Важливо

Система дає збої: як нові кропивницькі автобуси порушують графіки руху

Дмитро Васильєв
Громадський транспорт, житлово-комунальне господарство, торговельні кіоски, інфраструктура міста, державні закупівлі, спорт, місцева політика, - це перелік тем, на які я, як журналіст, звертаю особливу увагу. Але цей перелік не є вичерпним! Для мене важливо усе, що хвилює наших читачів і потребує висвітлення.
Контакт: Facebook Telegram

У Кропивницькому водії комунальних автобусів, які курсують на 7-ми маршрутах міста, все частіше порушують графіки відправлень з кінцевих зупинок. Через дії деяких кермувальників муніципальний транспорт, який повинен курсувати за чітким розкладом, час від часу розчаровує містян. Відповідно, підприємство “Електротранс” втрачає “платних” пасажирів, які й так на вагу золота у комунальному транспорті.

Зокрема, у спільноті “Громадський контроль пасажирського транспорту Кропивницького” у соцмережі Facebook кропивничани повідомили про декілька фактів порушень графіків курсування на автобусних маршрутах №103 та 116. Завдяки наявності GPS-трекерів у салонах автобусів ці випадки, на жаль, знайшли своє підтвердження.

Автобус №103. Захотів і поїхав…

6 грудня кропивничанин Сергій Пономаренко, як завжди, прямував увечері на кінцеву зупинку 103-го автобуса, щоб доїхати на Кущівку. Саме цим автобусом чоловік їздить на роботу двічі на день – зранку від вул. Генерала Кульчицького до вул. Кільцевої, а ввечері – у зворотньому напрямку.

Але того вечора з ним стався прикрий випадок – автобус поїхав раніше визначеного часу і Сергію довелося діставатися додому шляхом “маршрутка-автобус №123-пішки”.

Про цей випадок чоловік написав у спільноті “Громадський контроль пасажирського транспорту Кропивницького”, а згодом – детально розповів Першій електронній газеті.

“Загалом ця ситуація, на мою думку, показує “розслабленість” водіїв і відсутність контролю за ними, – говорить Сергій Пономаренко. – Я підходив на кінцеву зупинку на вул. Кільцевій приблизно о 19:06 і побачив, що автобус зупинився на відстій. Коли мені залишалося до зупинки 10-15 метрів, автобус почав рушати. Я намагався наздогнати його під час розвороту на кільці, і добіг до середніх дверей. Автобус якраз призупинився бо мав виїжджати на дорогу. Я постукав у двері і вигукнув “Пустіть!”. Кондуктор побачила мене, але водій, постоявши мить, продовжив рух. Я й далі побіг за ним, подумав, що водій завершить маневр виїзду на дорогу, і підбере мене. Але він поїхав далі”.

автобус №103 на кінцевій зупинці на вул. Кільцева / © Громадський контроль пасажирського транспорту Кропивницького

За словами Сергія, він доїхав до центру на 134-й маршрутці, і побачив, що на зупинці Центральний ринок одночасно стоять 3 автобуси – 103-й, 118-й і 123-й. Як тільки чоловік добіг до злощасного 103-го автобуса, який стояв посередині, перед ним закрилися двері й автобус рушив. Тоді Сергій сів у 123 автобус і доїхав до повороту в бік онкодиспансеру. Звідти – пішки йшов додому.

“На вул. Генерала Кульчицького, на кінцевій зупинці, я побачив цей автобус і підійшов до водія, – продовжив розповідь Сергій Пономаренко. – Мене цікавило, чому він виїхав раніше графіку. Водій мені почав хамити: “Хто ти такий?! Чому я перед тобою маю виправдовуватися?!”. Зрештою він заявив, що порушив графік, бо йому так захотілося, і ніхто йому не указ”.

