр Мосін, не дозволила півтисячі жителям міста відключитись від мережі.

Керівник ініціативної групи Валерій Кравченко заявив, що рішення відмовити 564-ом кіровоградцям у відключенні від ЦО заступник міського голови прийняв одноосібно, без голосування на комісії. Крім того активісти заявили про порушення їх конституційних прав і свобод, посилаючись на статтю 41 основного закону держави.

кравченко і чорногор

Активісти навіть згуртували навколо себе групу кіровоградців, і вже декілька днів проводять опитування серед кіровоградців на тему законності дій міської влади, і ставлення містян щодо від’єнання від мереж ЦО. Намети вони встановили на площі перед міськрадою та на площі Героїв Майдану. Обіцяють, що зі скаргами на кіровоградську владу дійдуть до Генпрокуратури і НАБУ.

Міська влада: ми керуємось виключно законодавчими нормами

Олександр Мосін, під час бесіди з журналістом Першої електронної газети, повністю відкинув звинувачення зі сторони кіровоградців.

“Одноосібно приймати рішення у нашій комісії ніхто не може. Вона складається з 15 осіб, серед яких є представники теплогенеруючих підприємств, газових компаній, ПАТ “Кіровоградобленерго”, територіальних громад та органів місцевого самоврядування. Всі рішення ми приймаємо шляхом голосування, і керуємося відповідними законодавчими актами. Зокрема, Порядком відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання, який  затверджений наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України у 2005 році, із змінами і доповненнями, внесеними наказом Мінрегіонбуду у 2007 році. Цим документом передбачено, що рішення про відключення від ЦО і підключення автономного опалення має бути прийняте на загальних зборах співвласників житлового будинку. Коли було проведено такі збори, сформовано відповідний протокол, ініціативна група звертається до комісії міськради”, – розповів Олександр Мосін.

мосін

За його словами, всі 600 заяв на відключення від ЦО, про які говорять активісти, були докладно розглянуті комісією. І відштовхуючись від законодавчих актів, які регулюють процес відключення від централізованого теплопостачання, були прийняті рішення.

“Якщо у стояку будинку залишилась одна квартира, яка опалюється централізовано, а всі інші вже відключені, ми надавали дозвіл таким заявникам, і відключали весь стояк від ЦО. Цим ми допомагаємо зекономити теплогенеруючому підприємству, яке витрачало шалені кошти на подачу тепла одній квартирі”, – говорить заступник міського голови.

Як він запевняє, саме за таким принципом було надано дозволи цим 36-ти заявникам із 600, а решті – відмовлено.

Керівник юридичного управління Кіровоградської міськради Марина Смаглюк підтвердила слова заступника міського голови. Як вона запевнила, приймаючи такі рішення комісія керувалась виключно нормами законів України.

“Комісія у своїх діях керувалась Порядком відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання, який  затверджений наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України у 2005 році, із змінами і доповненнями, внесеними наказом Мінрегіонбуду у 2007 році. Другим аргументом відмови цим 564-ом заявникам є правова позиція Верховного суду України 2012 року, яка на сьогодні є обов’язковою для виконання суб’єктами владних повноважень. Там зазначено, що надання дозволів на відключення від ЦО окремим громадянам можливо лише за наявності технічної можливості відключення всього будинку. А у прямій нормі цього наказу, який зареєстрований у Мін’юсті, зазначено, що якщо з метою відключення від ЦО звертається лише один мешканець будинку, то це є підставою для нерозгляду такої заяви”, – розповіла очільниця юридичного управління.

марина смаглюк

Олександр Мосін запевняє, що кіровоградцям, які отримали відмови треба гуртуватися разом з сусідами, які ще не відключені від ЦО, і від’єднувати від централізованого теплопостачання весь будинок.

“Якщо мешканці будинку приймуть рішення про від’єднання від ЦО, потрібно буде вирішувати декілька проблемних питань. Наприклад, якщо жителі будинку будуть встановлювати електричне опалення, то потрібно узгоджувати технічні умови з “Кіровоградобленерго”. Можливо навіть треба буде змінювати проводку, адже стара не розрахована на такі навантаження, та й вже давно відслужила своє. Крім того, в будинку потрібно опалювати місця загального користування, такі як під’їзд, підвал. Ніхто з бажаючих відключитись від ЦО про це не думають. От відключаться вони, а потім в підвалі у трубах перемерзне вода, з’явиться грибок. На сьогодні в підвалах тепло є, і ніхто не думає звідки воно береться, і хто за нього платить”, – говорить Олександр Мосін.

На його думку, врегулювати цю складну ситуацію може лише розробка нового комплексного плану-стратегії відключень від централізованого теплопостачання.

“Раніше, коли видавались дозволи на від’єднання окремих квартир, ніхто не бачив стратегії розвитку теплогенерації міста. Стара схема діяла з 2009 по 2015 рр., але при відключенні від ЦО на неї ніхто не звертав уваги. Наразі гостро стоїть потреба у розробці нового плану розвитку, в якому будуть враховані всі технічні умови. Система на сьогодні розбалансована на 63% , тобто, в житловому фонді у нас 57 тис. квартир, з яких на централізованому опаленні залишилось близько 22 тис. Точка неповернення вже пройдена, і потрібно мати відповідну стратегію надання якісних послуг”, – стверджує заступник міського голови.

