Важливо

Приниження АТОвця, пенсіонерок та дитини: як водій кропивницької маршрутки “заробив” собі звільнення

Дмитро Васильєв
Громадський транспорт, житлово-комунальне господарство, торговельні кіоски, інфраструктура міста, державні закупівлі, спорт, місцева політика, - це перелік тем, на які я, як журналіст, звертаю особливу увагу. Але цей перелік не є вичерпним! Для мене важливо усе, що хвилює наших читачів і потребує висвітлення.
Контакт: Facebook Telegram
водій 55-ї маршрутки Олександр Мельниченко

У Кропивницькому на маршрутному таксі № 55 працює водій Олександр Мельниченко, який давно відомий мешканцям мікрорайону Нова Балашівка своїм хамством та нетактовною поведінкою. 16 травня цей водій намагався вигнати із салону маршрутки Олексія Лисенка, який показав йому посвідчення члена багатодітної родини. При цьому Олександр Мельниченко ще й принижував юнака.
Як виявилося, через свою нахабну поведінку водій маршрутки з номером ВА 1985 АА вже не вперше потрапляє на сторінки нашого сайту. Але цього разу за свої дії він може поплатитися робочим місцем.

“Панаражалі тут…”

16 травня, член багатодітної сім’ї, студент факультету фізвиховання ЦДПУ ім. В. Винниченка Олексій Лисенко зайшов до салону маршрутного таксі № 55 і пред’явив водію відповідне посвідчення, яке згідно з українським законодавством, дає йому право на безоплатний проїзд. Але вищезгаданий водій маршрутного таксі почав виганяти його із салону і дозволив собі нетактовні висловлювання у бік юнака.

За Олексія заступилися декілька пасажирів автобусу, серед яких був і учасник АТО Олександр Рибкін. Саме завдяки його підтримці, наступного ж дня, 17 травня, у кабінеті начальника управління транспорту міської ради відбулася зустріч за участі учасників конфлікту та гендиректора підприємства КТ «Автолегіон – Варванської Ю.В.», яке обслуговує 55-й маршрут, Олександра Завітневича.

“Я сів у маршрутку біля оптового ринку і показав водію своє посвідчення. Ми геть трохи проїхали, і водій зупинив автобус та почав вимагати, щоб я вийшов із салону. Водій сказав, якщо я не оплачу проїзд, він роздасть всім гроші і поїде далі сам. Під час розмови цей водій дозволив собі висловлювання “панаражалі тут всякіх…”, – розповів Олексій Лисенко.

За словами водія маршрутки Олександра Мельниченка, він не говорив саме такої фрази і заявив, що вимагав оплати від Олексія через те, що у салоні не було вільного місця.

“Я сказав хлопцю “я не винен, що вас мати народила більше трьох”, – виправдовувався водій.

Проте слова Олексія повністю підтвердив АТОвець Олександр Рибкін, який прийшов до міськради разом із юнаком.

“Я цього хлопця зовсім не знав, але такого нахабства я не зміг стерпіти. Критичною точкою була фраза “панаражалі тут всякіх…”.

Виправдовування водія викликали обурення у Олександра Рибкіна і розмова у кабінеті начальника управління транспорту подекуди переходила у крики. Спалахи емоцій намагалися вгамувати Олександр Вергун та Олександр Завітневич.

Про законне право члена багатодітної родини користуватись безкоштовно громадським тарнспортом Першій електронній розповів правозахисник, голова громадської організації “Штаб юридичної допомоги військовим”, юрист ВПГО “Юридична Сотня” Антон Красов:

“Відповідно до Закону України «Про охорону дитинства», багатодітна сім’я – це сім’я, що складається з батьків (або одного з батьків) і трьох та більше дітей (постраждалий Олексій є одним із 4 дітей у родині, – авт.).
Окрім різних соціальних допомог, законодавство передбачає ряд інших пільг для багатодітних родин. Зокрема мова йде про пільги на проїзд для дітей з багатодітних сімей.
Згідно з п. 4 ч. 4 ст. 13 закону «Про охорону дитинства», дітям з багатодітних сімей надається безоплатний проїзд усіма видами міського пасажирського транспорту (крім таксі), автомобільним транспортом загального користування в сільській місцевості, а також залізничним і водним транспортом приміського сполучення та автобусами приміських і міжміських маршрутів, у тому числі внутрішньорайонних, внутрішньо- та міжобласних незалежно від відстані та місця проживання.
Для користування правом на безплатний проїзд у міському транспорті такі особи мають пред’явити відповідне посвідчення водієві чи кондуктору.
Наголошую, що водій не має права відмовляти таким особам у безкоштовному проїзді за жодних умов. Перевезення пільгових категорій входить до безпосереднього обов’язку як водія, так і перевізника. Це передбачено Законом України “Про автомобільний транспорт”, Правилами пасажирських перевезень та договором між перевізником та організатором перевезень (в даному випадку міською радою).
За невиконання даних норм права та порушення права дітей з багатодітних сімей, а також інших категорій населення, настає адміністративна відповідальність як для водія, так і для перевізника.

Пенсіонерки і середній палець пасажирці

Знаковим у розмові став момент, коли постраждалий Олексій назвав номер маршрутки, якою керує водій Олександр Мельниченко – ВА 1985 АА. Цей номер видався дуже знайомим кореспонденту Першої електронної, і, як виявилося не дарма.

Місяць тому цей же водій 55-ї маршрутки з номером ВА 1985 АА принижував і виганяв із салону автобуса трьох пенсіонерок, про що у соцмережах скаржились містяни. Віднайти цю інформацію вдалося у спільноті “Громадський контроль пасажирського транспорту Кропивницького” у Фейсбуці.

