Пантаївка. Відповіді і… нові питання

Однією із найрезонансніших новин області учора стала інформація про те, що Олександрійська школа-інтернат І-ІІІ ступенів може закритися. Наказ про переведення дітей-сиріт в інші заклади для багатьох став «снігом на голову».

Олександрійське видання «Правдоруб» повідомило, що наказ про передачу її вихованців до трьох інших інтернатів області для керівництва школи і батьків стало справжньою несподіванкою.

«Учителі впевнені, що якщо сиріт заберуть, утримувати величезну будівлю і колектив заради 45 місцевих школярів ніхто не буде. До того ж, в селищі є своя школа № 16. Ймовірно, дітей переведуть туди, а інтернат попросту закриють, – так невтішно прогнозують в колективі», — зазначалося у статті.

Навіть з’явилися розмови, що кілька років тому на території школи знайшли радонові джерела. Не виключено, що хтось вирішив на всьому готовому зробити санаторій – є спальні корпуси, їдальня, кімнати відпочинку та актовий зал, тренажерна та спортивний зал, а під кабінети лікарів і процедурні якнайкраще підійдуть класні кімнати.

На сполох забила й обласна організація Вільної профспілки працівників науки і освіти.

Перша електронна звернулася із проханням прокоментувати ситуацію директора департаменту освіти й науки, молоді та спорту КОДА Ельзи Лещенко.

— Я хочу, щоб це питання розглядалося більш системно, — розповідає вона. — Перш за все, нагадаю, що є чинне розпорядження уряду ще 2007 року, в якому чітко сказано: інтернатні заклади для сиріт і дітей без батьківської опіки (не спеціальні, де виховуються діти із вадами) повинні поступово не просто реформуватися, а закриватися. Для того, щоб такі дітки переходили в сім’ї.

Так сталося, що в Олександрійській школі-інтернаті на сьогодні проведена велика робота з тим, щоб їх усиновлювали, брали під опіку чи в дитбудинки сімейного типу. Цим займається служба у справах дітей облдержадміністрації. Та і наше завдання полягає в тому, щоб таких дітей було менше. Коли я розпочинала працювати на цій посаді (2009 рік — ред.) в Пантаївській школі, наголошую на «школі», було приблизно 180 дітей сиріт і позбавлених батьківської опіки. Сьогодні там їх 51. Несиріт, тобто таких, які живуть у пантаївських родинах і навчаються там як у простій школі — 45. Приміщення ж розраховане на 400 учнів. На сьогодні із 20 одинадцятикласників двоє дітей-сиріт закінчують цей навчальний заклад, а в першому класі їх — нуль.

Тож, зауважує Ельза Володимирівна, постає питання раціональності використання. Адже на кожного вихиванця-сироту в цій школі придає по три вихователя. А Президент і Уряд поставили завдання (демонструє відповідні) оптимізувати витрати бюджетів, оскільки кошти, як бачимо, перевитрачаються.

З приводу поспішності директор департаменту відповідає, що розподіл учнів Пантаївської школи-інтернату відбудеться не до 20 жовтня, а не раніше завершення навчального процесу — 1 червня 2014 року.

— А як же обласна програма реформування інтернат них закладів, відповідно до якої в Пантаївці на базі згаданій школи мала б з’явитися школа спортивного профілю і на це в програмі передбачене фінансування?

— Передбаченого фінансування немає. Питання «Чому?» — не до мене. Також виявилася проблема із кадрами… Тому зараз питання про створення там профільної школи не актуальне.

За словами Ельзи Лещенко, обласна програма реформування інтернатів буде коригуватися відповідно до останніх рішень.

Що буде зі школою після «виселення» сиріт і дітей позбавлених батьківського піклування?

Зараз триває обговорення, зазначає посадовець. Є кілька пропозицій. Одна із них така. У селищі є ще одна школа, не інтернат, в якій навчаються трішки більше 180 учнів. І її матеріальна база гірша від інтернатівської. Є ідея об’єднати учнівські й педагогічні колективи під дахом нинішньої школи-інтернату і передати її у відання Олександрійської міськради (Пантаївка адміністративно належить їй). Тобто, створити на її базі простий загальноосвітній заклад. Плюс – таким чином вдасться зберегти частину педколективу. Хоча не всіх. Зокрема, скорочення торкнеться пенсіонерів. Поки що це – предмет обговорення. Остаточне рішення прийматимуть міністерство, керівництво ОДА та депутати облради.

— Тепер із приводу того, що для директора Олександрійської школи-інтернату І-ІІІ ступенів ці зміни стали несподіванкою, — додає Ельза Володимирівна. — Мені важко пояснити, чому вона не в курсі положень державної політики у цій сфері… Напевно, у цьому є і моя провина. У тому, що не донесла належним чином.

Прокоментувала резонансну подію і депутат обласної ради, член її постійної комісії з питань освіти, науки, культури, туризму, спорту у справах сім’ї та молодіжної політики Ірина Малик.

— Викликає подив, чому депутатам нічого не повідомили про таке рішення, — зазначає депутат. — Засідання комісії з питань освіти відбулося 4 жовтня. Був представник освітнього департаменту. Жодного слова про переведення дітей з інтернатів не прозвучало. На мою думку, до цього питання необхідно підійти виважено – по-перше, ні в якому разі не зривати дітей в холод, під час навчального процесу. По-друге, обов’язково обговорити це питання з освітянами, профільними профспілками, громадськими організаціями. Особисто мене завжди дуже насторожує, коли чиновники нашвидку приймають рішення, а потім їх відміняють.

Ігор Крушеніцький, Перша електронна газета  

Поширити:

Залишити коментар:

коментар