Важливо

Делегація Української Прем’єр-ліги відвідала виставку футбольного маркетингу в Манчестері

До матчу групового етапу Ліги Європи УЄФА між «Манчестер Юнайтед» та «Зорею» з Луганська, який відбувся 29 вересня на легендарному стадіоні «Олд Траффорд», в цьому ж англійському місті побувала делегація Української Прем’єр-ліги.

Про це повідомляє “Футбольний клуб”.

Там, у приміщенні Manchester Central Convention Complex, пройшов форум спортивного маркетингу Soccerex, на якому вперше була присутня Україна. Наш футбол представляли троє високопосадовців: президент УПЛ Володимир Генінсон, президент ФК «Зірка» (Кропивницький) Максим Березкін, керівник департаменту інфраструктурних проектів ФК «Динамо» (Київ) Андрій Пантюхов.

Soccerex – це форум, який поєднує бізнес і спорт. Ось уже два десятиліття Soccerex займається об’єднанням різних центрів світової футбольної індустрії в єдину мережу через проведення форумів на всіх континентах. УПЛ почала діалог із Soccerex іще влітку, встановила партнерські стосунки, відтак у вересні з’явилися перші результати: клуби-члени Прем’єр-ліги отримали безплатні запрошення на захід у Манчестері й участь у ньому.

Важливість присутності на форумі Soccerex української делегації складно переоцінити. Адже футбол, як найпопулярніший вид спорту на планеті, давно перестав бути, власне, видом спорту: це вже давно шоу, красиве театральне дійсно, котре, за умови вдумливого підходу, може приносити великі прибутки. А питання прибутків актуальне завжди, особливо в контексті спортивного життя держави, котра щойно почала виходити із затяжної економічної кризи.

За словами президента УПЛ Володимира Генінсона, «Співробітництво між Українською Прем’єр-лігою та Soccerex почалося влітку цього року, коли ми вийшли на них і подали заявку на участь у вересневому форумі. Останній представляє собою величезну (найбільшу в Європі) поліфункціональну виставку, де представлено фактично все, що стосується найновіших досягнень футболу та пов’язаного з ним бізнесу: від спортивного інвентарю до нових форм розповсюдження медіа-прав.

Організатори виділили на УПЛ п’ять заявок, із яких ми використали три. На жаль, поки що не всі наші клуби-члени повною мірою усвідомлюють важливість і прогресивність таких заходів, як Soccerex. Сподіваємося, наступного року всі заявки, виділені УПЛ, будуть використані!

Ми дуже продуктивно провели час у Манчестері. Зустрілися з багатьма людьми, обмінялися контактами. Зрештою, просто познайомилися, представили себе. Це ж уперше в історії Українська Прем’єр-ліга була представлена на такому авторитетному форумі! У цьому, на мою думку, головне наразі досягнення нашої поїздки в Англію: ми розповіли світові про Лігу Парі-Матч, про кількість і якість клубів у ній тощо.

Сьогодні рано говорити про практичні наслідки форуму на життєдіяльність УПЛ та Ліги Парі-Матч. Для нашої делегації важливо було побачити, наскільки широкі можливості надає сьогодні співробітництво футболу та бізнесу. Зрозуміти, наприклад, як на Заході залучають вболівальників на стадіони, що становить особливий інтерес для нашого чемпіонату.

Українська Прем’єр-ліга має домовленість із організаторами Soccerex про те, що наступного року ми розмістимо на виставці свій стенд. Окрім виставки, ми відвідали інші заходи. Зокрема, Академію «Манчестер Сіті», на власні очі побачивши, як клуб, який іще 12 років тому виступав у нижчому дивізіоні Англії, сьогодні за популярністю випередив сусідів із «Юнайтед». Повірте, робота, яку вони проводять, вражає: «Сіті» співпрацює з усіма школами міста й околиць, організувало в кожній куточок, присвячений клубові, а на зустрічі з дітьми регулярно приходить гравці основи! Мусимо прагнути повторити такий – і не лише цей – досвід в Україні», – сказав Генінсон.

Розвиває тему вражень від форуму президент ФК «Зірка» (Кропивницький) Максим Березкін:

«Soccerex – це одна з найбільших футбольних бізнес-подій у світі, яка цілковито орієнтована на розвиток футбольного напрямку та сконцентрована на маркетинговій та аналітичній складовій. Soccerex організовує велику і масштабну футбольну виставку, під час якої проходить низка конференцій та лекторіїв, а також надається можливість учасникам поспілкуватися одне з одним і налагодити контакти. Це дуже зручно і продуктивно: побачити, почути і поспілкуватися.

Виставка Soccerex – це більш, ніж 200 стендів різних компаній: починаючи з фірм, які продають та перепродають телевізійні права на трансляції матчів, закінчуючи представниками футбольних ліг різних країн. Так, наприклад, спілкувався з представниками іспанської Ла Ліги, різних англійських Ліг.

Також представлені були стенди компаній, які будують стадіони та ведуть реконструкцію футбольних арен та тренувальних комплексів. Були фірми, що розробляють футбольні тренажери для тренувань. Мене зацікавили ІТ-компанії, що впроваджують останні новітні розробки для аналізу як тренувального процесу, так і загалом футбольних матчів.

Не менш цікавою складовою Soccerex є інформаційний блок: лекції та конференції, спікерами на яких виступають експерти з усього світу, представники ФІФА, УЄФА, футбольних Ліг інших країн.

