Анатолій Голованов: «Автобусний парк 13527» може зупинитися

Журналістка
Світлана Листюк
Журналістка

Транспортники Кіровограда продовжують потерпати від невідповідності розмірів тарифів реальним затратам на пасажироперевезення. Про це заявили під час прес-конференції керівники ПАТ «Автобусний парк 13527» Анатолія Голованов (15 маршрутів) та ПП «Олікс» Дмитро Вінницький (8 маршрутів). Ці, начебто конкуренти, обопільно вважають за правильне, щоб тариф на перевезення автотранспортом складав принаймні 3 грн.

Більше того, Анатолій Голованов заявив, що навіть за такого тарифу підприємство фактично перетворюється в банкрота, бо є ще кілька чинників, які впливають на його працездатність. Один із них – хронічне недофінансування з міського бюджету. Мова про субсидії на перевезення льотних категорій пасажирів. Обидва керівники – прибічники так званої «монетаризації» субсидій. Це коли держава надаватиме допомогу на поїздки пільговим категоріями пасажирів адресно. Кожному пільговику. Тоді сформуються стабільні реальні пасажиропотоки. Але це, швидше за все, лише мрії. Адже на адресну допомогу в Україні може розраховувати мало не третина її жителів. І така ноша бюджету не під силу.

«Коефіцієнт співвідношення «платних» і пільгових пасажирів – 1до 6, або навіть 1 до 7», – запевняє керівник АТП 13527. Іншими словами, якщо «в автобусі їде 60 пасажирів, то лише 10 платять за проїзд». Отже підприємство спонсорує решту. Чому? Бо, за словами Голованова, бюджетна компенсація, згідно підписаних договорів, складає лише трохи більше 5 з половиною мільйонів грн. Заплановано дати (але не факт, що дадуть – А.Г.) – 7,7 млн. грн. А фактичні затрати підприємства на рік таких пасажироперевезень – 12 млн. грн.

І, на решті, третій чинник – в місто «повернулася» сила-силенна мікроавтобусів. За годину центром міста їх проїжджає 400 – 420. Це непомірна конкуренція, здолати яку АТП 13527 не під силу. А надалі їх кількість збільшуватиметься ще – прогнозує А. Голованов. Невдовзі місто запрудять маломісткі «Дельфіни». Тож вести мову про якесь дотримання графіків руху, зменшення інтервалів руху «зелених» автобусів, чи збільшення робочого дня не зовсім адекватно. Сьогодні мова про повну зупинку підприємства – наголосив керівник АТП.

На прес-конференцію крім журналістів завітали дві пасажирки, яких ситуація на дорогах Кіровограда просто обурює. Зокрема, жителька селища Молодіжне Тетяна Курбатова, на території якого немає школи, дитсадка, лікарні тощо, розповіла, що виїхати та вчасно дістатися до роботи, або до школи, просто не реально. Інтервал між маршрутами складає 45 хвилин. Дітлахи потерпають від того, що доїхати до навчального закладу й назад або вчасно не можливо, або не можливо взагалі. Що й говорити про позакласне та позашкільне виховання. Але ж і встановлених інтервалів не завжди дотримуються. Автобусів просто немає годинами. Не все гаразд і з вирішенням долі маршруту №6. Погана перспектива в ще недавно показового маршруту АТП на селище Нове. Люди доведені до відчаю і готові розпочинати акції протесту. Зокрема – перекриття доріг.

Тим часом керівник АТП переконаний – вирішення всіх цих проблем в руках міської влади. Для прикладу Анатолій Голованов наводить сусідній обласний центр місто Вінниця. Там маломісткі мікроавтобуси здійснюють підвезення пасажирів лише з другорядних вулиць та з околиць. В основному пасажирів міста перевозять великі автобуси, інтервали руху яких – кілька хвилин. І заповнені вони належним чином. Тож і тарифи відповідні, і стан справ таких підприємствах на належному рівні. Наступне – стан розрахунків за пільгових пасажирів Кіровограда постійно погіршується. І підприємство вже не може нести таку ношу.

Почути щось гарне з приводу вже сумнозвісної транспортної реформи під час прес-конференції не вдалося.

Ще одна не зовсім гарна новина, повідомлена директором «Єлисаветградської транспортної компанії» Валерієм Гросулом. У владних коридорах озвучена ідея перекидання в бюджеті грошей зі статті фінансування комплексної програми розвитку електротранспорту на статтю підтримки учасників АТО. «У цьому випадку, – запевняє керівник «ЄТК», – електротранспорт Кіровограда теж може зупинитися».

Отже чекати покращення ситуації з перевезенням пасажирів в обласному центрі просто не реально. А якщо реально, то про це, врешті-решт, мають договоритися, а потім озвучити громадянам перевізники міста разом із міською владою. Люди чекають.

Петро МЕЛЬНИК для Першої електронної газети.

Поширити:

Залишити коментар:

коментар