Важливо

Особливості роботи державних виконавців як захисників громадських прав

Система примусового виконання рішень є невід’ємною частиною публічної влади на всіх етапах її створення та функціонування. Обов’язковість виконання рішень суду як основна засада судочинства, гарантована Конституцією України, забезпечується Державною виконавчою службою. Крім завдань із виконання рішень судів та інших органів, державні виконавці своєю діяльністю сприяють захистові прав і законних інтересів громадян.

Вимоги до рівня професійної компетентності державних виконавців та керівників органів державної виконавчої служби визначаються Міністерством юстиції України. Державним виконавцем може бути громадянин України, який має вищу юридичну освіту не нижче другого рівня, володіє державною мовою і здатний за своїми особистими і діловими якостями здійснювати повноваження державного виконавця. Варто відзначити, що особи можуть претендувати на посаду державного виконавця, не маючи досвіду роботи у конкретній сфері. Згідно Закону України «Про державну виконавчу службу», на посаду державного виконавця не можуть бути призначені особи, які визнані в правовому порядку недієздатними чи мають не зняту або не погашену судимість за вчинення злочину.

Виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) – сукупність дій визначених у Законі України «Про виконавче провадження» органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, Законом України «Про виконавче провадження», іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України «Про виконавче провадження», а також рішеннями, які відповідно до Закону України «Про виконавче провадження» підлягають примусовому виконанню. Державні виконавці виконують усі категорії рішень, у порядку встановленому законом.

До заяви про примусове виконання рішення стягувач зобов’язується додати квитанцію про сплату авансового внеску в розмірі 2 відсотків суми, що підлягає стягненню, але не більше 10 мінімальних розмірів заробітної плати. Якщо рішення має немайновий характер, внесок сягає одного мінімального розміру заробітної плати з фізичної особи, яка має заборгованість, та в розмірі двох мінімальних розмірів заробітної плати з юридичної особи. Варто відзначити, що від сплати авансового внеску стягувачі можуть звільнитися у разі відшкодування шкоди, заподіяної каліцтвом або іншим ушкодженням здоров’я, а також смертю фізичної особи, стягнення аліментів, відшкодування майнової та/або моральної шкоди, завданої внаслідок вчинення кримінального правопорушення та інших випадках, передбачених чинним законодавством. Від сплати авансового внеску також звільняються державні органи, інваліди війни, інваліди I та II груп, законні представники дітей-інвалідів і недієздатних інвалідів I та II груп, громадяни, віднесені до категорій 1 та 2 осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, у разі їх звернення до органів державної виконавчої служби.

Нововведенням Закону України «Про виконавче провадження», яке набуло чинності 5 жовтня цього року, є надання права сторонам виконавчого провадження визначати вартість майна боржника за взаємною згодою. Варто відзначити, що строк для самостійного виконання рішення суду наразі відсутній.

Робота працівників державних виконавчих служб чітко регламентована чинним законодавством. Контроль за їх діяльністю здійснює Міністерство юстиції України через Департамент державної виконавчої служби Міністерства юстиції України. У разі невиконання  або   неналежного   виконання   службових обов’язків чи перевищення службових повноважень державний виконавець притягується до дисциплінарної відповідальності.

Якщо особа має намір виконувати державні функції в частині примусового виконання рішень, вона може зайняти посаду державного виконавця. Вільні вакансії на території Кіровоградської області зараз є. Це стосується й інших областей України.   Вимог до стажу у таких випадках у правовій галузі не встановлено.

Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області


Comments:

Одна відповідь до “Особливості роботи державних виконавців як захисників громадських прав”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*