І, звісно ж, як на мене, одним із найпродуктивніших моментів Soccerex є частина, коли учасники мають можливість у неформальній атмосфері познайомитися, поспілкуватися, налагодити контакти. Все це відбувалося під час бізнес-ланчів та кофе-брейків. Впевнений, це – дуже гарний формат спеціалізованого закладу для зближення та налагоджування корисних контактів.

У мене була зустріч з одним із представників Soccerex, на якій він із цікавістю вислухав мої, як президента українського футбольного клубу, враження щодо організованої події, її різноманітності та інформативності. Мене справді вразило багато нового та інноваційного, що пропонує футбольний бізнес сьогодні.

Із запланованого, був у «Манчестер Сіті». Вдалося подивитися не тільки головну арену Etihad, де проходять основні матчі, але й побувати на тренувальних майданчиках, яких нараховується близько 20, з чудовими газонами і гарним оснащенням. Справді, сильне враження від того, як все добре продумано та враховано: нова арена та розвинута інфраструктура просто вражає своєю технологічністю. Уявіть собі, тільки штат обслуговуючого стадіон персоналу, який займається виключно адміністративно-господарської діяльністю, – майже 500 осіб. Подивився також академію, яка вирощує футбольну зміну. В «Манчестер Юнайтед» побував на стадіоні Old Trafford, мав майже годинне спілкування з директором з комунікацій Філіпом Таунсендом (Philip Townsend).

Мене, в першу чергу, більш за все цікавило – як їм вдається заповнювати вболівальниками 60-тисячні трибуни не тільки під час єврокубків, але й на матчах Прем’єр-ліги. Нажаль, для України такий результат поки що – недосяжна мрія. Мій співрозмовник поділився досвідом та напрацюваннями щодо роботи з фанами, використаними маркетинговими та ПР-кампаніями. Справді, це був продуктивний діалог.

Також я відвідав Манчестерський Національний Музей футболу, що розмістився у сучасній чотириповерховій, зробленій зі скла, будівлі. Екскурсію провів один із директорів, цілковито віддана футболу людина, Енді Пірс (Andy Pearce). Представлена тут різнобічна і цікава експозиція, дає можливість зануритися у історію розвитку саме англійського футболу та зрозуміти: чому англійці так завзято і натхненно вболівають за свої команди та беззастережно люблять цю гру.

Найкорисніше те, що за короткий термін мені вдалося налагодити багато потрібних контактів з представниками різних компаній. Все це, сподіваюся, стане гарним підґрунтям, для розвитку обраної стратегії з розвитку «Зірки», як клубу та його інфраструктури.

Найбільшим зацікавленням з мого боку користувалися компанії, які впроваджують різні технології у тренувальний процес, а також ті, які розробляють ІТ-програми аналізу та статистики футбольних матчів, і ті, що спеціалізуються на маркетингу та популяризації футболу. Саме на цих трьох напрямках хочу зосередитися.

Вважаю, дуже корисно розширювати власний світогляд, дивитися на новітні досягнення і розвинуті технології в тому бізнесі, в який вкладаєш власні зусилля. Треба час від часу виходити за рамки звичних тобі моделей, тому що вирішити будь-яке завдання можна тільки якщо подивився на нього з певної дистанції.

Такі заходи, як виставка Soccerex, дають реальну можливість за короткий термін побачити багато, різного, почути різноманітні точки зору і дізнатися про підходи до ведення футбольного бізнесу у різних країнах. Із цього розмаїття вже можна обирати краще і прийнятне для твого клубу. Тому поїздка була вдалою. На майбутнє, думаю, обов’язковою практикою зробити відвідини таких заходів».

Підсумував враження від поїздки в Англію та участь у форумі Soccerex керівник департаменту інфраструктурних проектів ФК «Динамо» (Київ) Андрій Пантюхов: 

«Soccerex – крупна виставкова компанія, що вже 20 років працює в футбольному та довколафутбольному просторі, намагаючись об’єднати та максимально ефективно звести представників футбольної індустрії. Високий рівень організації заходу дозволив керівництву Soccerex запросити на відкриття Генерального секретаря ФІФА Фатму Самуру. За щасливим збігом обставин, мені пощастило також бути представленим для неї.

Дуже приємно було зустріти давніх друзів – компанію Terraplas, яка мала власний стенд на виставці. Ну і, звичайно, – велика кількість нових знайомств, які в майбутньому можуть вилитися в ефективне співробітництво. Дуже великий обсяг побаченого та почутого потрібно проаналізувати. Для себе відмітив декілька цікавих новинок, які можуть бути корисні, наприклад, в роботі з фанатами. Але необхідно їх більш ретельно вивчити, аби виносити питання про придбання та впровадження.

Я не вперше в Манчестері і раніше відвідував стадіони, зустрічався з представниками місцевих клубів. При першому знайомстві зі стадіонами «Олд Траффорд» та «Еттіхад» був вражений досконально злагодженими процесами під час підготовки та проведення матчів. А також скрупульозним ставленням до дрібниць у кожному кутку стадіону. Загалом поїздка виявилася цікавою та насиченою.

Трохи не пощастило з погодою, але то є другорядним. Головне, що вдалося отримати нову інформацію, познайомитись із колегами з інших спортивних об’єктів, налагодити, я сподіваюсь, нові цікаві зв’язки».

Отже, послуговуючись народним прислів’ям, Українська Прем’єр-ліга «побачила світ і показала себе світові». Таким чином дано старт інтеграції УПЛ у найновіші бізнес-структури світового футболу, практичні наслідки чого проявляться вже незабаром.


Comments:

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*