Державна служба в Україні: реформа без реформування? (ІНФОГРАФІКА)

Журналістка
Світлана Листюк
Журналістка

В Україні має кардинально змінитися підхід до ведення державної служби. Щоправда, народним депутатам так і не вистачило необхідної кількості голосів, щоб прийняти законопроект №2490 «Про державну службу», який передбачає реформу державної служби. 

Що стосується самого закону, то в ньому йдеться про 3 суттєві нововведення.

1 Вперше відбудеться розділення адміністративних і політичних посад. Згідно з документом, на міністерському рівні й на рівні управлінь будуть впроваджені посади державних секретарів. Згідно із задумом, державна служба має стати професійною діяльністю, виконувати доручення з розробки тих чи інших нормативних актів мають професіонали, тоді як посади міністрів обійматимуть за політичними ознаками для визначення вектору розвитку тієї чи іншої галузі та проведення реформ. Такий підхід має забезпечити професійність, системність та унеможливити політичний вплив на чиновників. Відтепер міністр за квотою якоїсь із політичних партій не зможе призначити на всі ключові посади в міністерствах своїх соратників, звільнивши перед цим представників попередньої команди. Дане нововведення також сприятиме просуванню по державній службі і зменшить корупційні ризики, пов’язані зі швидкоплинністю перебування на посаді. Тобто, після вступу закону в силу, родичам, кумам, коханкам, спонсорам отримати впливову посаду і використати ранг держслужбовця на свою користь буде вже не так просто…

2 Запроваджуються відкриті конкурси на всі чиновницькі посади. Це ще одна перепона непрофесійним та корупційним тенденціям в державному управлінні. Для цього буде створена конкурсна комісія, що формуватиметься з представників Президента, парламенту, громадських та експертних організацій. Відбір буде проводитись на конкурсній основі, а сама комісія пропонуватиме на ту чи іншу посаду одразу кілька кандидатур, які вже призначатимуться відповідно Президентом чи прем’єром.

3 Збільшення зарплат чиновникам шляхом гарантованої ставки окладу. Нині в структурі окладу держслужбовця заробітна плата складає близько 30%, тоді як решта 70% – це різноманітні премії та надбавки. У той же час, середня зарплата чиновника в Україні не перевищує близько 3000 гривень, тоді як надбавки, премії та інші виплати отримують далеко не всі, а рівень цих доплат суттєво відрізняється. Такий підхід породжує додаткові корупційні стимули, а також значно підвищує суб’єктивний фактор щодо формування грошових винагород держслужбовців у відносинах між начальником та підлеглими. Зрештою, рівень окладу вищого чиновницького корпусу, згідно із новим законопроектом, становитиме близько 15 мінімальних зарплат.

За матеріалами «Слово і Діло».

Поширити:

Залишити коментар:

коментар