Важливо

Кропивницькі школярі 1-4 класів не отримуватимуть домашнє завдання на вихідні та свята

Із 1 вересня цього року знання школярів початкових класів будуть оцінюватися за новою, більш демократичною, системою. У Кропивницькому вже готуються до впровадження такої реформи.

Відтепер школярі 1-4 класів не будуть отримувати домашні завдання на вихідні та свята. Відмінено стандарт для підписання зошиту, а єдина вимога стосовно каліграфії – охайність та розбірливість почерку. Крім того, можна буде користуватись не кульковою ручкою, а простим олівцем, а виправлення робити гумкою або ж закресленням. Такі правки на оцінку не впливамуть.

Знання учнів 1 класу не оцінюються зовсім, а 2-го – на розсуд школи. Разом з тим, до переліку предметів “без оцінки” додано ще два: «Трудове навчання» та «Я у світі».

Відтепер оцінювання – це конфіденційна інформація, яка стосується лише вчителя, дитини та її батьків, тобто навчальні досягнення учнів не мають озвучуватися на батьківських зборах чи вивішуватися публічно у вигляді різноманітних рейтингів.

Як розповіла Першій електронній начальник управління освіти міськради Кропивницького, в обласному центрі вже готуються до введення нової системи оцінювання знань школярів 1-4 класів. Управління виконує наказом МОН №1009 від 19 серпня. Наразі вже було проведено бесіди, семінари та вебінари на тему нової структури оцінювання школярів. І уже з 1 вересня 2016 року у школах Кропивницького система вступить в дію.

Читайте також:

Освітня карта Кропивницького: інформація про всі навчальні заклади міста тепер зібрана на одній платформі

Про деталі нової системи оцінювання знань школярів 1-4 класів розповідає Оsvita.ua.

Орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів та методичні рекомендації до оновлених програм початкової школи стали більш демократичними.

Як повідомляє прес-служба Міністерства освіти і науки, нововведення мають застосовуватись в школах вже з 1 вересня.

Відтепер оцінювання – це конфіденційна інформація, яка стосується лише вчителя, дитини та її батьків, тобто навчальні досягнення учнів не мають озвучуватися на батьківських зборах чи вивішуватися публічно у вигляді різноманітних рейтингів.

Також знято оцінювання каліграфії, вимоги до якої були занадто деталізовані в попередній редакції документу, залишено лише вимогу, що письмо має бути охайним та розбірливим. Також учням не будуть знижувати оцінки за «неправильний» відступ кількості клітинок та рядків.

Вилучено вимоги та критерії щодо підписання зошитів та щомісячну оцінку за ведення зошитів – МОН відмовилося від радянської традиції регламентації настільки дрібних питань.

«Вчитель має навчити дітей культурі письма і правилам оформлення робіт, але кількість клітинок і форму підписання зошитів не повинно регламентувати Міністерство освіти і науки», – говорить головний спеціаліст департаменту загальної середньої освіти МОН Алевтина Лотоцька.

Домашні завдання не повинні задавати на вихідні, святкові та канікулярні дні (канікули), а  їх обсяг віднині обмежено. Так, в перших класах домашніх завдань  не повинно бути зовсім, в 2 класі – не більше, ніж дитина може виконати самостійно за 45 хвилин, в 3 класі – за 1 годину 10 хвилин, в 4 класі – за 1 годину 30 хвилин.

В методичних рекомендаціях наголошено на неприпустимості перевантаження учнів завданнями, які містяться у додаткових посібниках, зошитах з друкованою основою тощо.

Нагадується, що оцінювання в 1 класі немає, а 2 клас також може не оцінюватися за рішенням педагогічної ради школи.

До предметів, що не оцінюються за бальною системою протягом всієї початкової школи, додано «Трудове навчання» та «Я у світі». Тобто, загалом за бальною системою в 1-4 класах не оцінюються «Інформатика», «Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», інтегрований курс «Мистецтво», «Основи здоров’я», «Фізична культура», «Я у світі» та «Трудове навчання».

Для того, щоб полегшити вчителям роботу за новими програмами, в методичних рекомендаціях детально розписано методичні підходи, які можна використовувати для навчання, показано приклади інтерактивної роботи та компетентнісно-орієнтованих завдань.

Щоб понизити психологічне напруження у першокласників, за рішенням учителя, до сформування навички письма рекомендується користуватись простим олівцем. На розсуд учителя допускається виправлення або гумкою, або закресленням. При цьому наявність охайних виправлень, здійснених самою дитиною, не впливає на зниження балу за роботу, а час і етап переходу на кулькову ручку визначає сам учитель, індивідуально для кожної дитини.

Вчителям також не рекомендують користуватися червоною ручкою при перевірці письмових робіт в адаптаційному періоді (1 клас). Колір ручки для виставлення оцінок в зошитах і щоденниках вчитель може вибирати самостійно.

З ключовими тезами нових орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів та методичних рекомендацій до оновлених програм початкової школи можна ознайомитись за посиланням.


Comments:

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*