За його словами, не дивлячись на значне розбалансування системи теплопостачання у Кіровограді, ніхто не запропонував стратегію та алгоритм дій щодо модернізації системи теплопостачання.

“Діаметри труб якими були, такими й залишились, як були на “Теплоенергетику” котли потужністю 50 тон пари на годину, такі й залишились. Взагалі, Кіровограду потрібен проект сталого енергетичного розвитку нашого міста. Він не буде готовим за місяць, чи за півроку. У цьому сталому плані модернізації, який має розроблятись на 10-20 років повинна бути не тільки схема модернізації системи теплопостачання, а й передбачені заходи щодо енергоефективності”, – переконаний Олександр Мосін.

Тепловики: кіровоградська влада, відмовивши у наданні поквартирних дозволів на перехід з ЦО на автономне, не лобіює інтереси теплопостачальних підприємств, а беззаперечно виконує вимоги чинного законодавства

На заяви активістів відповіли також і тепловики. Представники ДП «Кіровоградтепло» поширили серед місцевих ЗМІ заяву, у якій чітко окреслили свою позицію.

Реагуючи на апелювання ініціативної групи кіровоградців щодо порушення конституційних прав і свобод, тепловики стверджують, що питання відключення від ЦО є компетенцією органів місцевого самоврядування, оскільки, згідно з Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», повноваження щодо управління об’єктами житлово-комунального господарства, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населенню, організація реконструкції і ремонту жилих будинків, а також контроль за технічним станом, використанням та утриманням об’єктів нерухомого майна усіх форм власності покладено на органи місцевого самоврядування.

Питання ж відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води в багатоповерхових житлових будинках регулюється Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 №630 та Порядком відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання (далі – Порядок), який  затверджений наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 22.11.2005 №4 (із змінами і доповненнями, внесеними наказом Мінрегіонбуду від 06.11.2007 року № 169, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України та  набув чинності з 09.12.2007 року).

Даний Порядок регламентує процедуру реалізації права споживачів на відмову від отримання послуг централізованого опалення , його нормами передбачено наступне:

1.Для  вирішення  питання  відключення  житлового будинку (будинків)   від  мереж  централізованого  опалення  його  власник (власники) повинен (повинні) звернутися  до  Комісії  з  письмовою заявою про відключення від мереж ЦО і ГВП. 

У заяві про відключення від мереж ЦО і ГВП власник (власники) будинку зазначає причини відключення.     До заяви додається копія протоколу загальних зборів мешканців будинку  щодо  створення  ініціативної  групи  з вирішення питання відключення  від  мереж  ЦО  і  ГВП  та  прийняття   рішення   про влаштування  у  будинку  системи  індивідуального  або автономного опалення.   Рішення   про   відключення   будинку   від    системи централізованого  опалення з улаштуванням індивідуального опалення повинно бути підтримане всіма власниками  (уповноваженими  особами власників) приміщень у житловому будинку.

2.  Комісія  розглядає  надані  документи лише за наявності затвердженої  органом  місцевого  самоврядування  в  установленому порядку   оптимізованої   схеми   перспективного  розвитку  систем теплопостачання населеного пункту та у відповідності до неї.     Комісія, після   вивчення   наданих   власником  (власниками) документів,  у місячний строк приймає рішення щодо відключення від мереж  ЦО  і ГВП,  улаштування індивідуальної (автономної) системи теплопостачання та  збір  вихідних  даних  і  технічних  умов  для виготовлення проектної документації.

При цьому  обов’язково   враховуються   технічні   можливості існуючих мереж газопостачання, водопостачання та електропостачання даного   населеного   пункту   або   окремого   мікрорайону   щодо забезпечення   живлення   запропонованої   власником  (власниками) системи теплопостачання.  Комісією,  у разі  необхідності,  можуть розглядатися питання збільшення потужностей та можуть розроблятися пропозиції  щодо  їх   фінансування,   а   також   заміни   систем внутрішньоквартальних,  а  в деяких випадках і магістральних мереж газо-, водо-, теплопостачання.

 Підставою для відмови у наданні дозволу на відключення від мереж ЦО і ГВП є невиконання умов, визначених у пунктах 2.1 та 2.2 зазначеного вище Порядку, а саме ненадання повного пакету документів на відключення від мереж ЦО і ГВП та відсутність технічної можливості на проведення такого відключення. При цьому якщо заявником є власник, наймач (орендар) окремого приміщення, Комісія має право не розглядати його заяву до прийняття рішення про  відключення від мереж централізованого теплопостачання всього будинку.

При  позитивному  рішенні Комісії заявнику надається перелік організацій, до яких слід звернутися для отримання технічних умов для розробки проекту індивідуального (автономного) теплопостачання і відокремлення від мереж ЦО і ГВП.

