Важливо

Бути чи не бути у Кіровограді дорозі серед городів?

Сьогодні, 30 червня, на ділянці землі між Кіровоградом та Соколівкою вирішували питання, чи правомірно будується дорога по городах, де ще вчора розросталась городина, а сьогодні – стелиться шлях.

Кооператив на цій території був створений ще у 1998 році, і майже 32 га були у користуванні 431 людини –  розповіла Першій електронній  голова городнього кооперативу “Перспективний” Раїса Лисенко. Земля була надана в оренду городному товариству на 49 років, а проблеми із правом власності почались тоді, коли люди захотіли приватизувати свої наділи.

«Усе було добре до 2008 року, поки тодішній голова товариства Олексій Школьний разом з помічниками Володимиром Брагаром та Володимиром Гайдуком, змінили керівництво кооперативу (очільником став Гайдук). Той, нібито від нашого імені, повернув землі Соколівській сільраді, мотивуючи це тим, що городники не в змозі обробляти цю територію. Далі ще цікавіше: землі були продані 17 людям. Згодом ці сімнадцять – розділили землю між собою ще раз. Вони так її подробили,  що нам довелось спростовувати 263 акти права власності», – зробила невеликий екскурс в історію проблеми Раїса Лисенко.

Загалом справи перебувають у судах уже 6 років. У 2014 році прокуратура постановою визнала підробленими протоколи про переобрання голови кооперативу – винним у цьому визнали Олексія Школьного. Ці 17 договорів купівлі-продажу землі – визнані недійсними. Ще два роки у членів кооперативу  пішло на спростування цих же 263 державних актів на землю, адже вартість ануляції одного державного акту приблизно дорівнює розміру мінімальної зарплати. Тобто у підсумку пенсіонери, які складають більшість кооперативу, мали заплатити майже півмільйона гривень.

«Ми звертались до усіх можливих інстанцій та пікетували Кіровоградський районний суд Кіровоградської області. Зрештою, ці акти було таки анульовано, а на землю досі накладено арешт.  А сьогодні вони приїхали і роблять дорогу по наших городах! Людям понищили усю їх працю: повиривали картоплю, буряки, кабаки і поскидали на машину як якийсь непотріб. Ніколи й подумати не могли, що сільський голова вчинить таку підлість», – розповіла одна з членів «Перспективного» Марина Павлівна.

Під час зустрічі з кооперативниками, сільський голова Соколівського Інна Завірюха запевнила присутніх, що дорога ремонтується згідно до генерального плану ділянки, який був укладений у 2009 році. Згідно цього документу дорога має бути заасфальтована до кінця липня. На питання, чому людей не попередили про прокладання дороги, відповідь очільниці Соколівського була доволі чіткою:

«Люди Царського села чекали цю дорогу роками. Ви ж теж будете нею користуватись. Чому я мала з кимось радитись? Коли селище отримало гроші, тоді ми й почали будівництво. У Вашого кооперативу з нашою сільрадою немає жодних стосунків. Ви для мене ніхто. Хочете судитись-судіться. А ми будемо робити дорогу згідно генплану».

Юрій Шило, начальник філії “Лелеківська дорожньо-експлуатаційна філія” дочірнього підприємства “Кіровоградський облавтодор, який відповідає за будівництво дороги пояснив, що оптимальною шириною для дороги такого типу буде 9 м у той час, як за генпланом розраховано 16 м, а на сьогоднішній момент розчищено вже 14 м.

«Так, дорога має бути приблизно дев`ять метрів. Але треба хоча по півтора метри з обох боків на узбіччя: треба укріпити дорогу, зробити дренажі. Суто з морального боку я розумію, що з людьми вчинили неправильно, але необхідно дотримуватись плану і виконувати роботу», – зазначив Юрій Шило.

У підсумку зустрічі було запропоновано провести переговори і погодити з людьми, які мають городи на проблемній ділянці, скільки їм необхідно часу для прибирання городини за межі майбутньої дороги.

Тож бути чи не бути новому шляху сполучення вулиці Жадова з селищем Соколівським з розмірами дороги європейського значення? Побачимо вже менше ніж за місяць.

Більше фото тут.


Comments:

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*