КНТУ виграв європейський грант на 8 тис. долларів

Кіровоградський машинобудівний коледж Кіровоградського національного технічного університету взяв участь у конкурсі міжнародного фонду Джина Хааса, засновника всесвітньовідомої верстатобудівної компанії HAAS Automation, та отримав грант $8000. Кошти буде спрямовано на придбання сучасного навчального обладнання та виплату стипендії талановитим студентам машинобудівних спеціальностей. Про це повідомляє сайт КНТУ.

Навесні 2012 року у машинобудівному коледжі КНТУ було відкрито надсучасні лабораторію «Програмування верстатів з числовим програмним управлінням», обладнання якої: стійки верстатів з ЧПУ та комп’ютерну техніку, – навчальному закладу передали машинобудівні підприємства Кіровограда «Гідросила ГРУП», «Ельворті ГРУП» та європейське відділення північноамериканської компанії HAAS Automation, яка спеціалізується на виробництві верстатів з ЧПУ, обробних центрів тощо. Після того Кіровоградський машинобудівний коледж Кіровоградського національного технічного університету стає офіційним освітнім партнером фірми HAAS.

Фонд Джина Хааса (Gene Haas Foundation) щорічно проводить конкурс на отримання грантів серед європейських партерів верстатобудівної компанії HAAS Automation. Цієї осені машинобудівний коледж КНТУ вперше взяв участь в такому конкурсі і з першої спроби отримав суттєвий грант! Усього було 89 претендентів з усіх країн Європи. 61 навчальний заклад отримав гранти різної величини, від декількох сотень доларів США до $17,5 тисяч.

«Ми маємо дуже непоганий показник, як для новачка, – вважає директор Кіровоградського машинобудівного коледжу КНТУ Микола Сторожук. – Для порівняння: минулого року один з провідних столичних інженерних ВНЗ отримав грант у декілька разів менше…

Цей грант – цільовий. Він надається навчальним закладам, які знаходяться в системі компанії HAAS з підготовки фахівців для роботи на верстах ЧПУ. В нашому коледжі вибудувана система підготовки технологів, інструментальників, операторів верстатів ЧПУ. Ми не тільки навчаємо своїх студентів, а ще й проводимо курси перепідготовки та підвищення кваліфікації для співробітників машинобудівних підприємств Кіровограда. Лабораторія коледжу «Програмування верстатів з числовим програмним управлінням» працює щодня з ранку до вечора. Наші викладачі цих напрямків регулярно проходять стажування на підприємствах, деякі з них прийшли до нас на роботу з виробництва, тому, напевне, кращих викладачів-фахівців на сьогодні на Кіровоградщині немає.

Компанію HAAS Automation, як виробника верстатів з числовим програмним управлінням, цікавить популяризація професії машинобудівника. Джин Хаас, засновник та власник компанії, через власний фонд реалізує програми з підтримки студентів технічних спеціальностей та машинобудівних навчальних закладів. Кошти грантів Фонду Джина Хааса має бути спрямовано на виплати стипендій, придбання підручників, робочого одягу, дрібного інструменту, невеликого обладнання. Крім цього, ми маємо вести профорієнтаційну роботу: розказувати молоді, їхнім батькам про перспективи та важливість машинобудівного напрямку».

Як повідомив директор машинобудівного коледжу КНТУ, колектив навчального закладу вирішив витратити більше половини суми гранту на придбання 3D-принтера і 3D-сканера, які будуть використані у навчальному процесі.

«Організатори конкурсу не обмежують нас за статтями витрат в межах визначених напрямів гранту, – розповідає Микола Сторожук. – Ми вирішили інвестувати кошти в навчальний процес. Значна частина гранту піде на придбання 3D-обладнання, яке буде використане при викладанні предметів, де студенти вивчають САПР, 3D-моделювання.

В нашому коледжі працює 12 сертифікованих викладачів з 3D-моделювання, взагалі, я вважаю, сьогодні ми є лідерами освіти в області в опануванні 3D-технологій в навчальний процес. У нас в коледжі нарисна геометрія та інженерна графіка викладаються з поєднанням нових і класичних технологій. Студенти усіх технічних спеціальностей вивчають 3D-моделювання. Наші студенти показують гарний рівень підготовки з CAD/CAM систем, посідають призові місця на міжнародних конкурсах з 3D-моделювання. Наприклад, цього року чотири випускники коледжу отримали інженерні посади на одному з флагманів машинобудування України ПАТ «Мотор Січ» в Запоріжжі. Їх запросили туди на роботу, а це показник високого рівня якості навчання в нашому коледжі. Наявність 3D-принтера і 3D-сканера стане серйозним мотиватором для студентів, для абітурієнтів і дозволить презентувати наш навчальний заклад на зовсім іншому рівні. Коли ми в Літній школі презентували 3D-моделювання школярам восьмих класів, всі діти були у захваті та поставили цей предмет на перше місце як найбільш цікавий.

Решту гранту буде витрачено на придбання спецодягу, довідників, спеціалізованої літератури для вивчення англійської мови інженерного спрямування та виплату разової стипендії студентам як стимулу до навчання. Ми залучили студентське самоврядування до обговорення формату призначення цієї стипендії та вирішили зробити орієнтовно 15 стипендій для кращих студентів машинобудівних напрямків першого-четвертого курсу. Прізвища стипендіатів ми дізнаємось за результатами найближчої сесії».