скріншот публікації

У результаті начальник управління транспорту міської ради Кропивницького Олександр Вергун рекомендував директору фірми-перевізника Олександру Завітневичу усунути цього водія від роботи.

“Я дуже добре знаю Олександра Рибкіна, він учасник АТО, людина, яка і у цивільному житті бореться за справедливість. Мені дуже неприємно, коли люди приходять і скаржаться на такі дії водіїв, мені неприємно, коли подібні факти публікують у соцмережах, я не хочу, щоб так було. Мені це все набридло. – звернувся до керівника фірми-перевізника начальник управління транспорту. – У мене одна рекомендація – відсторонити цього водія від роботи на маршруті”.

Але гендиректор підприємства КТ «Автолегіон – Варванської Ю.В.», яке обслуговує 55-й маршрут, Олександр Завітневич не дав чіткої відповіді, чи звільнить він цього водія.

Натомість АТОвець Олександр Рибкін пообіцяв, що не допустить, щоб така людина працювала водієм маршрутного таксі.

“У нього на обличчі був шрам.  А коли він зняв шапку, то стало видно, що у нього на півголови шрам…”

Але і ці два випадки хамства водія 55-ї маршрутки Олександра Мельниченка виявилися не єдиними. У грудні 2016 року він, перебуваючи за кермом цього ж автобусу з номером ВА 1985 АА, вимагав у пораненого АТОвця плату за його рюкзак.

водій 55-ї маршрутки Олександр Мельниченко

Як розповіла тоді Першій електронній кропивничанка Тетяна Куценко, побачивши посвідчення учасника бойових дій, водій, показуючи на рюкзак у руках військового, заявив “А за це хто буде платити?”.

“Хлопець вже сидів на сидінні і тримав на руках свій вантаж. І я побачила, що в нього на обличчі шрам, – розповіла тоді Тетяна Куценко. – “Від кінця губи до вуха шрам. А коли він зняв шапку, то стало видно, що у нього на півголови шрам. Волосся трішки тільки відросло, можливо він їхав з госпіталя, або повертався з АТО додому”.

Щоб порушник поніс покарання, потрібно обов’язково фіксувати факт порушення у письмовій формі

Як ми бачимо, від дій цього водія за останні декілька місяців постраждали декілька людей, які представляють різні пільгові категорії і мають право на безкоштовний проїзд. Але це лише ті факти, які завдяки небайдужості містян стали надбанням суспільства. У цих трьох випадках свідки хамської поведінки кермувальника 55-ї маршрутки Олександра Мельниченка не проявили байдужість і не пожалкували власного часу, щоб донести міським чиновникам чи журналістам історії кричущої нахабності і жахливої нетактовності цього водія.

Лише небайдужість і соціальна відповідальність громадян призведе до покарання винних і усунення порушень. На цьому наполягає і правозахисник Антон Красов:

“Варто пам’ятати, для того щоб порушник поніс покарання, потрібно обов’язково фіксувати факт порушення у письмовій формі, складати скаргу та надсилати її рекомендованим листом на адресу управління Укртрансбезпеки в Кіровоградській області. Це саме той орган, який має право притягати водіїв та перевізника до відповідальності. Усні звернення, як правило, не розглядаються та не призводять до жодної реакції органів влади. Тому якщо ваші права порушено, не зволікайте, одразу складайте письмові звернення на адресу управління Укртрансбезпеки. Також дану скаргу можна направити на адресу міської ради та самого перевізника для вжиття відповідних заходів.
До повноважень міської ради не входить притягнення до відповідальності водіїв і перевізників, але міська рада в особі управління транспорту має право розривати договір з перевізником при зафіксованих трьох і більше порушень законодавства з боку перевізника. Це ще один важіль впливу на порушників, який потрібно використовувати пасажирам та громадськості.
Також хочу звернутись до всіх відповідальних громадян: якщо ви стали свідком порушення прав на проїзд, не будьте байдужими, підтримайте людину, чиї права порушуються, ставте на місце порушника і, звичайно, обов’язково пишіть скаргу. Чому? По-перше, на місці цієї людини, можете опинитись ви і необов’язково це матиме стосунок до транспорту. Кожному важлива підтримка в такій ситуації. По-друге, поважайте себе та інших. У вас є гідність і права. Якщо порушник вважає інакше, він має нести відповідальність. І по-третє, кожен випадок притягнення винних осіб до відповідальності – це десятикратне щеплення від майбутніх порушень. Такими чином, своїми діями ви або підтримуєте порядок і закон, або підриваєте його навіть своєю мовчазною згодою. Кожного порушника – до відповідальності. Ось гасло справжнього громадянина”.

Читайте також:

Людяність чи закон? У Кропивницькому водій маршрутки взяв оплату за багаж в учасника АТО

Будні кропивницького маршруту № 55: водії оминають переповнені зупинки і слухають в салоні нецензурні пісні

Міського голову Кропивницького обурила нецензурщина на маршрутці

Поширити:

Залишити коментар:

коментар

3 коментаря до Приниження АТОвця, пенсіонерок та дитини: як водій кропивницької маршрутки “заробив” собі звільнення

  1. Якщо власник сплатить штраф за моральну шкоду одному,друготу – звільнить його до біса. А лекція про ” погану” поведінку нічого не дасть.

  2. А ще ставлення автоперевізників до пасажирів треба враховувати як один з критеріїв при проведенні тендерів. І той автоперевізник який не реагує на випадки порушення законодавства своїми водіями має поступатися ліцензією іншим!

  3. “Лише небайдужість і соціальна відповідальність громадян призведе до покарання винних і усунення порушень”, – дай Боже, щоб було так

Залишити коментар

Адреса вашої електронної пошти не буде опублікована.


*