Важливо

Кандидат в нардепи по 100 округу Онул використовує «чорнуху» і вигадує соціологію?

Світлана Листюк
Журналістка
Світлана Листюк
Журналістка

Вже кілька тижнів у Бобринці, Вільшанці та Компаніївці Кіровоградської області (округ №100) поширюється друковане видання «Іскра». В явно замовній газеті проплачені журналісти щедро вихваляють кандидата-самовисуванця по цьому округу Миколу Онула. Настільки щедро, що навіть переходять за межі законності. А щоб їхні хвалебні оди виглядали ще яскравіше, поруч з ними «акули пера» розмістили відверті наклепи на його політичних опонентів та результати невідомого соціологічного опитування без зазначення замовника.

Так, щоб привернути увагу до кандидатури свого роботодавця, журналісти «Іскри» виставляють то фото Миколи Онула на фоні символіки партії «Удар», то поряд з її лідером Віталієм Кличком (при цьому на «фотошопному» колажі Кличко скромно тулиться позаду плеча Онула). Найцікавішим при цьому є той факт, що Онул на вибори йде самовисуванцем – партія «УДАР» не підтримала його кандидатуру. Тож законність використання «ударівської» символіки стоїть під великим сумнівом.

Не обійшлося без агітації й підкупу в статтях про проведення розважальних заходів у 100 окрузі. Наприклад, зазначено: «їхній азарт був заохочений грошовими призами від Миколи Онула», «найкращих було відзначено спеціальними призами від Миколи Онула». Згідно чинного законодавства, такі вчинки кандидата можуть вважатися непрямим підкупом виборців. Так, у частині 14 ст. 74 Закону України «Про вибори народних депутатів України» зазначено, що заборонено проводити передвиборну агітацію, що супроводжується наданням виборцям, закладам, установам, організаціям коштів або безоплатно чи на пільгових умовах товарів (крім товарів, що містять візуальні зображення назви, символіки, прапора партії, за умови, що вартість таких товарів не перевищує три відсотки розміру мінімальної заробітної плати), послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних цінностей. Така передвиборна агітація або надання виборцям, закладам, установам, організаціям коштів або безоплатно чи на пільгових умовах товарів, послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних цінностей, що супроводжується закликами або пропозиціями голосувати за або не голосувати за певну партію чи кандидата у депутати або згадуванням назви партії чи імені кандидата, є непрямим підкупом виборців.

На інших сторінках газети знаходяться матеріали з явними ознаками «чорного піару» щодо іншого кандидата по 100-му округу. У цих статтях автори вдаються до відвертого наклепу, поширення неправдивої інформації та власних суб’єктивних суджень з метою дискредитувати політичних конкурентів Миколи Онула.

А на четвертій сторінці «Іскри» опублікована стаття під назвою «Результати соціологічного опитування». В ній зокрема зазначено, що лідером опитування у 100 окрузі є кандидат від політичної партії «УДАР» Микола Онул (знову ж таки – партія його не висувала! На парламентських виборах 2014 року «УДАР» йде у складі Блоку Петра Порошенка!). Тут же зазначено, що виконавцем опитування є Український соціологічний центр «Укрсоціум». Замовник опитування, розмір та спосіб формування соціологічної вибірки опитаних, метод опитування, точне формулювання питань, можлива статистична похибка не вказані. Постає питання: а чи проводилось опитування взагалі?

Всі зазначені факти зафіксували представники громадянської мережі ОПОРА. Вони вважають, що розміщення даної інформації у газету «Іскра» є порушенням 2 частини статті 67 Закону України «Про вибори народних депутатів України»: «Інформаційні агентства, засоби масової інформації у разі поширення результатів опитування громадської думки, пов’язаного з виборами, зобов’язані зазначати повну назву організації, що проводила опитування, замовників опитування, а також інші відомості, зазначені у частині першій цієї статті (ч. 1. – з обов’язковим зазначенням часу його проведення, території, яку охоплювало опитування, розміру та способу формування соціологічної вибірки опитаних, методу опитування, точного формулювання питань, можливої статистичної похибки)».

Цікаво, що у вихідних даних видання зазначено: редакція газети знаходиться в Полтаві, відповідальний за випуск – Каплін Сергій Миколайович (народний депутат, член фракції УДАР у Верховній Раді), наклад – 20 000 примірників.

За зазначеними поряд телефонами спостерігачу ОПОРИ повідомили, що це – не редакція газети «Іскра», але стосунок до неї мають. За номерами в Полтаві відповіли: «приймальня депутата Капліна», в Кіровограді – «Дендропарк».

Марія Нагай. При написанні статті використовувалися матеріали з офіційного сайту ГМ ОПОРА

Поширити:

Залишити коментар:

коментар

Будьте першим, що прокоментував

Залишити коментар

Адреса вашої електронної пошти не буде опублікована.


*