Важливо

Учасники освітнього руху EdCamp на Кіровоградщині: Вчителі – це кращі агенти змін

Фото despro.org.ua

У селі Хмельове Маловисківського району відбулася неординарна освітянська подія. У сільську школу з’їхалося понад 100 педагогів з області та України на (не)конференцію, яка відбувалася у незвичному форматі EdCamp.

Що це таке? По перше,  це – платформа, яка дозволяє навчатися, обмінюватися досвідом, вести діалог. По-друге, це спільнота людей, які об’єднуються заради змін і готові долучитися до розбудови нової української школи. По-третє, це – свято, яке запам’ятовується назавжди. Так пояснює формат EdCampів натхненник руху, голова підкомітету загальноосвітньої освіти Громадської ради при Міністерстві освіти і науки України Олександр Елькін.

Цього року серед 63 освітніх закладів України журі обрало 11 переможців і наші земляки отримали можливість провести перший EdCamp у Хмельовому.

Директор школи Майя Тутаєва згадала, як півтора роки тому  познайомилася з ініціаторами цього руху на Україні і як її життя  круто змінилося після участі у Всеукраїнському EdCampі, який відбувався у Харкові:

«Я приїхала додому, розповіла колективу, працівникам відділу освіти, нашої райдержадміністрації  і ми вирішили подати заявку. Я хочу подякувати усім, хто нам підставив плече та допоміг провести такий унікальний захід у Кіровоградській області».

DSC_0769

Партнери освітнього руху – відділ преси, освіти та культури Посольства США в Україні, Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO, видавництво «РАНОК», Microsoft в Україні, OPEN KHATA.

За словами Олександра Елькіна, цей освітянський рух народився у відповідь на проблему, яка актуальна не тільки для України, а для розвинутих країн – це неефективність система післядипломної освіти педагогів та їх розвитку.

«На жаль, ті курси, які сьогодні курси підвищення кваліфікації не відповідають потребам сьогодення. Вчителі тягнуться до нових знань і навичок, але не мають можливості їх отримати. У 2010 році спільнота вчителів Філадельфії (США) придумали формат для обміну думками,  для навчання один у одного. Так народився рух EdCamp, який сьогодні поширений у 26 країнах світу. Як це не дивно, але другою країною за ступенем включеності в цей освітній рух  є Україна», – розповідає Олександр Елькін.

Основна родзинка такого заходу у тому, що учасників ділять на групи і експерти кожній групі по черзі коротко розповідають про те, що вони будуть презентувати своїм колегам. Після цього кожен учасник самостійно обирає експерта та тему, яка його найбільше зацікавила. Можна спробувати відвідати усі локації, як це зробила я.

Найбільше учасників зібрала презентація Івана Іванова, переселенця з Луганська, тренера з інформаційних технологій, який  створив Центр нової освіти. Щоб послухати Івана освітяни стояли у коридорі, бо місця у класі усім не вистачило. Сьогодні педагоги активно обговорюють законопроект «Про освіту», в якому передбачено, що сертифікація їх знань буде проходити як ЗНО, шляхом тестування. Тому тема самоосвіти дуже актуальна. Законопроектом також передбачено, що педагоги  зможуть удосконалювати свої знання не лише в інститутах післядипломної освіти. Іван розповідав вчителям про альтернативні програми самонавчання і саморозвитку, про конкретні сервіси, де можна дистанційно проходити курси. Показав сервіси для створення опитувань і тестувань, дидактичних матеріалів, кросвордів, які можна використовувати в освітянській роботі. Порадив педагогам стати учасником спільноти сучасних освітян у фейсбуці «Уміти вчити», де вчителі у відкритому доступі спілкуються, обмінюються досвідом, підвищують свою самооцінку.

DSC_0834

Інтернет, нові технології дозволяють виходити вчителю за рамки своєї школи, шукати нестандартні підходи до викладання таких предметів, як, наприклад, фізика.  Роман Перунов, вчитель інформатики та фізики Бережанської школи  Тернопільської області, поділився своїм досвідом використання під уроку сервісу WEB 2.0. Своїм колегам він показав, як зробити під час уроку 3D голограму чи виміряти гучність оплесків.

«Одна справа, коли ви вивчаєте теорію, інша, коли даєте можливість побачити процес або явище, або навіть самі берете участь у його творенні. Це дозволяє дітям зробити самим відкриття, це – еврика. Тоді дитина краще запам’ятовує матеріал», – говорить Роман. Вчитель із Тернопільської області переконаний, що в час інформаційних технологій дітей потрібно підштовхувати до пошуку, вони повинні самі вміти вчитися.

DSC_0848

Великий інтерес у вчительства викликала презентація Програми педагогічної майстерності та досягнень вчителів шкіл (TEA), яку реалізує Бюро у справах освіти та культури Державного департаменту США. Помічниця аташе з питань культури Посольства США в Україні Олександра Єгорова детально розповіла про унікальну можливість для вчителів поглибити свою компетентність, покращити навички викладання та більше дізнатися про США. Програма передбачає підвищення кваліфікації в одному із американських вузів, а також стажування у середній школі з метою налагодження активної співпраці з американськими колегами та учнями.  Конкурс на участь у цій програмі буде оголошено в грудні 2016 року. Тож слідкуйте за анонсами!

Ставку на вчительство, бо це, справді, велика сила робить Швейцарсько-український проект «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO. Його представник Олег Баклажов вважає, що вчительство – це та аудиторія, яка може бути активними учасниками реформи місцевого самоврядування. Вони повинні йти у депутати, брати активну участь у громадсько-політичному житті. Також є необхідними проекти підтримки ініціатив для вчительського середовища, обміну досвідом та створення партнерства з вчителями європейських країн.

DSC_0809

На завершення (не)конференції його учасники обговорили та висловили своє ставлення до Концепції нової української школи. До речі, більшість вчителів, які були присутні на EdCampі у Хмельовому, висловили свою підтримку  реформи в освіті.

Команда Хмельового передала естафету школі Дніпропетровської області, яка проведе подібний захід 18 грудня 2016 року.  А всеукраїнська конференція відбудеться 29-30 квітня вже наступного року у Харкові. Так що у вчителів Кіровогращини є можливість стати активним учасником освітнього руху EdCamp.

Подавайтеся на участь і ви не пожалкуєте!

DSC_0764 DSC_0888 DSC_0955

Оксана Якуніна для Першої електронної


Comments:

Одна відповідь до “Учасники освітнього руху EdCamp на Кіровоградщині: Вчителі – це кращі агенти змін”

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*