Важливо

Як і для кого працює “вуличне радіо” у Кропивницькому

Ольга Ткаченко
Люблю писати про хороші, мотиваційні, цікаві історії. Пишу про людей, які хочуть і вміють робити важливі речі. Слідкую за оновленнями в сфері реформ і намагаюся писати про складне простими словами)
Контакт: Facebook Telegram

Тернопіль, Чернівці, Хмельницький, Івано-Франківськ, Кременчук, Умань – в цих містах кілька років тому запустили «Вуличне радіо». Із початку січня цього року воно працює і в Кропивницькому. Як і для кого працює «Вуличне радіо»? Чи прибутковий цей проект і навіщо потрібна подібна система?

Що таке “вуличне радіо”?

«Вуличне радіо» створили у 2010 році в Тернополі. У Чернівцях воно працює протягом 6 років, в грудні 2015 року відкрилися у Хмельницькому, а в 2016 році в Івано-Франківську, з листопада 2017 року і в місті Рівне. Уся ця мережа працює за єдиним визначеним принципом, який об’єднується під маркою «Вуличне радіо».

Реклама, музика, новини – основний контент ефіру. У Кропивницькому обов’язковою умовою є трансляція новин міськради та комунальних служб міста. Про це йдеться у проекті рішення виконкому, який погоджував встановлення аудіобоксів. Також з “вуличного радіо” можна почути стислі довідкові повідомлення про поведінку у випадку виявлення небезпечних предметів тощо.

“Вуличне радіо” транслює оперативні новини, інформацію про знижки, акції, новинки, іміджеву рекламу, назви зупинок і маршрутів громадського транспорту, цікаву інформацію, жарти, приємну музику”, – йдеться на офіційному сайті мережі “Вуличне радіо”.

Час роботи з 8.00 до 21.00 – і не довше.

Про те, як працює “вуличне радіо” у Кропивницькому Перша електронна поцікавилася у співвласниці проекту Анни Бродської.

– Пані Анно, як і для кого працює “вуличне радіо”?

Завдання Вуличного радіо – спростити отримання інформації для мешканців Кропивницького, які, наприклад, не мають часу на ЗМІ. Для того, щоб почути новини, не потрібно мати радіоприймач, купувати газету чи заходити в Інтернет. Людина, яка чекає транспорт, автоматично стає споживачем інформації. В місті вуличне радіо можна почути на 16 ключових зупинках – там,  де традиційно багато людей. Всі ті, хто користується громадським транспортом, стають нашими слухачами.

– Що ви транслюєте? Реклама є головним фінансовим наповнювачем проекту?

Вуличне радіо працює з 8:00 до 21.00. В ранкові та вечірні години – гучність на 20% тихіша. Звучить музика та оголошення. Так, для отримання прибутку ми транслюємо рекламу. Але наш проект має і соціальну складову. Вуличне радіо для нашого міста – це також і безкоштовна система оповіщення у випадку катаклізмів, аварій. З моменту настання надзвичайної ситуації ми можемо передавати слухачам інформацію про неї вже за кілька хвилин. Ми співпрацюємо з поліцією, надаючи можливість розміщувати важливі оперативні оголошення. Окрім того, співпрацюємо на неприбутковій основі з органами місцевого самоврядування, надаючи можливість їм безкоштовно використовувати наші ретранслятори для озвучення рішень міської ради, виконкому й інших.

– До речі, про “звучить тихіше”…  “Гучність” цього радіо є безпечною?

Ми пройшли всі необхідні експертизи, контролюємо звук на кожній точці. Наприклад, експертиза санепідемстанції показала, що рівень шуму наших гучномовців навіть нижчий від норми.

– Будь-який новий проект отримує низку пострілів про його “непотрібність”. Якими “помідорами” намагалися закидати “вуличне радіо” у Кропивницькому?

Як правило, конкуренти використовують одні й ті ж “міфи”, а їх є три, і до того ж, на скільки я знаю, у всіх містах вони однакові.

По-перше, нібито шум спричиняє дискомфорт мешканцям міста. Я вже говорила, що ми маємо висновки відповідних експертиз про безпечність гучності звуку. Крім того, зауважу, що до будинків поблизу зупинок радіо недотягується. Тож максимум, скільки людина чує наше радіо – час очікування громадського транспорту на зупинці. Звісно, тут варто також сказати про те, що звук “вуличного радіо” регулюється автоматично. Я прекрасно розумію, що апаратура десь може дати збій, тож з першого дня на усіх зупинках громадського транспорту йде оголошення з номерами телефонів  вуличного радіо конкретного міста. Це оголошення транслюється кожні 15 хвилин – для того, щоб людина, яка має зауваження, зателефонувала і повідомила. Якщо фіксується така скарга, то служба технічної підтримки виїжджає на місце до 30 хвилин і зобов’язана привести гучність в норму. Однак, жодного дзвінка від початку роботи не було.

По-друге, нам інколи закидають “незаконність”. Для цього зацікавлений журналіст опитує про “вуличне радіо” керівників різних департаментів і служб, які не мають до нас жодного відношення, а вони зрозуміло відповідають: «Ми ніяких дозволів не давали». І правильно, оскільки дозвіл на встановлення елементів зовнішньої реклами дає виключно виконавчий комітет міської ради. Просто треба зайти на сайт міської ради і переглянути відповідне рішення виконкому. Більше того, ми щомісяця сплачуємо ліцензійний збір за трансляцію музики Українському агентству з авторських та суміжних прав, з яким в нас підписано договір. Тож і використання контенту – теж законне.

У Чернівцях були закиди щодо порушення пункту 5 статті 18 Закону “Про рекламу”, який забороняє розміщення будь-якої аудіореклами, окрім соціальної у місцях посадки-висадки пасажирів. Дійсно, такий закон діє, проте він забороняє лише трансляцію лише на станціях метрополітену, вокзалах, у портах та аеропортах – там, де аудіореклама буде відволікати увагу від оголошення прибуття поїздів, наприклад.

По-третє, чуємо про “надкомерційність” проекту – нібито не маємо соціального аспекту. Це не так. Ми транслюємо не лише рекламу, а й важливу інформацію. Наприклад, передавали попередження комунальних служб про складні погодні умови, про сильні снігопади та ожеледицю. Попереджаємо про відключення води та її хлорування. Не всі ж дивляться випуски новин і не постійно користуються Інтернетом. А ці всі речі важливо транслювати і робити це оперативно. І ми відкриті до співпраці з тими, хто хотів би розмістити соціальну рекламу. Наприклад, що комусь потрібна допомога. Або ж анонси подій, які спрямовані на благодійність. Крім того, зараз ми пишемо аудіоролики для Кіровоградського обласного центру соціально-психологічної допомоги.

Як місцеві мешканці можуть “замовляти” соціальну рекламу?

Ми чекаємо пропозицій від творчої інтелігенції міста, музикантів, письменників, поетів з Кропивницького. Приносьте до нас свої роботи. Ми із задоволенням поставимо їх у ротацію, і Вас почує все місто. Наші телефони ‎0950082507, ‎0980082507.

Поширити:

Залишити коментар:

коментар

Будьте першим, що прокоментував

Залишити коментар

Адреса вашої електронної пошти не буде опублікована.


*