Ключовий напрямок використання гранту від Фонду Джина Хааса – придбання сучасного 3D-обладнання, лише підтверджує існуючі у Кіровоградському машинобудівному коледжі КНТУ тенденції впровадження в освітній процес новаторських проектів. Як вже повідомлялось на початку вересня, саме за впровадження прогресивних ідей в процеси навчання та виховання студентів КМК КНТУ директорові коледжу Миколі Сторожуку було присуджено обласну педагогічну премію імені Василя Сухомлинського. Зокрема, мова йшла про організацію Літньої школи для школярів, розбудову в коледжі системи військово-патріотичного виховання (починаючи з 2009 року, коли це явище ще не було в тренді!).

«Ми думаємо про майбутнє навчального закладу і намагаємось популяризувати серед молоді технічну освіту, – розповідає Микола Сторожук. – Влітку минулого року ми створили освітньо-виховний проект для учнів восьмих класів «Літня школа», де ми презентуємо всі спеціальності коледжу. Спочатку психолог спілкується зі школярами та визначає їхні здібності до певних видів професій. Потім ми викладаємо у цікавій та доступній формі фізику і математику; навчаємо дітей складати комп’ютери та даємо їм основи програмування; в майстернях вчимо школярів виготовляти власними руками невеликі поробки. Такі заняття міняють відношення дітей до професій. Якщо минулого року в дебютній «Літній школі» навчалось 23 школяра, то цього літа у нас займалось вже 80 восьмикласників, з них 30 школярів кожного дня привозили до нас з Новомиргорода. Всі вони казали, що навчатися в «Літній школі» було цікаво і корисно.

З проектом «Літня школа» ми дійсно влучили голкою в центр мішені! Діти відкривають для себе інженерні напрями навчання. Звичайно, це профорієнтаційний захід, але ми не нав’язуємо школярам наш навчальний заклад. Ми даємо дітям інформацію про професії. Наша задача – направити їх, звернути увагу на інженерні спеціальності і надати можливість обирати, куди вступати: до коледжу після 9-го класу або продовжити навчання у школі і потім поступити до університету. До речі, близько третини учнів минулорічної літньої школи цього року поступили на навчання до нашого коледжу. Думаю, результатами цьогорічної Літньої школи ми також будемо задоволені».

Кіровоградський машинобудівний коледж КНТУ – єдиний в Україні коледж, де військово-патріотичне виховання має системний характер вже досить тривалий час. До нього відносяться проведення тижнів козацького виховання; робота гуртка бойового гопака; діяльність гуртка «Юний десантник» тощо. Майже півтора десятки випускників КМК КНТУ, які свого часу пройшли через гурток «Юний десантник», стали військовими і зараз воюють за Сході України.

«У 2009 році ми самі внесли зміни до типового Положення про виховну роботу, включивши туди розділ військово-патріотичного виховання, – розповідає директор машинобудівного коледжу КНТУ Микола Сторожук. – Того ж року в нашому навчальному закладі було засновано клуб «Юний десантник», де студенти займалися у позанавчальний час чотири години на тиждень. Вони вивчали основи вогневої підготовки, прийоми рукопашного бою, на території військової частини проходили повітрянодесантну підготовку, а у авіаційному спортивному клубі Товариства сприяння обороні України стрибали з парашутом. Двічі на рік ми виїжджали на полігон у Сасівку, де студенти стріляли з усіх видів стрілецької зброї, від пістолета до гранатомета.

Коли на Сході країни почалися військові дії, ми дещо змінили формат таких занять, і разом із Управлінням військово-патріотичного виховання і сприяння територіальній обороні ЦК ТСО України в Кіровоградській області розробили і відпрацьовуємо в коледжі програму підготовки організованого військового резерву. Ця програма передбачає вивчення тактичної медицини, військової топографії, тактичної, інженерної та повний курс вогневої підготовки. Також в програмі будуть повітрянодесантна підготовка і зайняття з рукопашного бою. Сподіваюсь, цей комплекс заходів стане основою обласного Центру військово-патріотичного виховання молоді – ми готові створити такий центр на базі коледжу і далі розвивати мережу осередків по всій Кіровоградській області.

Раніше в гуртку «Юний десантник» протягом навчального року займалось приблизно 20 студентів коледжу. Звичайні зайняття були відкриті для всіх, ми не обмежували коло бажаючих, проте на стрибки з парашутом виходило десь близько десяти чоловік (головна вимога: дозволи батьків та лікарів, тому певна частина учнів не могла стрибати з парашутом за станом здоров’я). Після навчання у коледжі приблизно третина від цих десяти випускників гуртка «Юний десантник» йшла служити за контрактом до Збройних сил України. Це також наш здобуток, бо ті хлопці вже були підготовлені та йшли до армії свідомо».

«Зараз у нас набагато більше учнів, які бажають займатися на курсах військово-патріотичного виховання. Суспільство змінилося, діти змінилися, їхня свідомість змінилась. Все більше і більше хлопців та дівчат готові вивчати військову тактику, зброю, медицину. Ми, зі свого боку, повинні підтримати бажання студентів, підставити їм плече, дати якісну освіту, виростити їх справжніми патріотами України, і колектив машинобудівного коледжу – колектив однодумців, фахівців, професіоналів здатен виконати всі ці задачі» – підкреслив Микола Сторожук.

Підготував Олександр Виноградов

Поширити:

Залишити коментар:

коментар