За двері кропивницького ЦНАПу бюрократію не пускають

Нещодавно журналіст «Нової газети» став свідком, коли в кропивницькому ЦНАПі іноземець намагався знятися з реєстрації місця проживання. Йому не довелося стояти в черзі, до потрібного спеціаліста теж потрапив без проблем – за талончиком. Але яким розчарованим був Ніколас, коли йому пояснили (навіть англійською!), що для цього треба виписатися з бази даних в управлінні держміграційної служби, виписатися з ЖЕКу, проплатити в банку мито 13 гривень (при чому комісія становить 10 грн), зробити ксерокс і заново повернутися в міграційну службу. Нік був розгублений: відвідування цих установ і вистоювання в черзі зайняло б у нього півдня. Він не розумів, чому й досі не існує механізму, який би зекономив ресурси і головне – час відвідувачів.

«Ця бюрократія мене дуже засмутила» – сказав він.

Між тим в інформаційному просторі Кропивницького раз по раз з’являється інформація про удосконалення роботи міського Центру надання адміністративних послуг. Остання за часом новина стосувалася того, що цього року ЦНАП планує розширити список послуг. Зокрема з 20 лютого тут надаються послуги Пенсійного фонду (призначення та перерахунок пенсій), також проводять консультації з питань реєстрації та перереєстрації транспортних засобів, зняття з обліку транспортних засобів, прийняття іспитів, здійснення видачі і обміну посвідчень водія, свідоцтв про підготовку уповноважених по безпеці перевезень небезпечних вантажів і внесення інформації до Єдиного державного реєстру МВС.

За словами керівника міського ЦНАПУ Антона Шевченка, такі консультаційні послуги надаватимуть до прийняття кабміном постанови щодо надання їх послуг саме через ЦНАП.

«Ми працюємо на випередження» − з гордістю каже начальник управління адміністративних послуг Кіровоградської міської ради, між тим зазначаючи, що якби механізми роботи ЦНАПів були законодавчо врегульовані, то працювалося б легше.

Кропивницький Центр надання адміністративних послуг почавши свою роботу у 2012 році, постійно розвивається і поповнює перелік послуг, які надаються в його стінах. Наприклад, зараз у ЦНАПі працюють над упровадженням нового сервісу − надання довідок про несудимість. Відповідні листи вже направили до управління поліції та ОДА. Згодом у ЦНАПі планують реєструвати шлюб і навіть видавати паспорти. Проте для паспортів, зокрема біометричних, потрібне спеціальне обладнання для видачі біометричних документів, кошти на яке проситимуть у депутатів міськради.

До речі, те, чого так бракувало Ніколасу (зняття з реєстрації за кілька хвилин), планують втілити цьогоріч – для цього треба підключити відділ реєстрації місця проживання особи до єдиного демографічного реєстру України. На це в бюджеті передбачено 200 тис. грн.

У 2017 році ЦНАП устиг прийняти майже 15 з половиною тисяч відвідувачів і зареєструвати понад сім тисяч заяв. (Для порівняння – всього за перший рік роботи ЦНАПу прийнято 32899 заяв та 60175 відвідувачів).

І сам Центрі і його сайт достатньо структуровані, щоб не загубитися і знайти те, що потрібно. Тут вказаний перелік адміністративних послуг, подано список документів дозвільного характеру, є розділи «Відділ державної реєстрації (Реєстрація бізнесу)», «Відділ державної реєстрації речових прав на нерухоме майно», «Відділ реєстрації місця проживання осіб».

Окремо діє розділ «Адміністративні послуги через інтернет». Тут можна замовити витяг із Державного земельного кадастру, Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Також на сайті ЦНАПу можна скачати необхідні бланки заяв та довіреності, надати свої пропозиції і залишити відгуки про роботу Центру.

Головне завдання ЦНАПу на 2017 рік − упровадження електронного документообігу у міській раді. Програмний комплекс вже є і готовий до роботи.

