Практично відсутню дорогу Кіровоград-Миколаїв відремонтують за рахунок міжнародної позики

Міністерство інфраструктури визначилося, де будуть використані кошти міжнародних фінансових організацій, виділені на ремонт та реконструкцію доріг, у 2016 році. На позикові $ 800 млн планується розпочати ремонт стратегічних магістралей в рамках транспортного коридору Захід-Схід, через центр України, у тому числі дорога з Кіровограда на Миколаїв.

Як повідомив сьогодні начальник департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку і автомобільних перевезень при Міністерство інфраструктури Роман Хміль у піблікації на шпальтах Ліга.нет, у вересні 2015 кредитна комісія Світового Банку розгляне план Укравтодору щодо цільового використання третього кредитного траншу у розмірі $ 800 млн, який буде виділений на 2016 рік. Шанси на утвердження української заявки досить високий, оскільки попередню згоду Світового банку на виділення цих грошей вже отримано. Після того, як обидві сторони затвердять всі формальності, угода повинна ратифікувати Верховна Рада, після чого відкривається фінансування.

$ 400-500 млн з цих коштів планується пустити на будівництво другого транспортного коридору Захід-Схід, через центр України.

Мова йде про середньо-капітальному ремонті дороги Львів-Умань-Кіровоград-Миколаїв-Херсон. Рішення про включення в план робіт ділянки Кіровоград-Миколаїв-Херсон, замість ділянки Кіровоград-Дніпропетровськ-Луганськ, пов’язане з проведенням на сході України АТО. Таким чином, дорожнім повідомленням будуть пов’язані західна частина країни (Чоп-Львів, або Краківець-Львів), через центр України, вниз до морських портів: до Умані й далі на Одесу, а також через Кіровоград на Херсон. Після завершення АТО і відновлення руху на сході, можна буде повернутися до ремонту дороги від Кіровограда і до східного кордону, яка веде через Росію і Казахстан в Західний Китай і є стратегічним транспортним коридором, так званим “шовковим шляхом”.“Загальний обсяг робіт до Львова передбачає реконструкцію порядку 930 км. Закінчення робіт планується, орієнтовно, в 2018 році. Виділених Світовим банком коштів може не вистачити на всю довжину дороги. Тому, швидше за все доведеться додатково залучати близько $ 400- $ 500 млн (розглядається як зовнішнє фінансування, так і бюджетні кошти). Точно так само було з трасою Чоп-Харків. Потрібно починати будувати і гроші знайдуться. Тим більше, що цей коридор дуже цікавий Китаю”, – пише автор.

 Після анексії Криму, морські вантажопотоки змістилися в порти Одеси, Іллічівська і Миколаєва. Реконструкція автотранспортного коридору Захід-Схід, дозволить поліпшити логістику доставки вантажопотоків через українські морські порти в Європу. Таким чином, для відправників з’явиться дві повноцінні можливості доставки вантажів: річковий коридор по Дніпру в Гданськ (після проведення днопоглиблювальних робіт в Білорусі та Польщі) і автотранспортний, з південних портів, в напрямку Європи.  
Прямих методів оцінки окупності проекту немає. Європейські та американські методики економічних розрахунків подібних проектів говорять про те, що кожен долар, вкладений в дорогу, за п’ять років приносить $ 1,6 зростання ВВП (від усіх непрямих надходжень). Це хороший для держави повернення на інвестиції, особливо з урахуванням, що кредит нам буде виданий під дуже низький відсоток і на тривалий термін (20-30 років). 
Планується розпочати роботи в напрямку з Півдня на Захід. Велика частина дороги Херсон-Миколаїв вже відремонтована. Далі почнуться роботи між Миколаєвом та Кіровоградом. Ця дорога, швидше за все, буде бетонна, що вирішить проблему навантажень на дорожнє покриття, при перевезеннях сільгосп-продукції. Дійшовши від Кіровограда до Умані, з’явиться можливість руху по одеській трасі на Київ (ця траса в районі Умані перетнеться з трасою Київ-Одеса).

Другий варіант – будувати відразу з двох сторін, зі Львова на Умань і з боку Миколаєва.Особливо якщо вдасться швидко залучити додаткове фінансування.

Будівництво бетонної магістралі на 40% дешевше асфальто-цементної. Але в даному випадку, коли мова йде про ремонт, на кожній конкретній ділянці, потрібно прораховувати, яке покриття буде ефективним, виходячи з економічної доцільності.
Найчастіше, при ремонті існуючої асфальтно-цементної дороги, має сенс ремонтувати бетонному, тільки якщо дорога вже сильно зруйнована вщент. Якщо ж дорога в задовільному стані – вигідніше асфальт ремонтувати асфальтом. Наприклад на ділянці Кіровоград-Миколаїв, який суттєво зруйнований, швидше за все буде правильніше прокладати бетонну дорогу. Під’їзди до морських портів також можна робити бетоном.   
 
Поширити:

Залишити коментар:

коментар