скріншот допису Сергія Пономаренка

Не зважаючи на агресивну реакцію водія, за словами Сергія, йому вдалося знайти з ним спільну мову. Пасажир і кермувальник розійшлися, домовившись, що подібних випадків більше не буде.

Проте це не врятувало водія автобуса від відповідальності за порушення розкладу руху. Начальник служби експлуатації КП “Електротранс” Павло Діхтяренко повідомив Першій електронній газеті, що його буде депремійовано.

“Того дня він мав відправитися о 19:10. У програмі, яка фіксує рух автобусів за сигналами GPS-трекерів, зафіксовано час відправлення автобуса – 19:07. У водія вже взято пояснення, за це порушення з нього буде знято певний відсоток премії”, – розповів начальник служби експлуатації КП “Електротранс”.

Сергій Пономаренко зазначив, що, не зважаючи на труднощі, які йому спричинив водій автобуса, у нього не було мети позбавляти людину грошей.

“Але, на жаль, так виходить, що це єдина можливість донести до водія, що так робити не можна. Цей випадок має стати показовим для інших водіїв”, – переконаний кропивничанин.

Проте, судячи з відгуків містян, ніяких висновків водії автобусів КП “Електротранс” не зробили.

Зокрема, сьогодні, 15 грудня, у спільноті “Громадський контроль пасажирського транспорту Кропивницького” кропивничанка Юлія Іщенко обурилася, що водії автобусів №103 не завжди стають на зупинках і не дотримуються графіку руху:

“Кожного вечора стою на зупинці  на вулиці І. Франка (в напрямку центру) і не кожен раз автобус зупиняється на цій зупинці… Про графік окреме питання. Їдуть то раніше, то набагато пізніше”, – написала вона.

скріншот допису

Автобус №116. Графік?! Ні, не чув!

Подібний випадок із порушенням графіку також стався у середу, 13 грудня, на автобусному маршруті №116. Водій відправився з кінцевої зупинки на селищі Молодіжному значно раніше визначеного часу.

Про це у спільноті “Громадський контроль пасажирського транспорту Кропивницького” повідомив кропивничанин Владислав Струмінський.

“Щойно зібрався їхати з селища Молодіжного на автобусі №116, бортовий номер А17, який відправляється о 20:40. Прийшов на кінцеву о 20:33, а автобуса вже і близько не було. Зайшов на Easy Way, там показує, що він уже за 1,5 км від мене. Диспетчер нічого не змогла пояснити. Як вона там контролює їх відправку і рух за графіком, нікому не зрозуміло”, – написав він.

скріншот допису

Як розповіли Першій електронній газеті представник Системи пошуку маршрутів громадського транспорту “Easy Way” Єгор Чабанюк, цей автобус взагалі відправився аж на 12 хв раніше визначеного часу – о 20:28. Інформацію підтвердив і начальник служби експлуатації КП “Електротранс” Павло Діхтяренко

“Є факт – о 20:28 автобус поїхав з кінцевої, і, доїхавши до магазину Джерельний, стояв там 16 хв. Будуть водійські збори, я буду відбирати у нього пояснення”, – запевнив Павло Діхтяренко.

автобус №116 на вул. Велика Перспективна / © Громадський контроль пасажирського транспорту Кропивницького
Отже, як показують реалії, водії комунального підприємства не роблять висновків із помилок своїх колег. Не дають результатів навіть фінансові стягнення. Можливо водії, багато з яких сіли за кермо великогабариних МАЗів після маршруток, не можуть позбутися звичок, які набули там?.. Але це лише суб'єктивні здогадки.

Сьогодні на КП “Електротранс” мали відбутися збори водіїв, і, за словами Павла Діхтяренка, він планував провести з ними серйозну розмову щодо питань дотримання графіків. Чи вдалося “достукатися” до них, стане відомо у найближчому майбутньому.

Поширити:

Залишити коментар:

коментар

Будьте першим, що прокоментував

Залишити коментар

Адреса вашої електронної пошти не буде опублікована.


*