Маршрут «Селище Нове-Кропивницький»: проблеми транспорту та способи їх вирішення

Живою хвилею заходиш у маршрутне таксі №274. Ця ж хвиля не дає тобі вийти на кінцевій – люди намагаються зайти якомога швидше, щоб зайняти собі місце. Деякі з них спеціально йшли на початок маршруту, щоб хоч якось дістатися у Кропивницький із селища Нове.

«Люди йдуть на кінцеву з інших зупинок, щоб встигнути доїхати на роботу. Буває, на кінцевій маршрутка так заб’ється, що на наступних люди вже не можуть вміститися», – розповідає жителька селища Нове Маргарита, яка чекає на громадський транспорт.

О 8.30 має під’їхати пільговий автобус. Пасажири чекають на нього. Уже о 8.10 на зупинці близько двох десятків новенців, які прийшли завчасно, аби втиснутися у громадський транспорт.

«Якби не великогабаритні пільгові автобуси Березкіна, навряд чи б перевізники справилися з перевозкою жителів Нового. А так діти мають можливість безкоштовно доїхати до школи, пенсіонери – у справах, люди – на роботу», – розповідає пані Тетяна.

Автобуси – ініціатива соціально відповідального бізнесу.

“Для нас, як автомобільного підприємства, не є профільним бізнесом перевезення пасажирів. Але за сприяння народного депутата Станіслава Березкіна, ми як соціально відповідальне підприємство, беремо участь у проекті пільгового перевезення. Якби в нашому місті всі підприємства та народні обранці вносили свою частку в розвиток регіону, проблем би було менше”, – прокоментував ініціативу директор ПП “Сервіском” Олександр Бондар.

Окрім великогабаритних автобусів із селища Нового їдуть маршрутки. Відповідно, також переповнені.

Але, як говорить заступник Сергія Баркара (перевізник на маршруті №274) Надія Терещенко, маршрутне таксі ходить регулярно. Роботу починає о 5.45 (влітку – 5.30), а закінчує о 22.30 (влітку – 22.50). Інтервал руху в години пік – 10 хвилин. У вечірній час інтервал збільшується до 30 хвилин.

 «На маршруті щоденно працює 18-19 машин», – говорить Надія Володимирівна.

Проте, як виявилося, не всі вони щоденно перевозять пасажирів.

«Сьогодні на маршрут виїхало 16 машин: у двох – проблеми з двигуном, а водію третьої машини викликали швидку, оскільки він дуже захворів», – говорить представник перевізника.

Під час спілкування із заступником директора, у розмову втручається жінка похилого віку, яка незадоволена якістю перевезень у маршрутках.

«Дєвочки, якби ще санітарний стан був у тих маршрутках. Там же біля вікна локоть нільзя поставить. Там страхіття. А пол у машинах взагалі ніколи не миється! А сідєнія які страшні у цих маршрутках – та таких маршруток по городу немає, як до нас направляють», – обурюється пенсіонерка.

Уже потім, по дорозі у Кропивницький, вона починає скандал у маршрутному таксі №274, оскільки водій взяв у салон занадто велику кількість стоячих пасажирів.

«Ви щітали скільки пасажирів вивезли із Нового? 37! А скільки місць для сидіння? Отож! Він наражає своїх пасажирів на небезпеку», – обурюється пенсіонерка.

Не всі можуть одразу вміститися у маршрутне таксі

Начальник управління транспорту міської ради Кропивницького Олександр Вергун під час спілкування з кореспондентом Першої електронної газети, повністю погоджується з тим, що транспортне сполучення міста із Новим – незадовільне.

«Ми будемо викликати перевізника, можливо, будемо вживати такі заходи, як на маршрутах до Старої Балашівки – там транспорт відправляється безпосередньо з проміжних зупинок. Тобто, під’їжджає, наприклад, у центр або до лікарні порожній автобус і забирає там пасажирів. Це робиться для того, щоб забезпечити всіх жителів мікрорайону транспортом – зокрема, у ранкові години пік. Найбільша проблема з транспортом – з 7.30 до 9.00», – говорить Вельгун.

Стосовно брудних маршруток, начальник управління транспорту міськради повідомив, що вони перевірять їхній санітарний стан:

«На жаль, технічний стан у нас немає повноважень перевіряти. А санітарний стан перевіримо на кінцевій. Також направимо офіційного листа з вимогою їх усунути. Якщо не буде вжито заходів, будемо звертатися до контролюючих органів – «Укртрансбезпеки» та патрульної поліції».

Вергун погоджується, маршрутні таксі не вирішують проблеми з перевезенням жителів селища Нове, а пільгових автобусів замало, щоб вирішити проблему. Тому міська влада вже готує інвестиційний проект для купівлі тролейбусів з автономним ходом:

«Раніше перевезенням жителів Нового займався «Автобусний парк», але підприємство відмовилося в односторонньому порядку працювати через нерентабельність і специфічність району. На даний час у наявності є лише транспортні засоби малого класу (маршрутки – ред.). Ми зараз працюємо над тим, щоб придбати у місто тролейбуси з автономним ходом. У березні презентуватимемо цей проект у Міністерстві – будемо просити їхньої допомогти у пошуку інвесторів. Це один зі шляхів вирішення транспортної проблеми, яка є не тільки на селищі Новому».

Поширити:

Залишити коментар:

коментар