Тендерна мафія Маловисківщини: хтось відмиває гроші на вугіллі?

Журналістка
Світлана Листюк
Журналістка

Відділ освіти Маловисківської райдержадміністрації Кіровоградської області 14 жовтня 2014 уклав угоду з ТОВ «Вугільна компанія Центр» на поставку вугілля на 2742 000,00 гривень. Замовлено вугілля марок АМ (13-25) – 837 т., АК (50-100) – 315 т. Вологість, зольність, калорійність та інші характеристики вугілля в тендерній документації не вказані.

Утім, по даному тендеру інформація на сайті Вісника державних закупівель фактично відсутня. Чи то тендерний комітет замовника так халатно поставився до оприлюднення тендерної документації конкурсу, чи то зробив це спеціально, судіть самі, пише сайт «Верховенство права».

Протокол про розкриття цінових пропозицій був розміщений на сайті Вісника державних закупівель в незаповненому вигляді. Тобто, з’ясувати, хто саме з учасників брав участь у конкурсних торгах і які цінові пропозиції були запропоновані замовнику, виявилося не можливим.

Крім того, всупереч вимогам Закону України «Про здійснення державних закупівель» на сайті «ВГС» замовником досі не оприлюднений протокол про відхилення пропозицій конкурсних торгів, а тому залишається незрозумілим, чому саме ТОВ «Вугільна компанія Центр» була допущена до участі в конкурсних торгах, а пропозиції інших учасників відхилені.

Так само варто відзначити, що переможець тендеру «Вугільна компанія Центр» була заснована 31 липня 2014 року в Кіровограді Юрієм Коваленко та Ольгою Майданик. Тоді, як оголошення про початок тендеру опубліковано 9 липня 2014.

Враховуючи те, що не оприлюднення повної тендерної документації на офіційному інформаційному бюлетені «Вісник державних закупівель» є грубим порушенням закону «Про здійснення державних закупівель» громадська організація «Верховенство права» звернулась до компетентних органів для притягнення винних осіб до адміністративної відповідальності.

“Начальнику Держфінінспекції у Кіровоградській області
Солтисюку Олегу Йосифатовичу
25006, м. Кіровоград, вул. Дворцова, 64/53

Начальнику УМВС України у Кіровоградській області
Вітюку Анатолію Івановичу
25006, м. Кіровоград, вул. В. Чміленка, 41

17.03.2015 р.
 № 75/03-15

ЗАЯВА  

про порушення законодавства в сфері державних закупівель

По інформації, яка розміщена на офіційному інформаційному бюлетні «Вісник державних закупівель», громадській організації «Верховенство права» стало відомо, що Відділ освіти Маловисківської районної державної адміністрації (Кіровоградська обл., м. Мала Виска, вул. Жовтнева, 49/2) 14.10.2014 р. за результатами тендеру уклало угоду з ТОВ «Вугільна компанія Центр» на постачання 1152 т. вугілля марки АМ та АК. Вартість угоди скала 2 742 000,00 грн.

Номер оголошення про проведення процедури закупівлі № 209084, ВДЗ № 97(840) від 09.12.2013 р. Джерелом фінансування закупівлі є кошти місцевого бюджету.

Це фактично уся інформація, яка відома про зазначений конкурс, оскільки тендерний комітет замовника спромігся оприлюднити на офіційному інформаційному бюлетні «ВДЗ» не заповнений протокол протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів від 08.01.2014 р. Внаслідок чого залишається таємницею, хто саме із учасників приймав участь у конкурсних торгах та які цінові пропозиції були запропоновані замовнику.

Крім того, всупереч вимогам Закону України «Про здійснення державних закупівель» на сайті «ВДЗ» замовником досі не опрелюднено протоколу про відхилення пропозицій конкурсних торгів, а тому залишається не зрозумілим, чому саме ТОВ «Вугільна компанія Центр» було допущено до участі у конкурсних торгах, а пропозиції інших учасників відхилено.

Аналізуючи Звіт про результати проведення процедури відкритих торгів № 4 від 21.10.2014 р. стає зрозумілим, що в конкурсних торгах приймало участь загалом 4 компанії і лише дві з них були допущені до участі у торгах, це переможець ТОВ «Вугільна компанія Центр» та єдиний конкурент ТОВ «Артмаркет». Про двох інших учасників і їх цінових пропозицій інформація в звіті відсутня.

Вважаємо, що не оприлюднення повної тендерної документації на офіційному інформаційному бюлетні «Вісник державних закупівель» є грубим порушенням законодавства про державні закупівлі.

Згідно ч. 1 ст. 43 ЗУ «Про здійснення державних закупівель» за порушення вимог, установлених цим законом та нормативно-правовими актами, розробленими відповідно до цього закону, члени комітету з конкурсних торгів замовника несуть відповідальність згідно із законами України.

Слід зазначити, що за порушення законодавства про державні закупівлі встановлена адміністративна відповідальність.

Так за ст. 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти без застосування визначених законом процедур; застосування процедур закупівлі з порушенням законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, в тому числі оформлення документації конкурсних торгів з порушенням законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, оцінка пропозицій конкурсних торгів не за критеріями та методикою оцінки для визначення найкращої пропозиції конкурсних торгів, що міститься у документації конкурсних торгів, укладення з учасником, що став переможцем торгів, договору про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти за цінами і обсягами, які не відповідають вимогам документації конкурсних торгів; не оприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти відповідно до вимог законодавства, неподання в установленому порядку звіту про результати здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг, відображення недостовірних відомостей у звіті про результати здійснення зазначеної процедури; не проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель відповідно до вимог закону; ненадання інформації, документів та матеріалів у випадках, передбачених законом – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від семисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а це від 11 900 до 17 000 гривень.

Згідно ст. 5 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» органи прокуратури України, спеціальні підрозділи Міністерства внутрішніх справ України та Служби безпеки України здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції в межах повноважень, визначених конституцією України.

Порушення законодавства про бюджетну систему України – використання бюджетних коштів всупереч їх цільовому призначенню або недотримання порядку проведення операцій з бюджетними коштами, як це встановлено чинним бюджетним законодавством, заподіює значних збитків державі та українському народу.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 5 ЗУ «Про засади запобігання і протидії корупції», п.п. 4, 6 Положення про державну фінансову інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 23.04.2011 № 499/2011,

ПРОСИМО:
Провести перевірку щодо додержання Відділом освіти Маловисківської районної державної адміністрації Закону України «Про здійснення державних закупівель» під час проведення тендерних процедур та у випадку наявності порушень притягнути винних осіб до відповідальності.

Голова правління ГО «Верховенство права» В.М. Букач”

Поширити:

Залишити коментар:

коментар