3. Після  одержання дозволу Комісії на відключення житлового будинку від мереж ЦО і ГВП з влаштування індивідуальної (автономної) системи теплопостачання, необхідно  отримати  технічні умови для розробки проекту індивідуального (автономного) теплопостачання і відокремлення від мереж ЦО і ГВП. По закінченню робіт щодо відключення житлового будинку від внутрішньобудинкових мереж ЦО і ГВП складається акт про відключення житлового будинку від внутрішньобудинкових мереж централізованого опалення і гарячого водопостачання за підписом представника монтажної організації, представника теплопостачальної організації, власника, наймача (орендаря) квартири або уповноваженої ними особи і в десятиденний термін подається до Комісії на затвердження.

автономка

Як і заступник міського голови, представники ДП «Кіровоградтепло» апелюють до технічних аспектів, передбачених Порядком відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання. А саме на п. 2.4.1 Порядку, де зазначено, що разом з проектом  індивідуального (автономного) теплопостачання надаються:

  • проектні рішення щодо опалення місць загального  користування у будинку;
  • технічні рішення з розрахунками щодо  реконструкції  існуючої системи  теплопостачання:  перенесення  транзитних  стояків,  їхня ізоляція,   можливе  перекладання   розподільних   трубопроводів, стояків,  заміна дросельних діафрагм, елеваторів, теплолічильників тощо;
  • теплові навантаження місць загального користування;
  • розраховані теплові навантаження будинку;
  • технічні рішення з перерахунку та заміни внутрішньобудинкових систем газо- та електропостачання (залежно від типу нагрівачів)…

На думку тепловиків, кіровоградська влада, відмовивши у наданні поквартирних дозволів на перехід з централізованого опалення на автономне, не лобіює інтереси теплопостачальних підприємств, а беззаперечно виконує, як орган місцевого самоврядування, вимоги чинного законодавства щодо чіткого дотримання Порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання, норми якого затверджені Наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 22 листопада 2005 року за №4.

Отже, як ми бачимо, кіровоградці зовсім не були готові до того, що міська влада візьметься за наведення ладу і систематизацію процесу відключення від централізованих мереж опалення. Через це між чиновниками та містянами назріває серйозний конфлікт. Кіровоградцями керує логічне бажання економити на оплаті за тепло, встановивши автономне опалення з лічильниками. Але, про деталі та технічні особливості цього процесу ніхто не задумується. Дії міських посадовців попередніх років, які не особливо прагнули систематизувати процес віключення від ЦО, випрацювали у кіровоградців звичку, що на будь-яку заяву комісія дає згоду. Раніше, спочатку квартиру відрізали, ставили автономне опалення, а потім, заднім числом, міська комісія надавала дозвіл на вже встановлене автономне опалення. А теперішня влада, намагаючись упорядкувати цей процес, повернути його у правову площину, отримує нерозуміння і різноманітні звинувачення.

Чи зможуть теперішні кіровоградські чиновники хоча б розпочати процес наведення ладу у справі відключення від централізованих тепломереж, покаже час.


Comments:

5 відповідей до “Кіровоградська “автономна війна”: влада і тепловики відкидають звинувачення містян у змові”

  1. наведення лалу???..- не смешите…- Мосин по вказивке Райковича лобирует интересы Киноха., который желает получить субвенцию на модернизацию тепло сети…- вот Мосин и взялся за долю малую как бы наводить лад….- АГВ ВООБЩЕ МЕРИИ НЕ КАСАЕТСЯ…- это дело гор газа тепло сети и потребителей…

  2. и ещё …- даром дозвил взять нельзя…- а за деньги можно…- только вот суммы для каждого разные …- кто 150 уе заплатил..а некоторым за 500 уе придлагали дозвил сделать…- партия Регионов отдыхает в сравнении с теперешними лобистами и корупционерами…

  3. Шановний Мосін та представники юредичного супроводу міськвиконкому, а також теплопостачальних організацій.
    Хочу звернути Вашу увагу на слідуючі норми закона:
    Відповідно до ст.. 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Право приватної власності набувається у порядку передбаченому законом. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності.
    Право приватної власності є непорушним. Відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 03 жовтня 2007 року №1198 «Про затвердження Правил користування тепловою енергією» споживач має право вибирати теплопостачальну організацію, а також відмовитися від послуг теплопостачальної організації, про що попереджає письмово теплопостачальну організацію в строк, передбачений договором.
    Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, орган державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України.
    Відповідно до вимог ст. 42 Конституції України права споживачів захищає держава.
    Статтею 24 Закону України «Про теплопостачання» споживач теплової енергії має право на вибір одного або декількох джерел теплової енергії чи теплопостачальних організацій, якщо це можливо за існуючими технічними умовами.
    Конституцією та цивільним законодавством України передбачено право власника (у даному випадку споживача) вільно користуватися та розпоряджатися належним йому майном, і ніхто не може обмежуватися та розпоряджатися належним йому майном і ніхто не може обмежувати таке право, в тому числі право на вибір способу опалення власної квартири.

  4. Иришка, позвольте поинтересоваться источником этой информации:
    “и ещё …- даром дозвил взять нельзя…- а за деньги можно…- только вот суммы для каждого разные …- кто 150 уе заплатил..а некоторым за 500 уе придлагали дозвил сделать”?

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*