− Основним завданням є і подальше спрощення процедур надання адмінпослуг. Окрім цього, плануємо надавати більше послуг через Інтернет. Моє завдання − щоб усі працювали по стандартах і за чітким алгоритмом, − розповідає Антон Шевченко.

Нині у Кропивницькому ЦНАПі можна отримати послуги таких відомств

  • Архівний відділ
  • Відділ державної реєстрації друкованих ЗМІ та громадських формувань управління держреєстрації обласного управління юстиції
  • Відділ ведення обліку житла
  • Відділ державної реєстрації речових прав на нерухоме майно
  • Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців
  • Відділ реєстрації місця проживання осіб
  • Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області
  • Головне управління житлово-комунального господарства
  • Загальний відділ
  • Міжвідомча комісія з влаштування індивідуального опалення в квартирах багатоповерхових житлових будинків
  • Спеціалізована інспекція
  • Управління апарату Кіровоградської міської ради
  • Управління земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища
  • Управління містобудування та архітектури
  • Управління по сприянню розвитку торгівлі та побутового обслуговування населення

У 2012 р. прийнято 32899 заяв та 60175 відвідувачів

 2013р. − 39836 заяв та 71533 відвідувачі

2014 р. − 44944 заяви та 75473 відвідувачі

2015 р. − 61851 заява та 75086 відвідувачів

2016 р. − 63759 заяв та 111393 відвідувачі

Графік роботи ЦНАПу:

(0522) 22-86-39

Понеділок – четвер

3 8:00 до 17:00

у п’ятницю з 8:00 до 16:00

у суботу з 8:00 до 15:00

ЦНАП по-європейськи

Аналітики Інформаційної кампанії «Сильніші разом!» проаналізувавши досвід надання адміністративних послуг у кількох європейських країнах, зробили висновки, що як такого централізованого стандарту, який би брали за основу в країнах ЄС, немає.

Наприклад, у Німеччині система Центрів надання адміністративних послуг існує вже не перший рік. Тут перелік послуг не стандартизований і залежить від величини населеного пункту, але типовий – у «центрах для громадян» можна прописатися, зареєструвати авто, отримати різного роду довідки. Частину питань можна вирішити он-лайн, адже багато відомств мають активні інтернет-сторінки. Мало того, для окремих послуг взагалі не потрібне «живе» спілкування.

Подібно функціонують ЦНАПи і в Швейцарії – там більшість документів можна замовити онлайн (середня ціна довідки – 30 франків – 800 грн? ), а всі сервіси, які надають ці послуги, підпорядковуються міській раді.

У Польщі більшість послуг надається в місцевих органах влади, аналогічних нашим райдержадміністраціям або райвиконкомам. Туди йдуть, щоб прописатись, зробити закордонний паспорт, зареєструвати авто. Тут є можливість зарезервувати час для прийому.

«Єдине вікно» новинка в Угорщині. Її там запровадили в 2011-2013 рр. у рамках адміністративної реформи. Список послуг, які можна отримати в угорському «єдиному вікні», величезний. Тут угорці оформлюють шлюби, розлучаються, реєструються за місцем проживання, вирішують питання громадянства. Тут шукають роботу і допомогу по безробіттю, отримують соціальні виплати і субсидії. У переліку послуг, які надаються «єдиним вікном», є навіть пункт «реєстрація кіз і овець».

Такі центри діють у кожній базовій адміністративно-територіальній одиниці. На відміну від Німеччини та Польщі, в Угорщині вся система є централізованою, а отже, список послуг уніфікований.

Як бачимо, сам факт централізованого надання адміністративних послуг у країнах ЄС не сприймається за суперпослугу – це звичайна практика, до якої звикли європейці. В Україні ж поки що і Кропивницькому зокрема, ходити по державних інстанціях зручно лише в окремих поодиноких випадках.

Поширити:

Залишити коментар:

коментар